7 کارخانه برتر تولید نبشی ایران را بشناسید

امروزه در ساخت بسیاری از پروژه‌ها از نبشی استفاده می‌شود. به همین دلیل، می‌توان این پروفیل فولادی را جز ابزار مهم ساخت و ساز دانست. از این رو، آگاهی از قیمت نبشی‌، شناخت برترین تولیدکنندگان نبشی و انواع نبشی‌ها، امری مهم برای سازندگان است. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کلی نبشی‌ها بپردازیم و سپس برترین برندهای تولید کننده نبشی در کشور را به شما معرفی کنیم. همچنین در پایان نکاتی برای خرید انواع نبشی را ذکر خواهیم کرد.

General introduction to the corner min - ۷ مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران را بشناسید

آشنایی کلی با نبشی‌ها

نبشی نوعی پروفیل محسوب می‌شود. به محصولاتی با طول مشخص که سطح مقطعی یک‌دست دارند پروفیل می‌گویند. نبشی‌ها سازه‌هایی هستند که در سطح مقطع عمود بر یکدیگر دارند. در واقع این محصولات کاربردی، دو ضلع عمود بر هم دارند که به هرکدام از آن‌ها بال می‌گویند. به همین جهت، نبشی‌ها از نظر ظاهری به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می‌شوند. این دسته از کالاهای فولادی، انواع مختلفی مانند نبشی اسپیرال ، نبشی‌های لقمه و سپری دارند. همچنین این محصولات به دو روش فابریک و پرسی به تولید می‌رسند. نبشی پرسی از ورق سیاه در فرایند نورد سرد به دست می‌آید. در حالی که نبشی‌های فابریک از شمش‌های فولادی و به روش نورد گرم تولید می‌شوند. اگر مایل هستید تا تفاوت نوع پرسی و فابریک این ابزار فولادی را بدانید، می‌توانید مقاله تفاوت نبشی پرسی و فابریک را در وبلاگ آهنک مطالعه کنید.

ahanak angle 150x150 - ۷ مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران را بشناسید

خرید نبشی

شروع قیمت 23,400 تومان
آرشیو قیمتی نبشی

پیش از معرفی برترین تولید کنندگان نبشی، به طور کلی، به کاربردهای این تولیدات فولادی و کاربردی خواهیم پراخت.

کاربردهای انواع نبشی آهنی

  • ساخت درب و پنجره
  • انواع اتصالات ساختمانی مانند اتصالات تیرآهن‌ها یا اتصال پل‌ها به ستون
  • طراحی و ایجاد خرپا
  • نبشی کشی بناها برای مهار دیوار
  • ساخت اسکلت‌های فلزی

این پنج مورد، عمده کاربردهای نبشی را شامل می‌شود.

Top corner manufacturers in Iran min - ۷ مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران را بشناسید

بهترین کارخانه های تولید نبشی در ایران

امروزه در ایران، به علت تقاضای بالای مصرف کنندگان، کارخانه‌های مختلفی دست به تولید انواع محصولات فولادی می‌زنند. این مورد برای خریداران،‌ دو مزیت دارد که هر یک را جداگانه بیان می‌کنیم.

  • ایجاد بازار رقابتی: تولید کنندگان متعدد یک محصول، بازار محصول تولید شده را رقابتی می‌کنند. بازار رقابتی برای هر کالایی، موجب می‌شود تا هیچ تولید کننده‌ای نتواند محصول خود را به قیمت نا متعارف به فروش برساند. همچنین شرکت تولید آن کالا باید تلاش کند تا همواره کیفیت کالای خود را حفظ کند و بهبود ببخشد.
  • گزینه‌های متعدد برای انتخاب: هنگامی که تعداد تولیدکنندگان یک محصول زیاد باشد،‌ خریداران و مصرف کنندگان امکان این را دارند تا محصولات انواع تولیدی‌ها را با یکدیگر مقایسه و محصولی که دلخواه‌شان هست را انتخاب کنند. از همین جهت است که ما قصد معرفی تولیدکنندگان برتر پروفیل نبشی را داریم.

۱. کارخانه تولید نبشی اصفهان (سپاهان)

این مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران در سال ۱۳۷۶ در شهرک صنعتی اشترجان، شروع به فعالیت کرد. کارخانه سپاهان،‌ امروز به تولید محصولاتی همچون میلگردهای صنعتی، ورق گرم تا ضخامت ۶۶ میلی متر، شمش نوردی چهارگوش و همچنین نبشی‌ها می‌پردازد. این مجموعه اولین تولید کننده نبشی‌ها در ایران است. نبشی‌های این کارخانه بال مساوی هستند و با ابعاد ۶۵ تا ۱۵۰ میلی متر وارد بازار می‌شوند. محصولات فولادی این کارخانه با استاندارد DIN1028 آلمان و EN10056 اروپا به تولید می‌رسد. در جدول زیر می‌توانید سایز نبشی‌های سپاهان را مشاهده کنید.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۸*۸ ۶ و ۱۲ ۸
۱۰*۱۰ ۶ و ۱۲ ۱۰
۱۲*۱۲ ۶ و ۱۲ ۱۲

