راهنمای کامل خرید نبشی

امروزه از انواع پروفیل‌ها در ساخت و ساز استفاده می‌شود. به سطح مقطعی یکدست با طول مشخص، پروفیل می‌گویند می‌گویند. یکی از انواع پر کاربرد پروفیل در دنیای ساخت و ساز، نبشی نام دارد. نبشی‌ها سازه‌ای فولادی هستند که از دو سطح مقطع، به مانند دو ضلع عمود بر یکدیگر(L) ساخته شده‌اند. اهمیت این ابزار فولادی موجب شده تا اطلاع از قیمت نبشی‌ و آشنایی با مراحل خرید آن امری مهم برای سازندگان و صنعت‌گران باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمای کاملی برای خرید نبشی‌ها ارایه کنیم. همچنین به عوامل موثر بر قیمت نبشی و نکاتی که پیش از خرید این محصول فولادی باید بدانید، خواهیم پرداخت.

Tips you should know before buying ANGULAR min - راهنمای کامل خرید نبشی ها

نکاتی که پیش از خرید نبشی‌ها باید بدانید

در این قسمت از راهنمای خرید نبشی، ما در سه بخش به ذکر نکاتی که پیش از خرید نبشی‌ها باید بدانید اشاره خواهیم کرد. این بخش‌ها شامل اصطلاحات مربوط به نبشی‌ها، انواع نبشی و هزینه‌های مربوط به بنگاه داری و انبار می‌باشند.

اصطلاحات مربوط به نبشی‌ها

گاها تولید کنندگان و مصرف کنندگان نبشی، از این کلمات در توصیف نبشی‌ها استفاده می‌کنند.

نبشی لقمه

این دسته از پروفیل‌های فولادی، شامل نبشی‌های قطعه قطعه شده می‌باشد. گاهی سازندگان به نبشی‌های کوچک نیاز پیدا می‌کنند که برای این استفاده، تولید کنندگان شاخه‌های ۶ متری نبشی را بریده و به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کنند.

نبشی نرمال

از آنجایی که طول استاندارد نبشی ۶ تا ۱۲ متر می‌باشد، به نبشی‌هایی که طول آن‌ها بین ۶ تا ۱۲ متر باشد، نبشی نرمال یا عادی می‌گویند.

نبشی کوتاه

به نبشی‌هایی که طول آن‌ها کمتر از ۶ متر می‌باشد، نبشی فولادی می‌گویند.

نبشی‌های بلند

طول نبشی‌های بلند، بیش از ۱۲ متر می‌باشد.

گوشت نبشی

گاه افرادی که تولیدکننده و خریدار این سازه فولادی هستند، به ضخامت آن، گوشت می‌گویند.

انواع نبشی‌ها

نبشی‌ها علاوه بر انواع مختلفی مانند سپری، اسپیرال و لقمه که دارند، از نظر روش تولید و محصول تولید شده، به دو دسته پرسی و فابریک تقسیم می‌شوند. ما در ادامه به طور مختصر نوع پرسی و فابریک این سازه فولادی پرمصرف را توضیح خواهیم داد. اگر مایل به آگاهی دقیق از تفاوت میان پروفیل‌های پرسی و فابریک هستید، می‌توانید مقاله تفاوت نبشی پرسی و فابریک را در سایت آهنک مطالعه کنید.

نبشی پرسی

این محصولات با روش نورد سرد تولید می‌شوند. ورق‌های فولادی نورد گرم دیده را، بعد از اینکه ضخامت‌شان افزایش و طول‌شان کاهش یافت، با استفاده از روش‌های مختلف به نبشی پرسی تبدیل می‌کنند. همچنین بعد از این مرحله، در صورت لزوم، فرایندهای دیگر مانند سوراخکاری را انجام می‌دهند.

نبشی فابریک

نبشی فابریک با استفاده از دستگاه‌ رول فرمینگ تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها بعد از دریافت ورق‌های فولادی، آن‌ها را به شکل نبشی در می‌آورند و ضخامت و طول‌شان را تعیین می‌کنند. نوع فابریک این مصالح فولادی، مقاوم‌تر از نوع پرسی می‌باشد.

ahanak angle 150x150 - راهنمای کامل خرید نبشی ها

خرید نبشی

شروع قیمت 23,400 تومان
آرشیو قیمتی نبشی

عوامل موثر بر قیمت نبشی

اگر می‌خواهید اقدام به خرید انواع نبشی کنید، باید عواملی که بر قیمت این پروفیل فولادی اثر می‌گذار را بشناسید. ما در این بخش از راهنمای خرید نبشی، عوامل موثر بر قیمت این سازه فولادی پرکاربرد را بیان خواهیم کرد.

  • هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل، بسته به شرایط آب و هوایی، مسافت میان فروشنده و خریدار، مسیری که باید طی شود و نوع حمل و نقل تعیین می‌شود.

  • میزان تورم

درصد تورم جهانی و منطقه‌ای، در تعیین قیمت تمامی محصولات نهایی اثرگذار خواهد بود. تحریم‌ها، قیمت نفت و رویدادهای جهانی و منطقه‌ای می‌توانند درصد تورم را کاهش یا افزایش دهند.

  • قیمت ورق فولادی

از جایی که اکثر نبشی‌ها از ورق‌های فولادی با گرید ST37 تولید می‌شوند، قیمت انواع ورق فولادی بر قیمت نهایی نبشی‌ها اثرگذار خواهد بود.

  • هزینه انبارداری

انبار دارانی که نبشی‌های تولید شده را تا زمان فروش نگهداری کرده‌اند. هزینه‌ای تحت عنوان هزینه انبارداری یا بنگاه‌داری از خریداران دریافت می‌کنند. البته هزینه انبارداری، شامل مبلغ زیادی نمی‌شود. این مبلغ برای انواع نبشی حداکثر ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو می‌باشد.

  • خط تولید نبشی

هزینه نهایی برای تولید این ابزار کاربردی، بسته به دستگاه‌های استفاده شده در فرایند تولید و میزان دخالت متخصصان در جریان تولید، تغییر می‌کند.

  • برند سازنده نبشی

گاها در بازار، تعیین قیمت توسط تولیدی‌های بزرگ، بر تعیین قیمت سایر تولیدکنندگان اثر گذار خواهد بود. اگر مایل به شناخت برترین تولید کنندگان نبشی در ایران هستید، کلیک کنید.

همچنین اگر مایل به توضیحات بیشتری درمورد عوامل موثر بر قیمت نبشی هستید، می‌توانید مقاله عوامل موثر بر قیمت پروفیل را در وبلاگ آهنک مطالعه کنید.

Buying angular from AHANAK min - راهنمای کامل خرید نبشی ها

راهنمای خرید نبشی‌ از آهنک

شما می‌توانید در سایت آهنک به شکل روزانه قیمت انواع نبشی را مشاهده کنید. همچنین اگر قصد خرید این محصولات فولادی را دارید، می‌توانید با چند کلیک ساده خرید خود را نهایی کنید. شما می‌توانید از طریق سه روشی که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم، اقدام به خرید نبشی از آهنک کنید.

خرید نبشی با روش LC (اسناد اعتبار داخلی)

در این روش شما می‌توانید به بانک مراجعه کنید و اسنادی که از ملک یا شی ارزشمند خود دارید را گرو بانک بگذارید. بانک هزینه خرید محصولات را خواهد پرداخت. به این شرط که کارشناس بانک در زمان تحویل محصولات حضور داشته باشد و اصالت محصولات خریداری شده را تصدیق کند. در این زمان بانک مبلغ خرید این محصولات را پرداخت می‌کند و برای شما ضرب‌الاجلی تعیین می‌کند تا این مبلغ را به بانک بازگردانید. این مدت از طرف آهنک سه ماهه می‌باشد.

رزرو محصولات

در صورتی که نیاز فوری به نبشی برای پروژه خود دارید، یا اینکه احساس می‌کنید پیش از نهایی شدن خرید شما، موجودی این محصول اتمام خواهد یافت؛ می‌توانید با پرداخت ۵ درصد از هزینه نبشی مورد نظر خود آن را رزرو کنید و باقی مبلغ را تا ساعت ۱۱ فردای همان روز، پیش از اعلام قیمت‌های جدید این پروفیل، پرداخت کنید.

خرید نقدی نبشی

شما می‌توانید در سایت آهنک نبشی مورد نظر خود را انتخاب کنید و با طی کردن مراحل پرداخت کامل هزینه محصولات، خرید خود را نهایی کنید و نبشی‌ها را در موعد مقرر شده دریافت کنید.

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای کاملی از مراحل خرید نبشی برای شما گردآوری کنیم. ابتدا نکاتی که پیش از خرید نبشی، اطلاع از آن‌ها ضروری است را ذکر کردیم، سپس به عوامل موثر بر قیمت این پروفیل‌های کاربردی پرداختیم. در نهایت انواع روش خرید نبشی از آهنک را برای شما توضیح دادیم. اگر برای خرید و استفاده از این مصالح فولادی نیاز به مشاوره دارید، متخصصان ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. همچنین شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.