نبشی کرنربید فلزی چیست

نبشی کرنربید یکی از اجزای کاربردی در اجرای کناف و یا به طور کل سیستم های ساخت و ساز خشک و یا (dry wall) کناف است. کناف صفحه‌ای گچی است که دارای روکش است. یک نبشی کرنربید خوب و با کیفیت باید توان محافظت از کنج‌ها در برابر ضربات را داشته باشد. جهت آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

آشنایی با نبشی کرنربید

نبشی کرنربید یکی از مهم‌ترین اجزای کناف نبشی کرنربید است که به‌عنوان درای وال کناف مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً کرنربیدها با ضخامت‌های 2 الی 3 میلی‌متری تولید می‌شوند. این اجزا بیشتر برای سقف، دیوار یا ستون‌ها در نقش محافظت از کنج‌های 90 درجه کاربرد دارند. مهم‌ترین نقشی که نبشی کرنربید در ساختمان در اجرای کناف بازی می‌کند، ایجاد زاویه دقیق برای تمیز درآوردن و دقت بیشتر در اجرای کناف است. همچنین می‌تواند به‌خوبی از کنج‌ها در برابر ضربه‌ها محافظت کند.

ahanak angle 150x150 - نبشی کرنربید چیست؟

خرید نبشی

شروع قیمت 23,400 تومان
آرشیو قیمتی نبشی

انواع نبشی کرنربید

با توجه به اینکه نبشی کرنربید قرار است در چه سازه ‌ای و در چه قسمت‌ هایی استفاده شود, انواع مختلفی دارد. این نوع نبشی سوراخ دار به صورت کلی از لحاظ جنس و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه هر کدام از آن ‌ها را به ‌طور مختصر شرح می‌ دهیم.

cornbid211111111111 300x300 1 - نبشی کرنربید چیست؟

انواع بر اساس جنس

  • کرنربیدهای فلزی گالوانیزه (Galvanized Metal Corner Bead)
  • کرنربیدهای کاغذی (Paper Corner Bead)
  • کرنربیدهای پلیمری یا پلاستیکی (PolymericCorner Bead or Plastic Corner Bead)

کرنربیدهای فلزی گالوانیزه

متداول‌ترین و ارزان‌ترین نوع این نبشی، از فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود. با استفاده از این نوع نبشی کرنربید، دست شما در انتخاب نوع پیچ، اتصالات و مواد نازک‌کاری، باز بوده و مقاومت آن در برابر خوردگی رطوبت، آن را ایده‌آل نموده است. کرنربید گالوانیزه برای نصاب‌های تازه‌کار بهترین گزینه به شمار می‌رود. تنها نقطه‌ضعف آن شاید نیاز به دقت بالا در هنگام حمل و نقل و جلوگیری از تاب برداشتن آن باشد.

کرنربید کاغذی

همان‌طور که از نام این نبشی مشخص است از نوعی کاغذ مخصوص تولید می‌شود. بیشترین کاربرد این محصول در سقف‌های کاذب است. محافظت از لبه‌های کنج، زیبایی و یکنواختی از وظایف این محصول است.

کرنربید کاغذی مسلح با نوار فلزی 300x232 - نبشی کرنربید چیست؟

کرنربید پلیمر (پلاستیکی)

برخلاف نوع فولادی کرنربیدها این نوع پلاستیکی حمل و نقل آسانی دارد و روش های نصب آن آسان است. زیرا همانطور که از نامش پیداست از جنس پلیمر ساخته شده اند.

انواع از نظر شکل ظاهری

این نبشی بسته به نوع کاربردی که دارد انواع مختلفی را شامل می شود که از جمله موارد زیر می باشند:

  • نبشی کرنربید C شکل
  • نبشی کرنربید رانر یا U شکل
  • نبشی کرنر تراز
  • نبشی کرنربید سقفی
  • نبشی کرنربید (UD28)
  • نبشی کرنربید (CD60)
  • نبشی کرنربید (L25)

کرنربید C شکل

این سازه به عنوان قسمت عمودی ساختار قاب فولادی در دیوارهای خشک بکار میروند. این سازه در فواصل 30، 40 و 60 سانتی‌متر از یگدیگر و به صورت قائم نصب می‌شوند. مقطع این پروفیل C شکل بوده و در اندازه های 50، 70, 75، 100 میلی‌متر (عمق جان) و در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN و NF تولید و عرضه می‌شود.

