قیمت روز ورق رنگی الکترواستاتیک با سفارش آنلاین

قیمت بدون ارزش افزوده

ورق رنگی الکترواستاتیک

امروزه ورق‌های فولادی و فلزی کاربردها و استفاده‌های متعددی در صنایع مختلف دارند و می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی همچون رنگ، استانداردها، ضخامت، نوع کاربرد و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. ورق‌های رنگی الکترواستاتیک نوعی ورق فولادی هستند که مراحل تولید متفاوتی دارند و به همین دلیل می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند.

ورق رنگی الکترواستاتیک

ورق رنگی الکترواستاتیک چیست؟

همه ورق‌ها از اسلب ساخته می‌شود و ورق‌های رنگی یکی از انواع ورق‌ها به شمار می‌رود که با داشتن روکش مخصوص در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند. در حقیقت ورق‌های گالوانیزه‌ای که با استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیکی پوشش داده شوند با نام ورق رنگی الکترواستاتیکی شناخته می‌شوند. این ورق‌ها می‌توانند رنگ‌بندی متفاوتی داشته باشند. در اصل شیوه تولید این ورق‌ها به این شکل است که ابتدای ورق‌های گالوانیزه به رنگ نقره‌ای و براق تولید شده و سپس رنگ الکترواستاتیک به آن اضافه شده و دوباره تحت حرارت قرار می‌گیرد تا رنگ آن تثبیت شود. البته تولید این ورق‌ها شامل مراحل مختلفی همچون چربی زدایی، شستشو و کروماته کردن و اضافه کردن رنگ الکترواستاتیک است. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این نوع ورق‌ها می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • استفاده در صنعت ساختمان برای ساخت سقف‌ها، نمای داخلی و خارجی
  • استفاده در صنایع فلزی مانند ساخت کابینت، پارتیشن‎ها و …
  • تولید تجهیزات اداری و لوازم‌خانگی
  • تولید تجهیزات کشاورزی و ماشین‌آلات صنعتی و …

این ورق‌ها از ویژگی و مزیت‌های متعددی برخوردار هستند که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون ضدزنگ بودن، وزن پایین، تنوع رنگی بالا، مقاومت عالی در برابر آتش، دوام و ماندگاری بالا، ایمنی بالا، بازتاب انرژی، زیبایی و سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت می‌باشند.

انواع ورق رنگی الکترواستاتیک

ورق‌های رنگی الکترواستاتیک مانند سایر ورق‌های فولادی می‌توانند در انواع و اقسام مختلفی وجود داشته باشند و بر اساس فاکتورهای مختلف طبقه‌بندی شوند. همان‌طور که گفته شد نحوه تولید این ورق‌ها شامل چند مرحله مختلف است و از نظر مراحل ساخت متفاوت هستند. از نظر رنگ می‌توانند در رنگ‌های متعددی وجود داشته و هر کدام از آنها کاربردهای متفاوتی داشته باشند. از نظر ظاهری نیز این ورق‌ها می‌توانند به اشکال مختلفی همچون کرکره‌ای، ذوزنقه‌ای و … تولید شوند. ورق رنگی الکترواستاتیک می‌تواند در استانداردهای مختلفی همچون ISO7724، DIN EN ISO 2360 و DIN EN ISO 2409 تولید شوند.

انواع سایز ورق رنگی الکترواستاتیک

مهم‌ترین و اصلی ترین فاکتور دسته‌بندی انواع ورق‌های فولادی مانند ورق رنگی الکترواستاتیک سایز، ابعاد و ضخامت آنها است که در حقیقت مشخص‌کننده کاربردهای ورق خواهد بود. این ورق‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف از یک تا چند متر و یا به صورت رول تولید شوند. عرض این ورق‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد و ضخامت آنها از 0.5 میلی‌متری تا 10 میلی‌متر و حتی در ضخامت‌های سفارشی تولید خواهند شد.