۲. تولیدی نبشی کوهپایه

این کارخانه در سال ۱۳۸۲، در شهرک صنعتی شرق اصفهان تاسیس شد. تولیدی کوهپایه به تولید محصولاتی مثل تسمه فولادی، ریل چهار پهلو، ناودانی از سایز ۳۰ تا ۶۰ و انواع نبشی مشغول است. نبشی‌های این کارخانه معمولا در سایزهای ۲۰ تا ۶۰ میلی متر و به طول ۶ متر تولید می‌شوند. هرچند کوهپایه، امکان تولید این پروفیل فولادی را از طول ۲ تا ۱۵ متر دارد و به خواست خریدار این کار را انجام می‌دهد. نبشی‌های این کارخانه از فولاد ST37 تولید می‌شوند. از این رو محصولات کوهپایه، دارای انعطاف و نرمی بالایی هستند. جدول زیر بیانگر سایزبندی نبشی‌های کوهپایه می‌باشد.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۲.۵*۲.۵ ۶  ۲ و ۳ و ۴
۳*۳ ۶ ۲ و ۳
۴*۴ ۶ ۲ و ۳ و ۴
۵*۵ ۶ ۴
۶*۶ ۶ ۶

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این تولیدی و یا مشاهده همه محصولات کوهپایه دارید، به صفحه کارخانه فولاد کوهپایه در سایت آهنک مراجعه کنید.

۳. شرکت نورد آریان فولاد

نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۵ در استان قزوین، جاده بویین زهرا تاسیس شد. این تولیدی سالانه ۲۵۰ هزار تن ناودانی و ۲۵۰ هزار تن از انواع نبشی‌ها را به تولید می‌رساند. از سایر محصولات این کارخانه می‌توان به انواع شمش‌های آلیاژي و ساختمانی، انواع ریل‌های سبک و سنگین، تسمه‌های فولادی، تیرآهن از سایز ۱۴۰ تا ۲۷۰ و انواع میلگردهای آجدار اشاره کرد. این تولیدی اقدام به عرضه نبشی‌های بال مساوی طبق جدول زیر می‌کند.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۴*۴ ۶ ۲.۵ و ۳ و ۴
۵*۵ ۶ ۳ و ۴ و ۵
۶*۶ ۶ ۵ و ۶
۷*۷ ۶ ۵ و ۷
۸*۸ ۶ و ۱۲ ۸
۱۰*۱۰ ۶ و ۱۲ ۱۰
۱۲*۱۲ ۶ ۱۲
۱۳*۱۳ ۶ ۱۰ و ۱۲ و ۱۳
۱۴*۱۴ ۶ ۱۲ و ۱۴
۱۵*۱۵ ۶ ۱۴ و ۱۵
۱۶*۱۶ ۶ ۱۴ و ۱۶

شما می‌توانید محصولات و اطلاعات این کارخانه را، در صفحه شرکت نورد آریان فولاد در سایت آهنک مشاهده کنید.

۴. کارخانه ظهوریان مشهد

یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران، کارخانه ظهوریان مشهد می‌باشد. این تولیدی از سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد. خرید این شرکت گزینه بسیار مناسبی برای سازندگانی که در شرق کشور هستند می‌باشد. نبشی‌های این کارخانه به روش نورد گرم تولید می‌شوند. نبشی ظهوریان در سایزهای زیر عرضه می‌شود.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۳*۳ ۶ ۲.۵ و ۳
۴*۴ ۶ ۳
۵*۵ ۶ ۳ و ۴ و ۵
۶*۶ ۶ ۵
۸*۸ ۶ ۷
۱۰*۱۰ ۶ ۱۰

شما می‌توانید در سایت آهنک همه محصولات کارخانه ظهوریان مشهد را مشاهده کنید.

۵. جویا نورد فولاد تهران

شرکت جویا نورد فولاد تهران در سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرد. ماده اولیه تولیدات این کارخانه شمش فولادی از سایز ۱۰۰*۱۰۰ تا ۱۲۵*۱۲۵ می‌باشد. در جدول زیر می‌توانید انواع سایز نبشی‌های تولید شده توسط این کارخانه را مشاهده کنید.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۵*۵ ۶ ۵
۶*۶ ۶ ۶
۸*۸ ۶ ۸

اگر قصد خرید محصولات این کارخانه را دارید، می‌توانید صفحه  نورد فولاد تهران را در سایت آهنک مشاهده کنید.

