آشنایی با نبشی سوراخ دار

دسته‌ای از نبشی‌ها که امروزه به تولید و مصرف می‌رسد، نبشی‌ سوراخ‌دار است. نبشی نوعی پروفیل است که از دو سطح مقطع با زاویه ۹۰ درجه، که شبیه به حرف L بر یکدیگر عمود شده‌اند، تشکیل شده است. به هرکدام از این سطح‌ها بال می‌گویند. نبشی‌ها از نظر اندازه بال به دو دسته بال‌مساوی و بال‌نامساوی تقسیم می‌شوند. این ابزار ساخت و ساز معمولا از جنس‌های آلومینیوم، فولاد و گالوانیزه ساخته می‌شود. اهمیت این پروفیل‌ها با افزایش فعالیت‌های صنعتی و ساخت سازه روز به روز اهمیت پیدا کرده است. از این رو سرمایه‌گذاران و سازندگان، همواره مایل به آشنایی با انواع نبشی‌ها،‌ قیمت نبشی، ویژگی‌ها و کاربردهای این محصولات هستند. از انواع نبشی‌ها می‌توان به نبشی‌های سپری، دم موشی و سوراخ‌دار که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، اشاره کرد.

تعریف و تشریح نبشی سوراخ دار

آشنایی با نبشی سوراخ‌دار

پروفیل‌های نبشی، از چند جهت دسته بندی می‌شوند. گاها آن‌ها را از روش تولید به دو دسته پرسی و فابریک تقسیم می‌کنند. بعضی مواقع از نظر مساوی یا نامساوی بودن بال‌ها دسته بندی می‌شوند. برخی مواقع نیز این دسته بندی بر اساس جنس نبشی انجام می‌گیرد. علاوه بر این موارد، نبشی‌ها را از نظر شکل سطح مقطع آن متمایز می‌کنند. این تمایز حاصل به وجود آمدن دو دسته نبشی ساده و مشبک می‌شود. پروفیل‌های ساده سطح مقطعی یک‌دست با ضخامتی یکسان دارند. اما نوع مشبک این سازه‌های کاربردی، شامل محصولاتی می‌شود که سطح مقطع آن یک‌دست نباشد و تغییراتی روی آن اعمال شده باشد. به همین جهت نبشی‌های سوراخ‌دار جزو مجموعه نبشی مشبک است.

این پروفیل‌های سوراخ‌دار، نبشی‌هایی هستند که بر سطح مقطع دو بال آن‌ها، سوراخ‌هایی را با فواصل و اندازه‌های مشخص به وجود آورده‌اند. این منافذ و سوراخ‌ها، امکان استفاده‌های متعددی از این کالا را فراهم می‌کند. در ادامه به روش تولید این پروفیل‌های مشبک خواهیم پرداخت.

روش تولید نبشی سوراخ‌دار

این محصولات را به دو روش تولید می‌کنند. در مواردی بعد از اتمام مراحل تولید نبشی اقدام به سوراخ‌کاری می‌کنند و بعد از چند مرحله، نبشی‌های پرسی یا فابریک را به شکل نبشی پانچ شده یا سوراخ‌دار درمی‌آورند. در روش دیگر نیز از ابتدا ورق‌های سوراخ‌دار را تهیه می‌کنند و با انجام فرایندهای شکل‌دهی، این محصولات را به شکل نهایی خود درمی‌آورند.

کاربرد و ویژگی نبشی سوراخ دار

ویژگی‌ نبشی‌های سوراخ‌دار

این دسته از نبشی‌ها به علت وزن کمتر و سطح سوراخ‌دار دارای ویژگی‌های تقریبا متفاوتی نسبت به سایر نبشی‌ها هستند. در این بخش به بیان مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از پروفیل‌های مشبک خواهیم پرداخت.

نصب آسان نبشی سوراخ‌دار

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول قابلیت نصب آسان آن است. همین امر موجب بالا رفتن مصرف این ابزار می‌شود زیرا که برای نصب آن نیاز به تخصص خاصی نیست. همچنین نصب این پروفیل‌ها سریع انجام می‌گیرد و وقت‌ گیر نخواهد بود.

وزن مناسب

این پروفیل وزن بالایی ندارد و همین امر موجب کاهش قیمت آن می‌شود. همچنین بخاطر وزن سبک، حمل و نقل آن سریع‌تر انجام می‌گیرد. در سازه‌هایی که نباید وزن بالایی داشته باشد، می‌توان از این محصول استفاده کرد.

امکان ایجاد تغییرات

این محصول به علت منافذی که دارد امکان ایجاد تغییرات دلخواه را به مصرف کنندگان می‌دهد.