کرنربید رانر یا U شکل

این سازه به عنوان قسمت افقی ساختار قاب فولادی در دیوارهای خشک بکار می‌روند. این سازه به عنوان هادی استاد ها در سقف و کف بکار می رود. مقطع این پروفیل U شکل بوده و در اندازه‌های 70،50, 75، 100 میلی‌متر، در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN و NF تولید و عرضه می‌شود.

نبشی کرنر تراز

نبشی کرنر تراز وظیفه ی تراز کردن گوشه ها را دارد همچنین بررسی می کند که سقف ها دقیقا تراز باشند. این نبشی در قسمت اتصال به سقف مورد استفاده قرار می گیرد و نیروهای وارده به سقف را تحمل می کند و در نتیجه عمر مفید سازه را افزایش می دهد. این نبشی بیشتر در جاهایی که عایق بندی صوتی و یا کد حریق دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید نبشی های تراز در دو نوع متفاوت در بازار موجود هستند.

  • L25 با مقطع نبشی
  • UD28 با مقطع ناودانی

از این نبشی به عنوان زیرساز برای جلوگیری از ریزش سقف استفاده می شود همچنین برای ترمیم سقف هایی که شکست خوردند و به عنوان تکیه‌گاه مورد استفاده قرار می گیرد.

کرنربید سقفی

نبشی سقفی یا باربری برای زیرسازی سقف‌های کاذب با سطح مقطع C شکل تولید و عرضه می‌شود. این محصول در دو نوع F47 و CD60 طراحی و به بازار عرضه‌شده است.

کرنربید UD28

این نوع نبشی در فصل مشترک دیوار و سقف به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می کند. همچنین، این سازه می تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید و یا به عنوان یک عضو الزامی در ساختار های دارای عایق بندی صوتی یا دارای کد حریق نیز به کار گرفته شود. علاوه بر کاربردهای مذکور، از این سازه جهت زیر سازی در محل شکست‌های سقف نیز استفاده می‌شود. مقطع این پروفیل ناودانی شکل می‌باشد.

کرنربید CD60

نبشی کرنربید CD60 از انواع نبشی های سقفی می باشد و برای زیرسازی سقف های کاذب D112 مورد استفاده قرار می گیرد همچنین مقطع C شکل دارند.

کرنربید L25

نبشی L25 یکی دیگر از انواع این محصول می باشد که محل اتصال سقف به دیوار قرار داده می شود اما تفاوتی که این محصول با نبشی UD28 دارد در سطح مقطع آن بوده چرا که L25 از سطح مقطح L برخوردار می باشد.

نبشی کرنربید 2 300x225 - نبشی کرنربید چیست؟

کاربرد نبشی کرنربید در اجرای کناف

این نوع از نبشی در اجرای کناف دو وظیفه اصلی دارد که عبارت است از:

  • این نبشی ابتدا باید بتواند در برابر ضربه ها و آسیب های احتمالی محافظت کند.
  • باید بتواند ظاهری زیبا برای کناف به وجود آورد.

در مواقعی که کارفرما می خواهند کناره های سقف ها بسیار دقیق و تمیز با گوشه های تیز باشد از این نبشی ها استفاده می شود. از نظر فنی کرنربیدها از گوشه های سازه نهایی محافظت می کند و از نظر معماری گوشه هایی به تیزی چاقو و دقیق و بسیار زیبا به وجود خواهد آورد.

