قیمت روز ورق ضد سایش با سفارش آنلاین

قیمت بدون ارزش افزوده

ورق‌های ضد سایش از جمله ورق‌های بسیار کاربرد و پراستفاده در صنایع مختلف هستند که دارای درصد بالایی کربن می‌باشند. این ورق‌ها می‌توانند انواع مختلفی از نظر سایز، درجه سختی، نوع کاربرد و آلیاژ و … داشته باشند.

ورق ضد سایش

ورق ضد سایش چیست؟

همانگونه که از نام آن مشخص است ورق‌های ضد سایش به نوعی از ورق‌های فولادی گفته می‌شوند که در برابر لغزش و سایش مقاومت بالایی دارند. این ورق‌ها در اصل نوعی آلیاژ فولادی می‌باشند که بر اساس نوع کاربرد و گریدبندی از میزان مشخصی کربن و منگنز برخوردار هستند. هرچقدر که حجم کربن استفاده شده در این ورق‌ها بیشتر باشد ‌میزان سختی بیشتری دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای ورق‌های ضد سایش می‌توان به مواردی همچون داشتن طول عمر بسیار خوب، مقاومت بالا در برابر سایش، ضربه و فشار، داشتن قابلیت جوشکاری، خاصیت شکل‌پذیری عالی و … اشاره کرد. این ورق‌ها کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده صنعت معدن خصوصاً معادن سنگ
  • استفاده در انواع آسیاب‌ها
  • استفاده در ساخت انواع ورقه‌های نقاله و تسمه‌های فلزی
  • استفاده در تولید لوله‌ها و نوردکاری
  • استفاده در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی و تولید ماشین‌آلات کشاورزی
  • استفاده در صنعت سیمان و حفاری و …

انواع ورق ضد سایش

همان‌طور که گفته شد ورق‌های ضد سایش می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی تقسیم‌بندی شوند. در یک طبقه‌بندی رایج و کاربردی این ورق‌ها به انواع ورق‌های هاردوکس، ولدوکس، دورستات، کرسابرو و دیلیدور تقسیم می‌شوند. این ورق‌ها از نظر گریدبندی نیز به انواع ورق‌های ۴۰۰، ۴۵۰، ۵۰۰، ۵۵۰ و ۶۰۰ تقسیم می‌شوند که هر کدام از سختی و انعطاف‌پذیری خاصی برخوردارند. از نظر مواد نیز ورق‌های ضد سایش به انواع مختلفی همچون ورق‌های C954، QT4140، QT4340، AR400 و AR500 تقسیم می‌شوند.

خرید ورق ضد سایش

انواع سایز ورق ضد سایش

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تقسیم‌بندی انواع ورق‌های فولادی همچون ورق‌های ضد سایش تقسیم‌بندی بر اساس ضخامت است چرا که ضخامت تعیین کننده نوع کاربردهای ورق است. ضخامت این ورق‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما رایج‌ترین ضخامت‌های آن شامل ضخامت ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ میلی‌متر است. همچنین این ورق‌ها در ابعاد مختلف مانند ۱۲۰ در ۶۰۰ و ۲۰۰ در ۶۰۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. این ورق‌ها حتی می‌توانند در ضخامت‌های ۶۰ و ۷۰ نیز تولید شوند که هرکدام کاربردهای منحصربه‌فردی دارند.

قیمت ورق ضد سایش

همان‌طور که گفته شد ورق‌های ضد سایش آلیاژهای فولادی هستند که دارای حجم مشخصی کربن و منگنز می‌باشند به همین دلیل قیمت آنها می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد و نمی‌توان قیمتی مقطوع برای آنها عنوان کرد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت ورق ضد سایش مؤثر هستند می‌توان به بازار جهانی فولاد، شرایط بازار بورس، وزن و ضخامت ورق‌ها، نوع استاندارد ورق، مشخصات فیزیکی و شیمیایی ورق‌ها، میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز، شرکت و برند تولید کننده ورق، کاربردهای ورق، قیمت مواد اولیه و … اشاره کرد.

قیمت روز ورق ضد سایش

امروزه و با توجه به فاکتورهای مخالفی همچون بازارهای جهانی قیمت محصولات فولادی می‌توانند به صورت روزانه و لحظه‌ای تغییر کنند و نوسانات زیادی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که می‌توانند در تعیین قیمت روزانه ورق‌های ضد سایش مؤثر باشند می‌توان به مواردی همچون قیمت ارز، قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل‌ونقل، شرایط واردات و صادرات، شرایط بازارهای جهانی، وضعیت بازار بورس کشور و … اشاره کرد.

قیمت ورق ضد سایش

خرید ورق ضد سایش

برای خرید ورق ضد سایش می‌توان از روش مستقیم که روشی سنتی و قدیمی است استفاده کرد و فرد می‌تواند در این روش برای خرید محصولات مورد نظر خود به صورت مستقیم به کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و انبارهای عرضه‌کننده مراجعه کرده و با حذف واسطه‌ها خرید به‌صرفه‌تری انجام دهد. در این روش فرد می‌تواند به‌خوبی کیفیت محصول مورد نظر خود را از نظر استانداردها، ابعاد، ضخامت‌ها، گرید بندی، آلیاژ و … بررسی کند و در نهایت مناسب‌ترین خرید را داشته باشد

خرید آنلاین ورق ضد سایش

روش غیرمستقیم یا روش خرید آنلاین به روشی گفته می‌شود که در آن فرد می‌تواند با مراجعه به سایت انحصاری شرکت‌ها و برندهای تولید کننده اقدام به خرید ورق‌ها مورد نظر خود بکند. خرید آنلاین می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آنها شامل صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و انرژی افراد است. در روش خرید آنلاین فرد می‌تواند محصولات شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کند و مناسب‌ترین ورق را خریداری نماید هرچند که این روش حساسیت‌های خاص خود را دارد.

خرید اینترنتی ورق ضد سایش

اینترنت امروزه به بهترین بستر برای فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شده است و خرید اینترنتی محصولات مختلفی همچون محصولات فولادی می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. در این روش فرد می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد محصولات به دست آورده و در مورد اطلاعات مختلفی همچون سفارش گیری، نحوه پرداخت هزینه‌ها، زمان بارگیری محصولات خریداری‌شده، زمان تحویل بار و سایر جزئیات با کارشناسان فروش مشاوره کند.

جمع‌بندی پایانی

ورق ضد سایش به نوعی از ورقه‌های فولادی گفته می‌شود که به آن مقدار زیادی کربن و منگنز اضافه شده است و در گریدهای مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. این ورق‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون شرکت و کارخانه تولیدکننده، مشخصات و ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و … قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای خرید ورق‌های ضد سایش خرید آنلاین و اینترنتی است که مزایای متعددی همچون کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان و انرژی دارد.

مقالات آهنک

مشاهده همه
آهنک