نبشی اسپیرال چیست؟ ویژگی، کاربرد، مزایا و روش تولید

یک دسته از پروفیل‌هایی که در صنعت و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ نبشی‌ها هستند. از نبشی‌ها برای انواع اتصالات و ساخت سازه‌های فلزی استفاده می‌شود. از این رو، آگاهی از انواع نبشی‌ها،‌ قیمت نبشی و کاربردها و ویژگی‌های آن، امری ضروری برای سازندگان است. نبشی اسپیرال، نبشی‌های سپری و نبشی‌های لقمه، از انواع نبشی‌ها هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا نبشی‌های اسپیرال را به شما معرفی کنیم. همچنین به نحوه تولید این محصول، ویژگی‌ها و کاربردهای این نبشی‌ها، ذکر نکاتی درمورد ابعاد و وزن این محصولات و نکاتی برای خرید اسپیرال‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با نبشی اسپیرال

اسپیرال‌ها در دسته نبشی‌ها بال مساوی سبک قرار می‌گیرند. همچنین آن‌ها را گاها با نام بال مساوی نورد گرم نیز می‌شناسند. این دسته از محصولات فولادی به دلیل انعطاف زیاد، استحکام خوب و امکان سوراخ‌کاری بالا مورد استفاده سازندگان قرار می‌گیرد. این محصول از ابعاد ۲۰*۲۰*۳ تا ابعاد ۵۰*۵۰*۵ به تولید می‌رسد. اسپیرال‌ها اکثرا از جنس فولاد ST37 تولید می‌شوند. از این سازه‌های فولادی هم در ساخت بنا و هم در صنایع مختلف استفاده می‌شود که در ادامه به کاربردهای مختلف این محصول خواهیم پرداخت.

Spiral corner production line min - نبشی اسپیرال چیست؟ با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید
نمایی از کارخانه تولید نبشی اسپیرال

نحوه تولید نبشی اسپیرال

نبشی‌ها به دو روش فابریک و پرسی تولید می‌شوند. اگر مایل هستید تا تفاوت نبشی‌های فابریک و پرسی را بدانید، کلیک کنید. این محصولات از ورق‌های فولادی تولید می‌شوند. اسپیرال‌ها جزو محصولات با کیفیت بازار آهن محسوب می‌شوند، زیرا که مواد اولیه تولید آن‌ها از مرغوب‌ترین محصولات موجود در بازار تهیه می‌باشد و دستگاه‌هایی که در فرایند تولید این نبشی‌ها استفاده می‌شوند، از دقیق‌ترین دستگاه‌های موجود هستند. اینک، مختصرا روش تولید نبشی‌های پرسی و فابریک را به شکل مجزا بیان خواهیم کرد.

fabric angle min 300x300 - نبشی اسپیرال چیست؟ با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید

 پروفیل‌های اسپیرال‌ فابریک

در روش فابریک، ورق‌های فولادی که معمولا ۶ متر دارند را وارد دستگاه نورد گرم، می‌کنند. ورق‌ها در دستگاه به شکل نبشی در می‌آیند. دستگاه اندازه و شکل نهایی اسپیرال‌ها را تعیین می‌کند.

press angle min 300x300 - نبشی اسپیرال چیست؟ با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید

پروفیل‌های اسپیرال‌ پرسی

در روش پرسی، ورق‌های داغ شده را وارد غلتک می‌کنند. این فرایند موجب کاهش ضخامت ورق‌ها و افزایش طول آن‌ها می‌شود. بعد از این مراحل، ورق‌ها با روش‌های مختلفی به شکل اسپیرال در می‌آیند.

حال به ویژگی‌های این سازه فولادی بپردازیم.

ویژگی نبشی‌های اسپیرال

پروفیل‌های اسپیرال به علت مواد اولیه مرغوب و تولید آن‌ها از فولاد ST37 ویژگی‌های فراوانی دارند که آن‌ها را نام خواهیم برد.