مزایای استفاده از کرنربید

استفاده از نبشی کرنربید، از مزایای بالایی برخوردار است. مزیت های استفاده از این محصول به صورت زیر است:

  • افزایش مقاومت و استحکام سازه در برابر حوادث طبیعی مانند طوفان، زلزله
  • افزایش طول عمر سازه
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی
  • مقاوم‌سازی در برابر رطوبت، خوردگی و حمله حشرات
  • سبک‌سازی سازه

وظایف نبشی کرنربید در اجرای کناف

نبشی کرنربید در اجرای کناف دو وظیفه اصلی دارد که عبارتند از:

  • اول اینکه باید بتواند از کنج‌ ها در برابر ضربه ‌ها و آسیب‌ های احتمالی محافظت کند.
  • وظیفه دوم این قطعات این است که باید ظاهری زیبا برای کناف ایجاد کنند. معمولا کارفرماهایی که دوست دارند کناره‌ های سقف ‌ها بسیار دقیق و تمیز با گوشه‌ های تیز اجرا شود حتما از این نبشی‌ ها در اجرا استفاده می ‌کنند.

نحوه نصب

قبل از اینکه بتوانیم به‌ خوبی کرنربید را در کناف اجرا کنیم، باید چند کار انجام دهیم. اول اینکه باید سطح مقطع کرنربید کناف یا محافظ گوشه با مواد خاصی که خاصیت چربی زدایی دارند کاملاً تمیز شوند. بعد از آن باید کناف برای قرارگیری کرنربیدها آماده شود. سپس توسط بتونه کار کرنربید در کنج دیوار به ‌صورت دقیق قرار گرفته و با یک چکش لاستیکی مقاوم و یا دستگاه مخصوص کاشت کرنربید در مکان مورد نظر نصب می ‌شود.

سپس با استفاده از وسیله‌ هایی مانند لیسه یا ماله استیل مناسب یک لایه بتونه با عرض 20 سانتیمتر و ضخامت مناسب روی کرنربید در دو طرف کنج دیوار کشیده می‌ شود. ضخامت بتونه باید در حدی باشد که اصلاً کرنربید مشخص نباشد. سپس اجازه می ‌دهیم بتونه انجام شده به‌ طور کامل خشک شود. بعد از آنکه خشک شد با ساب ماله سطح بتونه توسط استادکار پرداخت می‌ شود و کار برای مرحله بعدی یعنی اجرای لایه آماده‌ سازی مهیا می گردد.

cornbid11111 300x218 1 - نبشی کرنربید چیست؟

نحوه بسته بندی و حمل نبشی کرنربید

برای بسته بندی این محصول باید نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • توجه کنید که برای بسته بندی کرنربید باید به صورت بسته های کوچک درآورید و پس از جمع آوری توسط تسمه های کوچک به یکدیگر متصل نمایید تا بسته های بزرگی ایجاد شود.
  • برای برش و حمل باید از دستکش مخصوص استفاده نمایید.
  • این بسته ها را نباید جا به جا و بلند کنید چرا که در اثر وزن بالا احتمال پارگی آن وجود دارد.

جالب است بدانید کرنربیدها شکل ها و مدل ها و طرح پانچ های مختلف و متفاوتی را دارند که همه آنها یک کارایی را داشته و فقط به جهت درگیری سازه با سطح طراحی شده اند. کرنربید ها در مراحل آخر اجرای کناف یعنی مرحله بتونه کاری و فینیشینگ نهایی کارایی داشته و توسط بتونه کار روی کنج ها با ابزار مخصوص سوار می شوند.

قیمت نبشی کرنربید

این محصول بیشتر در پروژه های ساخت و ساز به عنوان درای وال کناف مورد استفاده قرار می گیرد. و از مهم ترین قسمت های اجرای کناف می باشد. برای خرید نبشی کرنربید و برای اطلاع از قیمت نبشی و ناودانی، می ‌توانید به سایت آهنک مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع بندی پایانی

این نوع نبشی متناسب با کاربردش در انواع مختلفی تولید می شود. قیمت نبشی کرنربید نیز مانند سایر محصولات فولادی تحت تأثیر عوامل مختلف مانند میزان عرضه و تقاضا در بازار، نوسانات ارز و سایر عوامل تغییر می کند. قیمت های این محصول در وبسایت آهنک به صورت روزانه اعلام می شود. شما می توانید برای استعلام قیمت این محصول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.