کاربردهای میلگرد سایز 22 در ساختمان سازی و صنعت

اهمیت بالای میلگرد 22 در ساختمان‌سازی و همچنین صنایع دیگر، یکی از چالش‌های مهمی که ممکن است با آن مواجه شوید، خرید این مقطع فولادی و نحوه انتخاب آن از بین محصولات گوناگون در سطح بازار است. با توجه به کاربردی بودن این مقطع فولادی در پروژه‌های ساختمانی مختلف، افراد زیادی روزانه به‌دنبال استعلام قیمت و شناخت کاربردهای میلگرد 22 هستند.

آشنایی با میلگرد 22

میلگرد یکی از اجزا مهم در صنعت ساخت و ساز و استفاده در سازه‌های بتنی است به این دلیل که بتن با تمام استحکام خود بدون میلگرد نمی‌تواند در برابر نیروهای فشاری مقاومت کند.

یکی از میلگردهای باکیفیتی که در بازار وجود دارد؛ میلگرد سایز 22 می باشد. در نظر داشته باشید میلگردی که توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود از با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع میلگردهایست که در بازار ایران وجود دارد. در ادامه به کاربردهای میلگرد 22 در ساختمان سازی و صنعت اشاره خواهیم کرد.

rebar ahanak 150x150 - کاربردهای میلگرد 22 چیست؟

خرید میلگرد

شروع قیمت 22,350 تومان
آرشیو قیمتی میلگرد

13 min 17 - کاربردهای میلگرد 22 چیست؟

مشخصات فنی میلگرد 22

میلگرد سایز 22 به تمامی میلگردهایی گفته می‌شود که دارای قطر 22 میلی‌متر هستند. این نوع میلگرد نیز مانند دیگر سایزها در چهار گرید A3 ،A2 ،A1 و A4 تولید و به بازار عرضه می‌شود. از بین این موارد گرید A1 به‌صورت ساده و سه گرید دیگر به‌صورت آجدار تولید می‌شوند.

نوع آجدار این محصول دارای برجستگی‌هایی روی سطح خود است و در گریدهای A2 تا A4 دسته‌بندی می‌شود. میلگردهای آجدار براساس گرید خود، دارای مقاومت تسلیمی، کششی، رده سختی و تغییر طول نسبی متفاوتی هستند. مقاومت این میلگرد در استاندارد A3 برابر با 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب و در گرید A2 برابر 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب است.

هر شاخه 12 متری این سایز میلگرد، چیزی حدود 36 کیلوگرم وزن دارد. با توجه به کارخانه سازنده وزن نهایی میلگرد ممکن است کمی با این رقم اختلاف داشته باشد.

خصوصیات و ویژگی های میلگرد 22

میلگرد 22 یک میلگرد با دوام و با ایمنی بالاست که بر اساس آنالیز A1 (میلگرد ساده)، A3 (میلگرد آجدار جناقی)، A4 (میلگرد آجدار مرکب) و ترانس پولیش در کارخانه های بسیاری از جمله کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می گردد. این میلگرد در نوع آجدار خود، سخت و نیمه سخت است؛ در نتیجه ممکن است در اثر جوشکاری و خمکاری دچار شکست شود. البته نوع ساده میلگرد 22 قابلیت جوشکاری و خمکاری را دارد. ویژگی های فیزیکی میلگرد سایز 22 عبارتند از:

  • سایز میلگرد: 22
  • وزن میلگرد: 37 کیلوگرم
  • طول شاخه: 12 متر
  • قطر میلگرد: 22 میلی‌متر

روش تولید میلگرد 22 بر اساس استاندارد

استاندارد تولید هر شاخه میلگرد با استفاده از کدی که روی آن درج شده (SA ،CU ،CT ،JT و JU) تعیین می‌شود. برای مثال برای تولید میلگرد گرید A4 از استاندارد SA و برای تولید میلگرد گرید A3 از استاندارد C استفاده می‌شود؛ در ادامه نیز یکی از حرف‌های U و T قرار می‌گیرد. حرف T نشان می‌دهد که میلگرد با استفاده از روش ترمکس تولید شده و حرف U نیز نشان‌دهنده استفاده از استاندارد آلیاژی است. برای مثال اگر روی محصول عبارت CT درج شده باشد، نشان‌دهنده این است که در تولید گرید A3 از روش ترمکس استفاده کرده‌اند.

