قیمت روز ورق قلع اندود با سفارش آنلاین

قیمت بدون ارزش افزوده

ورق قلع اندود از جمله ورق‌های فولادی هستند که به شکل نورد سرد تولید شده و کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند. این ورق‌ها همچون سایر ورق‌های فولادی می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون سایز و ابعاد، ضخامت، کاربردها، ویژگی‌ها و … به انواع مختلفی تقسیم شوند.

ورق قلع اندود چیست؟

قیمت ورق قلع اندود

ورق‌های قلع اندود در حقیقت به نوعی از ورق‌های فولادی گفته می‌شود که دارای مقادیر مشخصی کربن است و برای آنکه در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته باشند از فلز قلع برای پوشش دادن آنها استفاده می‌شود. قلع یک فلز سفیدرنگ است که به‌راحتی ذوب می‌شود و قابلیت چکش‌خواری بالایی دارد و در از انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای ورق‌های قلع اندود می‌توان به مواردی همچون داشتن ظاهر زیبا، قابلیت جوش‌پذیری و جوشکاری، داشتن قابلیت بازیافت، مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، مقاومت در فرسودگی زودهنگام، قابلیت رنگ‌پذیری و چسبندگی رنگ، دوام و ماندگاری بالا، چکش‌خواری و انعطاف‌پذیری بالا و … اشاره کرد. از مهم‌ترین کاربردهای این ورق‌ها نیز می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • استفاده در صنایع مختلف غذا و دارو، رنگ، مواد شیمیایی و …
  • استفاده در فیلترهای روغن و قطعات الکتریکی
  • استفاده در نمای ساختمان‌ها
  • استفاده در تولید باتری و تجهیزات الکتریکی
  • ساخت انواع نرده‌ها، پره رادیاتور و …
  • استفاده در صنعت خودرو و ماشین‌آلات

انواع ورق قلع اندود

ورق‌های قلع اندود همانند انواع ورق‌های فولادی، ورق های سرد و ورق های گرم و… می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلف و متعددی همچون کاربردها، مواد اولیه و ترکیب آنها، ظاهر، ابعاد و اندازه، ضخامت و … تقسیم‌بندی شوند. از نظر نوع استانداردها این ورق‌ها می‌توانند شامل سه دسته استاندارد ASTM A623، استاندارد JIS G3303 و استاندارد EN 10202 تقسیم شوند. از نظر روش تولید نیز این ورق‌ها می‌توانند به دو دسته اصلی تقسیم شوند که در دسته اول ورق‌ها به روش غوطه‌وری تولید شده و دسته دوم به روش الکترولیت می‌شوند. از نظر میزان سختی نیز این ورق‌ها به سه دسته اصلی شامل ورق‌های تمپر 2 (نرم) ورق‌های تمپر 3 (معمولی) و ورق‌های تمپر 4(سخت) تقسیم شوند. این ورق‌ها از نظر کاربرد و استفاده نیز می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند.

انواع سایز ورق قلع اندود

اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتور برای طبقه‌بندی انواع ورق‌های فولادی مانند ورق قلع اندود میزان ضخامت آنها است. این ورق‌ها با توجه به نوع کاربردهایی که دارند در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. از جمله رایج‌ترین ضخامت‌های ورق قلع اندود می‌توان به ورق‌های 5 الی 0.15 میلی‌متری اشاره کرد. این ورق‌ها همچنین می‌توانند از یک تا چند متر طول داشته باشند و عرض آنها نیز می‌تواند متفاوت باشد.

ورق قلع اندود

قیمت ورق قلع اندود

همان‌طور که گفته شد این ورق‌ها حاوی مقادیری کربن هستند و تفاوت‌های ویژه‌ای با سایر ورق‌های فولادی دارند. عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر روی قیمت ورق قلع اندود تأثیر داشته باشند و به همین علت نمی‌توان قیمتی مقطوع و دقیق برای آنها عنوان کرد. از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت ورق قلع اندود می‌توان مواردی همچون نوع استانداردهای ورق، وزن و ضخامت ورق گرم، میزان عرضه و تقاضا، کاربردهای ورق، قیمت مواد اولیه، مشخصات و ویژگی‌های شیمیایی و مکانیکی ورق، شرایط بازار جهانی فلزات، شرکت و کارخانه تولیدکننده و فروشگاه‌های عرضه‌کننده و … اشاره کرد.

قیمت روز ورق قلع اندود

در حقیقت امروزه و با توجه به شرایط اقتصادی در سراسر جهان قیمت محصولات فولادی و فلزی به صورت روزانه دچار نوسان می‌شوند. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند باعث ایجاد نوسان در قیمت ورق قلع اندود شوند می‌توان به مواردی همچون میزان عرضه و تقاضا، هزینه‌های حمل‌ونقل، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، واردات و صادرات، شرایط بازارهای جهانی، وضعیت بازار بورس و … اشاره کرد.

خرید ورق قلع اندود

از روش‌های سنتی و رایج برای خرید ورق قلع اندود می‌توان به روش مستقیم اشاره کرد. در این روش افراد می‌توانند به صورت مستقیم و حضوری به شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و انبارها مراجعه کنند و محصولات مورد نظر خودشان را خریداری کنند. این روش می‌تواند مزیت‌های متعددی همچون بررسی کامل محصول از نزدیک داشته باشد اما می‌تواند در صرف هزینه، انرژی و زمان مشکلاتی برای افراد ایجاد کند. برای خرید ورق قلع اندود لازم است که به مواردی همچون کاربردها، ضخامت ورق، ابعاد و اندازه، استانداردها، روش تولید و … توجه داشت.

خرید ورق قلع اندود

خرید آنلاین ورق قلع اندود

روش غیرمستقیم یا روش آنلاین به‌عنوان بهترین روش برای خرید محصولات مختلف خصوصاً ورق‌های قلع اندود شناخته می‌شود. امروزه تمامی شرکت‌ها و برندهای تولید کننده از سایت‌های انحصاری برخوردار هستند و مشتریان و خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های مختلف ورق‌های قلع اندود را با هم مقایسه کرده و در نهایت مناسب‌ترین محصول را خریداری کنند. این روش مزیت‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آنها شامل کاهش هزینه‌ها، صرف انرژی و زمان کمتر و … هستند.

خرید اینترنتی ورق قلع اندود

همان‌طور که گفته شد خرید اینترنتی مزیت‌هایی همچون امکان مقایسه محصولات مختلف، کاهش هزینه‌ها، صرف انرژی کمتر و زمان کوتاه‌تری دارد. در این روش افراد می‌توانند اطلاعات کامل و جامعی در مورد سفارش گیری، نحوه پرداخت هزینه‌ها، زمان بارگیری محصولات خریداری‌شده، زمان تحویل بار و سایر جزئیات از کارشناسان فروش دریافت کنند و بهترین خرید ممکن را انجام دهند.

جمع‌بندی پایانی

ورق قلع اندود به‌عنوان یکی از ورق‌های کاربردی و پراستفاده در صنایع مختلف شناخته می‌شود که می‌تواند بر اساس فاکتورهایی همچون ضخامت، ابعاد، استانداردها، کاربردها و … به انواع مختلفی تقسیم شود. قیمت این ورق‌ها می‌تواند تحت تأثیر عواملی همچون نرخ ارز، شرایط بازار، نرخ مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا و … باشد. بهترین روش خرید ورق‌های قلع اندود روش خرید آنلاین و اینترنتی است که می‌تواند مزیت‌های متعددی در مقایسه با روش‌های سنتی داشته باشد.

مقالات آهنک

مشاهده همه
آهنک