خرید ورق رنگی الکترواستاتیک

قیمت ورق رنگی الکترواستاتیک

در حقیقت قیمت ورق‌های فولادی را نمی‌توان به صورت دقیق و مشخص عنوان کرد چراکه تحت تاثیر پارامترهای مختلفی قرار دارد. از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق رنگی الکترواستاتیک می‌توان به مواردی همچون نوع فرایند تولید و نوع استانداردهای ورق، مراحل تولید، نوع رنگ الکترواستاتیک، کیفیت تولید و سرد شدن لوله، کیفیت سطح و طرح ورق، برند کارخانه سازنده و فروشگاه‌های عرضه‌کننده، قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، شرایط بازارهای جهانی، مشخصات و ویژگی‌های شیمیایی و مکانیکی ورق‌های رنگی الکترواستاتیک و … اشاره کرد.

قیمت روز ورق رنگی الکترواستاتیک

همان‌طور که عنوان شد قیمت ورق‌های رنگی فولادی همواره در حال نوسان هستند و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند در تعیین قیمت روز ورق رنگی الکترواستاتیک مؤثر باشند می‌توان به مواردی همچون نرخ ارز، شرایط بازارهای جهانی، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه، واردات و صادرات، هزینه‌های حمل‌ونقل، وضعیت بازار بورس کشور و … اشاره کرد.

خرید ورق رنگی الکترواستاتیک

برای خرید ورق رنگی الکترواستاتیک هم می‌توان از روش مستقیم و از روش غیرمستقیم استفاده کرد. در روش مستقیم افراد می‌توانند به صورت حضوری به کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و انبارها مراجعه کرده و با حذف واسطه اقدام به خرید کنند. این کار تضمین و اطمینان بالاتری دارد اما می‌تواند در زمان، انرژی و هزینه‌های افراد افراط کند و صرفه اقتصادی ندارد. در این روش افراد می‌توانند به تمامی جوانب محصولات مانند کیفیت تولید، رنگ، ابعاد، ضخامت و … توجه کنند و با اطمینان بالا اقدام به خرید کنند.

خرید آنلاین ورق رنگی الکترواستاتیک

در روش دوم خرید ورق‌های رنگی الکترواستاتیک افراد می‌توانند به سایت رسمی شرکت‌های تولیدکننده و فروشگاه‌های عرضه‌کننده مراجعه کنند و محصولات شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کنند و در نهایت بهترین و مناسب ترین محصول را خریداری کنند. این روش می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌های افراد شود و امکان مقایسه محصولات شرکت‌های مختلف را به آنها می‌دهد.

خرید اینترنتی ورق رنگی الکترواستاتیک

اینترنت بهترین بستر فعالیت اقتصادی است و امروزه تمامی شرکت‌های مطرح از این بستر برای تعامل و ارتباط با مشتریان و همچنین فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند در روش خرید اینترنتی با کارشناسان فروش شرکت‌ها ارتباط گرفته و در مورد شکل سفارش گیری، نحوه پرداخت هزینه‌ها، زمان بارگیری محصولات، زمان تحویل بار و سایر جزئیات اطلاعات دقیق دریافت کنند.

جمع‌بندی پایانی

ورق رنگی الکترواستاتیک از جمله ورق‌های فولادی و گالوانیزه است که در چند مرحله مختلف شامل تولید اولیه از اسلب، چربی زدایی، شستشو و کروماته کردن و در نهایت اضافه کردن رنگ و تثبیت آن تولید می‌شود. این ورق‌ها می‌توانند با توجه به نرخ ارز، شرایط بازار فولاد، مواد اولیه و … قیمت‌های متفاوتی داشته باشند اما بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای خرید آنها استفاده از بستر اینترنت و خرید آنلاین است که کمک می‌کند افراد در هزینه‌ها، انرژی و زمان خود صرفه‌جویی کنند.

مقالات آهنک

مشاهده همه
آهنک