قیمت روز ورق اسید شویی با سفارش آنلاین

قیمت بدون ارزش افزوده

ورق‌های فولادی امروزه در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها می‌توانند قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوتی داشته باشند. یکی از پراستفاده‌ترین ورق‌های فولادی که در صنایع مختلفی به کار می‌رود ورق اسید شویی است که تحت شرایط خاص و منحصربه‌فردی تولید می‌شود. این ورق‌ها می‌توانند از نظر فاکتورها و پارامترهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم شوند که مهم‌ترین آنها نحوه تولید، ابعاد و اندازه، ویژگی‌ها و کاربردها هستند.

ورق اسید شویی چیست؟

ورق‌های اسید شویی در حقیقت به‌نوعی از ورق‌های فولادی گفته می‌شوند که آلودگی‌ها، ناخالصی‌ها و اکسیدهای موجود بر سطح آنها توسط عملیات اسید شویی از بین رفته است و در یک فرآیند پوسته زدایی به سطح بسیار صاف و درخشانی رسیده‌اند. در اصل زمانی که ورق‌های فولادی در فرآیند نورد گرم تولید می‌شوند ممکن است سطح آنها دارای ناخالصی‌ها، اکسیدها و آلودگی‌های مختلفی باشد که ظاهر آنها را تحت تاثیر قرار بدهند به همین دلیل از اسیدهایی همچون اسید کلریدریک و اسید سولفوریک برای صاف و صیقلی کردن آنها استفاده خواهد شد.

ورق اسید شویی

از مهم‌ترین مزیت‌های ورق‌های اسید شویی می‌توان به مواردی همچون سطح صاف و براق، قابلیت چکش‌خواری، مقاومت بالا در خوردگی و فشار، نداشتن اصطکاک قابلیت ضد سایش و … اشاره کرد. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این ورق‌ها نیز می‌توان موارد زیر را عنوان نمود:

  • تولید لوازم ساختمانی مانند لوله و پروفیل
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • تولید لوله‌های آب، نفت و گاز
  • تولید مخزن‌های گاز مایع و مخزن‌های تحت‌فشار
  • استفاده در صنعت لوازم‌خانگی و …

انواع ورق اسید شویی

ورق‌های اسید شویی همانند انواع ورق‌های فولادی دیگر می‌توانند بر اساس فاکتورهایی همچون نوع استاندارد، ضخامت، کاربردها و … به انواع مختلفی تقسیم شوند. این ورق‌ها از نظر استاندارد به دو گروه اصلی شامل استاندارد DIN 1614 و استاندارد BS EN 10111 تقسیم می‌شوند و این استانداردها ورق‌ها در گریدهای مختلف StW22، USt23، RRStW23 و StW24 و همچنین DD11، DD12، DD13 و DD14 طبقه‌بندی می‌کنند. این ورق‌ها همچنین از نظر نوع اسید می‌توانند به انواع مختلفی همچون ورق‌های هیدروکلریک اسیدی و سولفوریک اسیدی تقسیم می‌شوند. همچنین این ورق‌ها می‌توانند از نظر نوع آلیاژ باهم متفاوت باشند چرا که درصد متفاوتی از موادی همچون منگنز، فسفر، گوگرد و … در آنها استفاده می‌شود.

انواع سایز ورق اسید شویی

به صورت کلی می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور برای تقسیم‌بندی انواع ورق‌های فولادی سایز، ابعاد و ضخامت آنها است. ورق‌های اسید شویی نیز می‌توانند در انواع ضخامت‌های مختلف تولید شوند که حداقل آنها 0.5 میلی‌متر است. همچنین این ورق‌ها می‌توانند در عرض و طول‌های مختلفی تولید شوند و حتی امکان تولید در ابعاد سفارشی نیز وجود دارد.

قیمت به روز وزق ساید شویی

قیمت ورق اسید شویی

در اصل به دلیل تغییرات و نوسانات متعدد در پارامترهایی همچون ضخامت ورق، نحوه تولید آن، استاندارد ورق سرد (روغنی)، وزن ورق، نرخ ارز، شرکت و کارخانه‌ تولیدکننده ورق اسید شویی، شرایط بازارهای جهانی فلزات، مشخصات و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی ورق‌ها، کاربرد ورق، حجم و مقدار خریداری شده، قیمت مواد اولیه و … نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای ورق‌های اسید شویی عنوان کرد و حتماً باید تمامی این موارد لحاظ شوند.

قیمت روز ورق اسید شویی

همان‌طور که گفته شد ورق‌های فولادی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. قیمت این محصولات می‌تواند به صورت لحظه‌ای و روزانه نوسان داشته باشد چرا که این قیمت‌ها می‌توانند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته باشند. ازجمله مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت نوسانی ورق اسید شویی مؤثر هستند می‌توان به مواردی همچون نرخ ارز، هزینه‌های سوخت و حمل‌ونقل، قیمت مواد اولیه، میزان واردات و صادرات، شرایط بازارهای جهانی فولاد، بازار بورس فلزات و … اشاره کرد.

قیمت ورق اسید شویی

خرید ورق اسید شویی

برای خرید ورق‌های اسید شویی و سایر ورق‌های فولادی می‌توان هم از روش‌های سنتی و مستقیم و هم از روش‌های مدرن و غیرمستقیم استفاده کرد. در روش مستقیم و حضوری خریداران قادر خواهند به شکل مستقیم به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده، فروشگاه‌های عرضه‌کننده و انبارها مراجعه کرده و با بررسی کامل محصولات از نظر کیفیت، استاندارد، ضخامت، کاربردها و … اقدام به خرید نماید. این روش اگرچه می‌تواند زمان، انرژی و هزینه زیادی نیاز داشته باشد اما می‌تواند از ضریب اطمینان بالایی نیز برخوردار باشد

خرید آنلاین ورق اسید شویی

روش دوم که روشی مدرن‌تر، به‌صرفه‌تر و منطقی است روش خرید آنلاین می‌باشد. در این روش افراد می‌توانند به سایت انحصاری شرکت‌های تولیدکننده و فروشگاه‌ها مراجعه کنند و محصولات مورد نظر خودشان را خریداری کنند. در این روش امکان مقایسه انواع محصولات، کیفیت و قیمت آنها وجود دارد و می‌تواند مزیت‌های متعددی همچون صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌ها داشته باشد.

خرید اینترنتی ورق اسید شویی

همان‌طور که گفته در خرید اینترنتی افراد می‌توانند محصولات شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کنند و در نهایت بهترین و به‌صرفه‌ترین خرید را داشته باشند. همچنین در این روش از خرید فرد قادر است با کارشناسان فروش درباره ویژگی‌ها و مشخصات محصول، نحوه سفارش گیری، زمان بارگیری محصولات خریده شده و همچنین زمان و نحوه تحویل محصولات اطلاعات کاملی دریافت کند تا مطمئن‌ترین خرید ممکن را داشته باشد.

جمع‌بندی پایانی

ورق اسید شویی در حقیقت نوعی ورق فولادی است که آلودگی‌ها، اکسیدها و ناخالصی‌های موجود بر سطح آن توسط اسید از بین رفته و سطح براق و صافی دارد. این ورق‌ها کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند و می‌توان برای خرید آنها هم از روش خرید مستقیم و هم از روش خرید غیرمستقیم یا آنلاین استفاده نمود.

مقالات آهنک

مشاهده همه
آهنک