بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران

در کشورمان، ایران، لوله‌های گازی توسط کارخانه‌های بسیاری تولید می‌شوند که ما قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران بپردازیم تا شما بتوانید با شناخت کافی این محصول را از کارخانه مورد نظر خود خریداری کنید. برای مقدمه نیاز است که ابتدا با لوله فولادی و انواع آن آشنا شوید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز لوله به صورت لحظه‌ای، برروی لینک کلیک کرده و از طریق صفحه مربوطه به صورت اینترنتی این محصول را خریداری کنید.

انواع لوله گازی

لوله‌های فولادی، درواقع نوعی استوانه بلند با مقطع دایره‌ای هستند که برای انتقال سیالات استفاده می‌شوند. این لوله‌ها براساس نحوه تولید به دو نوع:

  1. لوله درزدار (اسپیرال)
  2. بدون درز (مانیسمان)

و براساس جنس و کارایی به انواع:

  1. لوله گالوانیزه
  2. لوله داربستی
  3. لوله گازی
  4. لوله جدار چاه
  5. لوله تست آب
  6. لوله صنعتی
  7. لوله مبلی

دسته‌بندی می‌شوند.

The best gas pipe manufacturers in Manisman min - بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران
تصویری از بهترین تولیدکنندگان لوله گازی مانیسمان

بهترین تولیدکنندگان لوله گازی مانیسمان

برای لوله‌های مانیسمان، هیچگونه جوشکاری برروی آن‌ها انجام نمی‌شود. به همین دلیل به لوله‌های بدون درز شناخته می‌شوند. این محصول از لوله‌های پرکاربرد در صنایعمختلف به شمار می‌رود که مقاومت و تحمل زیادی دارد. همچنین لوله مانیسمان نسبت به لوله اسپیرال قطر و سایز کمتری دارد.

شما می‌توانید با کلیک برروی لینک، از قیمت روز لوله مانیسمان به صورت لحظه‌ای آگاه شوید و این محصول را به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنید.

1. کارخانه نورد و لوله سپاهان

کارخانه سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران محسوب می‌شود که حدود 40 سال سابقه دارد. لوله‌های تولید شده در این کارخانه، در انواع و سایزها و ابعاد متنوع تولید می‌شوند تا بتوانند نیازهای تمامی صنایع و کاربردهای متنوع آن‌ها را پاسخ دهند.

مدارک افتخاری این کارخانه شامل موارد زیر هستند:

  1. گواهی‌نامه CE
  2. گواهی‌نامه استاندارد کیفی به صورت پیوسته
  3. گواهی‌نامه مدیریت مبتنی بر ایزو
  4. سایر گواهی‌های ایزو

لوله گازی این کارخانه، خواص متالوژیکی، شیمیایی و مکانیکی بسیارر خوبی دارد. برای نظارت بر کیفیت این محصولات از کنترل کیفی سطح بالا استفاده می‌شود که شامل آزمایش‌های زیر هستند:

  1. کنترل چشمی
  2. کنترل ابعادی
  3. قسمت جریان گردابی
  4. تست هیدروستاتیک
  5. آزمون سختی سنجی
  6. آنالیز آزمایشات

تمامی محصولات تولید شده در این کارخانه مطابق استاندارد ISIRI3360 ایران و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز آن طبق استانداردهای ASSTM ،DIN ،BS ،JIS و … تولید می‌شوند. لوله‌های گازی تولید شده در این کارخانه دارای قطر خارجی 10 تا 88 میلی‌متر، ضخامت 1 تا 7.5 میلی‌متر و طول تا 18 متر هستند.

این کارخانه لوله‌های پایه برای ساخت لوله‌های دقیق و فوق دقیق تولید می‌کند که در صنایع اتومبیل، کمک فنر، سیلندر، بویلر و … کاربرد دارند. همچنین لوله‌های گازی سپاهان در صنایعی مانند اتومبیل، دوچرخه و موتورسیکلت سازی و لوازم خانگی نیز به کار می‌روند.

2. کارخانه لوله کیهان

کارخانه کیهان، از بهترین تولیدکنندگان لوله گازی و پروفیل در ایران بوده که از سال 1370 در تهران شروع به فعالیت نموده است. این کارخانه با ظرفیت 350 هزار تن در سال، تولید لوله‌های گازی، لوله‌های صنعتی، لوله‌های سیاه و سفید، لوله آبرسانی، گاردریل، پروفیل درب و پنچره، لوله گالوانیزه و پروفیل‌های مربع و مستطیل را بر عهده دارد.