  • انعطاف بالای نبشی اسپیرال به علت استفاده از فولادی ST37 در تولید آن
  • کیفیت بالا و مناسب به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید این نبشی‌ها
  • تنوع این محصولات در ضخامت، امکان استفاده از این سازه‌های فولادی در موارد مختلف را فراهم می‌کند.
  • این محصولات اغلب از ورق‌های ۶ متری تولید می‌شوند. اما امکان تولید آن‌ها با ابعاد مختلف بنا به خواست خریدار، ممکن می‌باشد.
  • این سازه‌ها دارای مقاومت و استحکام خوبی در برابر ضربه‌ها هستند.

Spiral corner application min - نبشی اسپیرال چیست؟ با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید

کاربردهای نبشی اسپیرال

این مقاطع فولادی، در ساخت ساختمان‌ها و فرایند تولید صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. از این محصولات می‌توان برای انواع اتصال و ساخت سازه فلزی استفاده کرد. اینک به موارد مهم کاربرد این مقطع فولادی منعطف می‌پردازیم.

  • در فرایند تولید نبشی لقمه یا خرد شده از نبشی اسپیرال‌ استفاده می‌شود.
  • در اتصال پل‌ها به ستون از این سازه فولادی استفاده می‌شود.
  • برای اتصال تیرآهن‌ها به یکدیگر، می‌توان از نبشی اسپیرال استفاده کرد.
  • در ساخت انواع سازه‌های خرپا از این محصولات استفاده می‌کنند.
  • تولید قاب‌های فلزی، با استفاده از این محصولات انجام می‌گیرد.
  • برای ساخت قطعات انواع تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، از نبشی اسپیرال‌ استفاده می‌کنند.
  • برای ساخت دکل‌های انتقال نیرو، نیاز به نبشی‌های اسپیرال می‌باشد.
  • همچنین از نبشی‌ها، به خصوص از نوع اسپیرال، در ساخت آسانسور استفاده می‌شود.

این موارد، اصلی‌ترین مواردی است که این قطعه فولادی در فرایند تولید آن‌ها به کار می‌رود. ممکن است به جز این موارد، استفاده‌های دیگری از این پروفیل فولادی نیز بشود.

نکاتی برای خرید نبشی‌ اسپیرال

قیمت این پروفیل‌ها، اقتصادی و به صرفه نیست. اما سازندگان، به علت مرغوبیت و کاربردهای بالای این محصول فولادی، نمی‌توانند از استفاده آن صرف نظر کنند. در کشور ما، بیشتر از نبشی‌های اسپیرال تولید اصفهان یا کوهپایه استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و استانداردهای روز دنیا به تولید این پروفیل فولادی مهم می‌پردازند.

همچنین معمولا سایز ۳ اسپیرال‌ها، بیشتر از انواع سایز آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مایل هستید تا جداول وزنی و ابعادی این سازه‌های فولادی را مشاهده کنید، می‌توانید به مقاله جداول وزنی و ابعادی نبشی اسپیرال که در وبلاگ آهنک موجود است مراجعه کنید.

شما می‌توانید به شکل روزانه قیمت انواع نبشی را در سایت آهنک مشاهده کنید. برای مشاهده قیمت روی دکمه زیر کلیک کنید.

ahanak angle 150x150 - نبشی اسپیرال چیست؟ با ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید

خرید نبشی

شروع قیمت 23,400 تومان
آرشیو قیمتی نبشی

جمع بندی نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا نبشی‌های اسپیرال را به شما معرفی کنیم. نحوه تولید این محصول به دو روش متداول را بیان کردیم. همچنین به کاربردها و ویژگی‌های این محصول پرداختیم. در نهایت نکاتی را برای خرید این مقطع فولادی گفتیم. اگر برای خرید انواع نبشی نیاز به مشاوره دارید، متخصصان ما در سایت آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند. همچنین شما عزیزان می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.