121 min 1 300x173 - کاربردهای میلگرد 22 چیست؟

کاربردهای میلگرد 22

علاوه بر ساختمان‌سازی، می‌توان کاربرد این محصول را در برخی از صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی مشاهده کرد. از این محصول به دلیل قابلیت‌هایی که دارد برای ساخت انواع ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود.

همچنین، انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و به همین دلیل برای ساخت خاموت و خرپا که خاصیت شکل‌پذیری و نرمی بیشتری دارند، استفاده می‌شود.

قابل‌ استفاده برای ساخت خاموت و خرپا

یکی دیگر از کاربردهای میلگرد 22، ساخت خاموت و خرپا است. برای ساخت خاموت، لازم است از محصولاتی استفاده شود که انعطاف‌پذیری و خاصیت نرمی بالایی داشته باشند؛ به همین دلیل در برخی از موارد، از میلگرد سایز 22 برای خاموت و خرپا استفاده می‌شود.

مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی

متداول‌ترین کاربردهای میلگرد 22 را می‌توان در ساختمان‌سازی دید؛ چراکه سازه‌ها باید دوام و استحکام بالایی داشته باشند، به همین دلیل در برخی از موارد با توجه به تشخیص مهندس ناظر، از این محصول استفاده می‌شود.

این نکته را هم اضافه کنیم که میلگردها سایزها و قطرهای مختلفی دارند و ممکن است در هر سازه برای بخش‌های مختلفی به آرماتورهایی با قطر متفاوت نیاز باشد.

از دیگر کاربردهای میلگرد سایز 22 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت سازه های بتنی
  • ساخت پل
  • ساخت و اجرای بولت
  • ساخت تیرچه
  • جبران مقاومت کششی بتن در فونداسیون و بتن (به عنوان میلگرد راستا)
  • ساخت خاموت برای افزایش نیروی کششی سازه (به عنوان میلگرد سنجاقی)
  • ساخت انواع کارخانه

بهترین تولیدکنندگان میلگرد سایز 22

در سراسر کشور، کارخانه‌های متعددی وجود دارند که این نوع مقطع فولادی را تولید می‌کنند، اما از بین آن‌ها، واحدهای زیر تولید‌کننده اصلی و در واقع تعیین‌کننده قیمت آن هستند:

شما می‌توانید با کلیک بر روی کارخانه های زیر به صفحه محصولات موجود به ویژه میلگرد شرکت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

کارخانه های تولید کننده میلگرد محصولات خود را بر اساس استاندارد به کار گرفته، تولید می نمایند. هر چقدر کیفیت میلگرد بالاتر و بهتر باشد، محصول نهایی از ارزش بالاتری برخوردار است. برای خرید و سفارش از کارخانجات ذکر شده در لیست بالا با کارشناسان ما در آهنک تماس بگیرید.

11 min 9 300x174 - کاربردهای میلگرد 22 چیست؟

عوامل موثر بر قیمت گذاری میلگرد در سایز 22

پارامترها و عوامل بسیاری وجود دارد که در قیمت نهای این محصول تاثیر گذار می باشد. برخی از این پارامترها عبارتند از:

  • قیمت جهانی سنگ آهن
  • معاملات بازار بورس کالا
  • قیمت ارز
  • قیمت نفت
  • وزن میلگرد
  • نحوه تولید میلگرد
  • هزینه های حمل و نقل
  • خواص میلگرد نظیر ضد زنگ بودن آن

میلگرد 22 یکی از پرکاربردترین نوع میلگرد می باشد که در ساخت و ساز به خصوص در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید میلگرد معمولا به صورت شاخه ای و قیمت آن بر پایه هر کیلو عرضه می شود.

خرید میلگرد 22 با بهترین قیمت

میلگرد 22 ازجمله مصالح فولادی می باشد که در ساخت و ساز استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید میلگردها معمولا در انواع مختلف و همچنین در ضخامت ها و قطرهای مختلفی در بازار موجود می باشند که هریک ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارا می باشد. با توجه به تغییرات زیاد قیمت محصولات، جهت گرفتن استعلام روزانه قیمت و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با میلگرد 22 به سایت آهنک مراجعه فرمایید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله با انواع کاربردهای میلگرد 22 آشنا شدیم. از با کیفیت‌ترین مقاطع فولادی موجود در بازار، می‌توان به میلگرد 22 ذوب آهن A3 اشاره کرد. این مقطع فولادی توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید شده و خرید آن با توجه به کیفیت و وزن آن، منطقی به نظر می‌رسد. قیمت روز آهن آلات نیز عامل بسیار مهمی در هنگام خرید محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان قیل از خرید با شماره 91006007-021 تماس بگیرید.