کارخانه کیهان لوله گازی را در ضخامت و سایزهای متنوع تولید می‌کند. دیگر لوله‌های تولید شده در این کارخانه، به اشکال مختلفی مانند اگزوز، نرده، کمک فنر، فرمان، مشعل و … در ساختمان، موتور سیلکلت، اتومبیل، دوچرخه، لوازم خانگی و مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این کارخانه، تولید لوله گازی براساس استاندارد DI2440-2441 است که کیفیت و مشخصات فنی بسیار خوبی دارند. لوله‌ها طبق دو فرآیند نورد گرم یا سرد تولید می‌شوند که بعداز برش دادن ورق‌ها، وارد خط تولید می‌شوند. سپس تطبیق داردن سایز‌ها با استاندارد مورد نظر انجام می‌شود و درنهایت لوله در انواع گالوانیزه و غیر گالوانیزه تولید می‌شود.

3. کارخانه لوله یاران

کارخانه نورد و لوله یاران از سال 1382 فعالیت خود را با ظرفیت تولید 105 هزار تن محصول در سال آغاز کرد. محصولات این کارخانه شامل:

  1. لوله سیاه آب
  2. لوله داربستی
  3. لوله گازی و شهری
  4. لوله صنعتی و ساختمانی
  5. لوله شوفاژ

هستند. علاوه بر این موارد، کارخانه یاران محصولات دیگر مانند لوله‌های فولادی گاز خانگی و لوله‌های فولادی گاز شبکه نیز تولید می‌کند. محصولات این کارخانه طبق استاندارد ملی ایران تولید و روانه بازار می‌شوند و از کیفیت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند.

4. کارخانه لوله کچو

کارخانه کچو در سال 1372 در استان اصفهان تاسیس شد و با ظرفیت تولید 500 هزار تن لوله فولادی، تا به امروز درحال فعالیت است. محصولاتی که توسط این کارخانه تولید می‌شوند شامل:

  1. انواع لوله گازی
  2. لوله گازی خانگی
  3. لوله گازی شهری
  4. لوله گازی API
  5. لوله صنعتی
  6. لوله داربستی
  7. لوله‌های صنعتی و ساختمانی
  8. انواع قوطی‌های مربع و مستطیل
  9. نبشی زهوار
  10. انواع ورق‌های شیت شده

می‌باشند. لوله‌های گازی در این کارخانه در هشت سایز متنوع تولید می‌شوند تا نیازهای مصرف‌کنندگان به انواع لوله‌های گازی را برطرف کند. محصولات این کارخانه استانداردهای کنترل کیفیت داخلی و افتخارات بین‌المللی دارند که موارد زیر را شامل می‌شود:

  1. انواع استانداردهای ایزو
  2. استانداردهای کنترل کیفیت داخلی و افتخارات بین‌المللی فراوان دیگر

5. مجتمع لوله سپنتا

این مجموعه شامل سه کارخانه در تهران، اهواز و مرند است که در سال 1339 تاسیس شده و اولین کارخانه تولیدکننده لوله فولادی در ایران محسوب می‌شود. از محصولاتی که در این کارخانه تولید می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لوله گازی
  2. لوله سیاه
  3. لوله گالوانیزه سبک، سنگین و سرد
  4. لوله شوفاژی
  5. لوله گلخانه‌ای
  6. لوله فولادی برق کاندوئیت
  7. لوله مکعبی

لوله گاز سپنتا به سه دسته لوله گاز خانگی، لوله گاز با استاندارد API 5L و لوله گاز شبکه تقسیم می‌شود که هرکدام به ترتیب در انتقال گاز برای صارف مسکونی، استفاده در خطوط انتقال گاز با فشار متوسط و انتقال گاز در سوله‌های صنعتی، نیروگاه‌هاو پالایشگاه‌ها، و برای انتقال گاز فشار قوی کاربرد دارند.