تنوع رنگی نبشی سوراخ‌دار

از آنجایی که این پروفیل معمولا در مواردی به کار می‌رود که جلوی چشم هستند، وضعیت ظاهری آن مهم است. از این رو تولید کنندگان اقدام به تولید این ابزارهای پانچ شده در رنگ‌های متنوع می‌کنند.

تنوع سایز

این پروفیل‌ها در سایز‌های بسیار متنوع و مختلفی به تولید می‌رسند. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از نبشی پانچ شده استفاده‌های زیادی کرد.

انطباق پذیری آسان

این پروفیل را می‌توان به راحتی به هر نبشی یا سازه دیگری اتصال داد. منافذی که روی سطح بال‌ها وجود دارد، این امکان را فراهم می‌کند که این اتصال از هر نقطه و به هر شکلی صورت گیرد.

دسترسی آسان به قفسه

ساخت قفسه با این پروفیل‌ها امری رایج به شمار می‌رود. قفسه‌های تولید شده با استفاده از این محصولات سوراخ‌دار امکان تنظیم فاصله و ابعاد قفسه را راحت می‌کند. همچنین تنظیم فواصل و ابعاد کف قفسه با استفاده از این محصولات به آسانی شکل می‌گیرد. از این رو مصرف‌کنندگان می‌توانند به شکلی که خودشان راحت‌ترند، قفسه‌ها را با استفاده از این پروفیل‌ها بسازند و به شکل دلخواه به اقلام داخل قفسه دسترسی داشته باشند. در ادامه از کاربردهای این محصول بیشتر خواهیم گفت.

این شش مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های نبشی سوراخ‌دار می‌باشد. اینک ببینیم که این پروفیل چه کاربردهایی دارد.

کاربردهای نبشی سوراخ‌دار

همانطور که می‌دانید، عمدتا از نبشی‌ها برای ایجاد اتصال استفاده می‌شود. نوع سوراخ‌دار این سازه نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما فراموش نکنیم که این نوع از پروفیل‌ها، بیشتر مصارف ساختمانی دارند و به نوعی، نبشی ساختمانی محسوب می‌شوند. زیرا که مقاومت و وزن این محصول همانند سایر نبشی‌های صنعتی نیست. همچنین که معمولا در کارهای صنعتی ضرورتی بر وجود منافذ بر روی پروفیل‌های نیست. موارد زیر، شامل کاربردهای این پروفیل پانچ شده می‌شود.

  • ساخت ستون قفسه‌های فلزی
  • ساخت قفسه‌های باشگاه‌ها به شکل پیچ و مهره‌ای
  • تولید انواع سازه‌های انباری
  • ایجاد پلکان سازه
  • طراحی و ساخت پایه انواع پله و بالکن
  • تولید قفسه‌های بایگانی و نگهداری پرونده و کاغذ در ادارات
  • ساخت انواع راهرو

این موارد از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار سوراخ‌دار است. ممکن است طراحان، سازندگان و یا حتی ساکنین یک ملک تصمیم بگیرند تا در موارد دیگری از این کالا استفاده کنند. زیرا که مجموعا نبشی‌ها به علت شکل و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در مصارف متعددی به کار گرفته شوند.

خرید نبشی

شروع قیمت 23,400 تومان
آرشیو قیمتی نبشی

نکاتی در مورد خرید انواع نبشی

شما می‌توانید در سایت آهنک به شکل روزانه از قیمت انواع نبشی و سایر پروفیل‌ها آگاه شوید. همچنین در صورت تصمیم به خرید این محصولات، می‌توانید با طی کردن چند مرحله ساده خرید خود را نهایی کنید. همچنین اگر با روند خرید این محصول ناآشنا هستید، می‌توانید راهنمای جامع خرید نبشی را در سایت آهنک مطالعه کنید. امروزه در کشور ما تولید کنندگان مختلفی دست به تولید انواع پروفیل‌ها، به حجم بالا می‌زنند. این موضوع باعث ایجاد بازار رقابتی این محصولات و افزایش اهمیت انتخاب تولید کننده‌ای که این محصول را از او خریداری می‌کنید، می‌شود. شما می‌توانید در سایت آهنک با ۷ مورد از برترین تولید کنندگان نبشی در ایران آشنا شوید. همچنین اگر برای خرید انواع محصولات موجود بر وبسایت آهنک، نیاز به مشاوره داشتید، مشاوران ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی کامل نبشی‌های سوراخ‌دار پرداختیم. ابتدا با این محصول آشنا شدیم، سپس شیوه تولید آن را مرور کردیم و بعد از آن ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف این محصول را شرح دادیم. در انتها نیز نکاتی را درمورد خرید نبشی گفتیم. شما می‌توانید هر دیدگاه و سوالی که دارید را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نظرات شما خواهیم بود.