۶. فولاد ناب تبریز

فولاد ناب تبریز،‌سال ۱۳۸۲ در ۳۵ کیلومتری غرب شهر تبریز تاسیس شد. این کارخانه تبریزی از معروف‌ترین تولید کنندگان نبشی و ناودانی کشور محسوب می‌شود. این تولیدی، علاوه بر نبشی و ناودانی به تولید تیرآهن نیز می‌پردازد. ناودانی ناب تبریز در سایزهای ۸۰ تا ۱۶۰ در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود. همچنین نبشی‌های این تولیدی نام آشنا در سایزهای ۳۰ تا ۱۰۰ به تولید می‌رسد و طول نبشی‌ها معمولا ۶ یا ۱۲ متر می‌باشد. همچنین این کارخانه به تولید محصولاتی مانند نبشی، به اندازه دلخواه خریداران نیز می‌پردازد. جدول زیر، بیانگر سایز نبشی‌های این کارخانه است.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۳*۳ ۶ و ۱۲ ۳
۴*۴ ۶ و ۱۲ ۴
۴.۵*۴.۵ ۶ و ۱۲ ۳ و ۴ و ۵
۵*۵ ۶ و ۱۲ ۳ و ۴ و ۵
۶*۶ ۶ و ۱۲ ۳ و ۴ و ۵ و ۶
۷*۷ ۶ و ۱۲ ۵ و ۶ و ۷
۷.۵*۷.۵ ۶ و ۱۲ ۵
۸*۸ ۶ و ۱۲ ۶ و ۷ و ۸
۱۰*۱۰ ۶ و ۱۲ ۷ و ۸ و ۱۰

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده همه محصولات فولاد ناب تبریز هستید، کلیک کنید.

۷. فولاد شکفته مشهد

این مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران، در جاده مشهد به قوچان واقع شده است. فولاد شکفته به تولید محصولاتی مانند نبشی، ناودانی و سپری می‌پردازد. شکفته مشهد این محصولات را در سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تولید می‌کند. نبشی‌های این شرکت بر اساس دو استاندارد DIN EN 100-56 ½ و ISO 657-5 ساخته می‌شوند. جدول زیر بیانگر ابعاد نبشی‌های شکفته مشهد می‌باشد.

سایز

بر اساس سانتی متر

طول

بر اساس متر

ضخامت

بر اساس میلی متر

۳*۳ ۶ و ۱۲ ۳
۴*۴ ۶ و ۱۲ ۲ و ۲.۵ و ۳ و ۴
۵*۵ ۶ و ۱۲ ۳ و ۴ و ۵
۶*۶ ۶ و ۱۲ ۵ و ۶
۷*۷ ۶ و ۱۲ ۵ و ۶ و ۷
۸*۸ ۶ و ۱۲ ۸
۱۰*۱۰ ۶ و ۱۲ ۱۰

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات گروه صنعتی شکفته هستید، کلیک کنید.

Other top corner manufacturers in Iran min - ۷ مورد از برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران را بشناسید

سایر تولیدکنندگان برتر نبشی در ایران

هفت کارخانه‌ ذکر شده، جزو برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران می‌باشند. به جز این کارخانه‌ها، چهار تولیدی دیگر نیز در کشور وجود دارند که نمی‌توان حین ذکر بهترین کارخانه‌های تولید نبشی آن‌ها را از یاد برد.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان

این تولیدی بزرگ علاوه بر تولیدات متداول خود مانند تیرآهن، مفتول، ریل، میلگرد و شمش فولادی به تولید ۷۰ هزار تن نبشی و ناودانی در سال می‌پردازد. نبشی‌های ذوب‌آهن اصفهان به روش نورد گرم تولید می‌شوند. همچنین ابعاد نبشی‌ای که ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود، بین ۴۰ تا ۱۵۰ می‌باشد.

سایر اطلاعات و محصولات مربوط به ‌‌‌این شرکت را، در صفحه ذوب آهن اصفهان در آهنک ببینید.

کارخانه فایکو

فایکو یا شرکت فولاد البرز ایرانیان، سالانه به تولید ۱۵۰۰ کیلوگرم مقطع فولادی می‌پردازد. این کارخانه در استان مازندران به تاسیس رسید. نبشی‌های این مجموعه از نوع بال مساوی هستند. طول نبشی‌های این مجموعه ۶ یا ۱۲ متر می‌باشد. استاندارد رعایت شده برای تولید کالا در فایکو  مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی DIN EN 10056-2، ISIRI 13968-1 و GOST 8510 می‌باشد.

برای مشاهده انواع محصولات کارخانه فایکو، کلیک کنید.

پروفیل صنعت ماهان

پروفیل صنعت ماهان، سال ۱۳۸۹ در شهرک صنعتی جنت آباد، واقع در سمنان کار خود را شروع کرد. این محصول به تولید ناودانی، تیرآهن و هاش و نبشی می‌پردازد. نبشی‌های تولید شده این کارخانه بین سایزهای ۸ تا ۱۰ تولید می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع محصولات این شرکت تولیدی، می‌توانید صفحه مربوط به پروفیل صنعت ماهان در سایت آهنک مراجعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران را به شما معرفی کنیم. شما علاوه بر کیفیت محصولات هر شرکت تولیدی و قیمت نهایی محصولات آن، باید به شهری که شرکت در آن واقع شده است توجه فرمایید، زیرا ممکن است حمل و نقل انواع مصالح از راه‌های دور هزینه زیادی داشته باشد. علاوه بر این شما می‌توانید قیمت انواع نبشی را به شکل روزانه در سایت آهنک مشاهده کنید. اگر برای خرید و استفاده از این محصول پرکاربرد فولادی نیاز به مشاوره دارید، مشاوران ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. همچنین می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.