با نبشی دم موشی آشنا شوید

در دنیای بزرگ صنعت و ساخت و ساز عصر جدید،‌ پروفیل‌ها اهمیت بسزایی دارند. به مقاطعی با طول مشخص شده، که سطح هموار و یک‌دست دارند پروفیل می‌گویند. نبشی نیز نوعی از این پروفیل‌ها است. نبشی‌ها جزو مهم‌ترین ابزارهای ساخت و ساز و فعالیت‌های صنعتی محسوب می‌شوند. از این رو آشنایی با انواع این سازه‌ها، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها و همچنین اطلاع از قیمت نبشی، از مواردی است که سازندگان باید به آن‌ها توجه کنند. این محصولات پرکاربرد انواع متفاوتی مانند نبشی سوراخ‌دار، سپری، اسپیرال، نبشی دم موشی و … دارند. ما در این مقاله قصد داریم پروفیل دم موشی را به شما معرفی کنیم. پیش از این معرفی ابتدا به آشنایی کلی با نبشی‌ها خواهیم پرداخت.

getting to know the angle bar - نبشی دم موشی چیست؟

شناخت کلی نبشی‌ها

همانطور که گفتیم، این سازه‌ها نوعی پروفیل محسوب می‌شوند. این مصالح مهم، از دو سطح مقطع که با زاویه ۹۰ درجه بر یکدیگر عمود شده است، تشکیل شده‌اند. شکل ظاهری آن‌ها شبیه به حرف L می‌باشد. این دو سطح مقطع که به آن‌ها بال می‌گویند نیز ممکن است با یکدیگر برابر یا نابرابر باشند. به نبشی‌هایی که دو بال آن‌ها برابر باشد بال مساوی به نبشی‌هایی که دو بال نابرابر داشته باشند، بال نامساوی می‌گویند. ماده اولیه تولید نبشی‌هایی که مصرف می‌شوند، اکثرا فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم و استیل است. همچنین آن‌ها به دو روش پرسی و فابریک به تولید می‌رسند. هر کدام از این دو روش‌ مزایا و معایب خودش را دارد. در صورتی که نیاز به اطلاع از تفاوت این دو روش دارید، می‌توانید مقاله تفاوت نبشی پرسی و فابریک را در سایت آهنک مطالعه کنید. این سازه‌های مهم، معمولا برای ایجاد انواع اتصالات به کار می‌روند. پس از این توضیحات، به سراغ آشنایی با پروفیل دم موشی برویم.

getting to know the mouse tail angle bar - نبشی دم موشی چیست؟

آشنایی با نبشی دم موشی

این پروفیل، سازه‌ای است به شکل نبشی که به انتهای آن میلگردی متصل است و در دیوار جای می‌گیرد. در واقع این نوع از پروفیل‌های نبشی را نمی‌توان به شکل نهایی خریداری کرد. زیرا که این سازه‌ها، نوعی پروفیل مرکب محسوب می‌شوند. برای تهیه این سازه، از نبشی و میلگرد استفاده می‌شود. برای تولید این پروفیل‌ها ابتدا باید میلگرد را مطابق با سایز میلگردهای ساختمان تهیه کرد. سپس نبشی را به سایز مد نظر تهیه می‌کنند و طول آن را به اندازه‌ای که مورد نیاز است برش می‌دهند. در مرحله بعدی میلگرد را به انتهای بال‌ها جوش می‌دهند. این سازه همان پروفیل دم موشی است. سپس برای نصب این سازه، میلگردی که به انتهای بال متصل شده را قبل از بتن ریزی در دیواره‌های ساختمان جای‌گذاری می‌کنند. در ادامه به بیان ویژگی‌های و کاربردهای این پروفیل ساختمانی می‌پردازیم.

ویژگی‌های پروفیل دم موشی

در این بخش به ذکر ویژگی‌های مهم پروفیل‌های دم موشی خواهیم پرداخت.

  • قابلیت تهیه آسان

تولید و ساخت این محصول به راحتی و فقط با استفاده از چند مرحله جوش‌کاری ساده به دست می‌آید.

  • به صرفه بودن

از آنجایی که تهیه این محصول تنها احتیاج به چند میلگرد و نبشی ساده دارد، تهیه آن هزینه چندانی نخواهد داشت.

  • اتصال سریع و آسان

اتصال و به کار گذاشتن این پروفیل‌ها به راحتی انجام می‌شود و وقت گیر نخواهد بود.

این سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات پروفیلی می‌باشد که بسیاری از سازندگان را وادار به استفاده از آن می‌کند. حال ببینیم که از این ابزار ساخت و ساز چه استفاده‌هایی می‌شود.

کاربردهای پروفیل دم موشی

مهم‌ترین کاربرد این پروفیل مرکب، ساخت درب و پنجره و یا ایجاد مرزهای منفذه‌های دیوار می‌باشد. برای تولید درب و پنجره نیاز به چهار پروفیل دم موشی می‌باشد. هر کدام از آن‌ها یک ضلع پنجره را می‌سازد. این مورد اصلی‌ترین کاربرد نبشی دم موشی می‌باشد. به جز این مورد نیز ممکن است سازندگان تصمیم بگیرند تا برای سازه‌های خود استفاده‌های دیگری از این پروفیل داشته باشند.

قیمت و خرید پروفیل‌های دم موشی

همانطور که گفته شد، کارخانه‌ای اقدام به ساخت مستقیم پروفیل دم موشی نمی‌کند. از این رو هزینه نهایی این سازه بستگی به قیمت نبشی و میلگرد دارد. شما در سایت آهنک می‌توانید به صورت روزانه از قیمت میلگرد و قیمت نبشی مطلع شوید. همچنین اگر برای خرید و استفاده از این محصولات نیاز به مشاوره داشتید، متخصصان ما در مجموعه آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

کلام پایانی

در این مقاله ما به معرفی نبشی‌های دم موشی پرداختیم. ابتدا به معرفی کلی نبشی‌ها پرداختیم. سپس این سازه مورد بحث را معرفی کردیم و از ویژگی‌ها و کاربردهایش گفتیم. در پایان نیز نکاتی درمورد خرید این پروفیل‌ها بیان کردیم. شما عزیزان می‌توانید دیدگاه‌ها و سوالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.