لوله‌های گازی این کارخانه مطابق استاندارد ملی گاز ایران (IGS) تولید و عرضه می‌شود. همچنین لوله‌های گازی سپنتا طبق استاندارد 3360، لوله‌های گاز شبکه طبق استاندارد 3574 و  لوله‌های فولادی گالوانیزه طبق استاندارد 3765 تولید می‌شوند.

از محصولات منجصر به فرد کارخانه سپنتا، لوله‌های فولادی برق کاندوئیت است که برای عایق‌سازی سیم‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله بسیار محکم و مقاوم است و مانع هرگونه آسیب به سیم‌های برق و برق گرقتگی می‌شود.

The best gas pipe manufacturers in Spiral min - بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران
تصویری از بهترین تولیدکنندگان لوله گازی اسپیرال

بهترین تولیدکنندگان لوله گازی اسپیرال

لوله‌های اسپیرال، لوله‌های درزداری هستند که از ورق‌های فولادی تولید می‌شوند. این ورق‌ها ابتدا به شکل استوانه‌ای در آمده و سپس توسط دستگاه جوشکاری، درز آن‌ها به صورت مارپیچ (اسپیرال) جوش داده می‌شود. این نوع لوله، در مقایسه با لوله‌های مانیسمان در سایزهای بزرگتر تولید می‌شود و کاربردهای آن بیشتر در صنایع نفت و گاز است.

1. مجتمع لوله‌سازی سدید

مجموعه لوله‌سازی سدید با نام کارخانه ماشین‌سازی فتحی و پسران در سال 1342 تاسیس و کار خود را در زمینه تولید انواع لوله آغاز کرده است. این کارخانه با  به کارگیری آزمایشگاهی تخصصی که از بحش‌های مکانیکی، متالوگرافی و خرودگی تشکیل شده است، کیفیت محصولات را به صورت مدام کنترل کرده و محصولات خورد را با بالاترین کیفیت عرضه می‌نماید.

لوله‌های تولید شده در این کارخانه با قطر 20 تا 120 اینچ و برای انتقال نفت، گاز و آب روانه بازار می‌شوند. همچنین این کارخانه انواع گواهی‌های ایزو را داراست.

2. کارخانه ایران اسپیرال

کارخانه ایران، لوله‌های فولادی را در قطرهای 16 تا 120 اینچ تولید می‌کند که به روش اسپیرال و زیرپودری جوشکاری می‌شوند. این کارخانه لوله‌ها را در دو سایز و دو خط تولید متفاوت تولید می‌کند. از موارد اففتخاری که این کارخانه کسب کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عضویت در انجمن جوش آمریکا
  2. گواهی استاندارد محصول AWWA از آمریکا
  3. گواهینامه استاندارد جوش ایزو
  4. گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو

3. لوله گستر اسفراین

کارخانه لوله گستر اسفراین تنها تولیدکننده لوله‌های فولادی بدون درز با سابقه بسیار است که محصولات آن شامل لوله‌های جداری_مغزی مورد نیاز در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند. این کارخان به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شده است. خط تولیدهای این کارخانه شامل:

  1. خط تکمیلی کیسینگ
  2. خط کوپلینگ یا اتصالات
  3. خط عملیات حرارتی
  4. خط تکمیلی تیوبینگ
  5. خط نورد

هستند.

pipe ahanak 1 150x150 - بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران

خرید لوله

شروع قیمت 21,500 تومان
آرشیو قیمتی لوله

سخن پایانی

در این مقاله بیان کردیم که لوله‌های فولادی از نظر نحوه تولید به دو نوع اسپیرال و مانیسمان، و از نظر جنس و کاربرد به انواع لوله گازی، لوله گالوانیزه، لوله صنعتی و … تقسیم می‌شوند. همچنین درباره بهترین تولیدکنندگان لوله گازی در ایران به زبان ساده صحبت کردیم که شامل 8 کارخانه برتر در تولید لوله‌های مانیسمان و اسپیرال می‌شوند.

شما در این مقاله می‌توانید هرآنچه که برای شناخت کارخانه‌های برتر تولیدکننده لوله فولادی نیاز است بدانید را مطالعه کنید و با شناختی درست و کامل به خرید این محصول بپردازید. درصورت نیاز به راهنمایی در خرید، و یا داشتن هرگونه سوال درباره این محصولات می‌توانید از طریق شماره تماس 91006007-021 با مشاوران ما در آهنک در ارتباط باشید.