جدول وزن میلگرد ابرکوه

از مهم‌ترین عوامل سنجش کیفیت میلگرد، وزن آن بوده و محصولات سرمد ابرکوه به‌دلیل وزن مناسب و مطابقت با استاندارد جدول اشتال، از بهترین کارخانه‌ها در این زمینه است. جهت آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت و نحوه محاسبه وزن میلگرد ابرکوه با ما همراه باشید.

آشنایی با کارخانه فولاد سرمد ابرکوه یزد

مجتمع فولاد سرمد ابرکوه در سال 1391 براساس سیاست های صنعتی کشور در راستای توسعه طرح های فولادی و با سفارش توسعه برنامه های صنعتی کشور در کمتر از 3 سال بصورت سهامی خاص به شماره ثبت 436413 در کیلومتر 15 جاده ابرکوه استان یزد در زمینی به مساحت 150 هکتار احداث شد. این مجتمع با بخشی از ظرفیت خود سالانه به تولید بخشی از میلگرد، تیرآهن، شمش و مقاطع فلزی مورد نیاز در بازار داخلی می پردازد.

شرکت ابرکوه در جهت پیشرفت روز افزون اقدام به جذب نیروهای متخصص و متعهد کرده و همواره با تکیه بر اصل آموزش در جهت ارتقای کیفیت خدمات و محصولات خود می باشد. این مجتمع همچنین با افزایش دامنه فعالیت های خود در واحد ارتباط صنعت و دانشگاه اقدام به اشتغال زایی با جذب نیروهای بومی از منطقه کرده است. حدود 400 نفر در بخش اداری و واحد نورد این مجموعه در سه شیفت مشغول به کار هستند.

از دیگر اقدامات این مجتمع در راستای توسعه فعالیت های خود می توان به راه اندازی واحد نورد برای تولید میلگرد ابرکوه یزد به ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن در سال اشاره کرد. میلگردهای تولیدی این مجتمع از سایز 8 تا 32 میلیمتر و از نوع آنالیز A3 تولید می شوند. در راستای دسنیابی به کیفیت تولید جهانی یک شرکت ایتالیایی مسئولیت تامین تجهیزات تولیدی این مجتمع را بر عهده دارد.

rebar ahanak 150x150 - وزن میلگرد ابرکوه

خرید میلگرد

شروع قیمت 22,350 تومان
آرشیو قیمتی میلگرد

IMG 20210306 090043 300x202 - وزن میلگرد ابرکوه

انواع محصولات مجتمع سرمد ابرکوه یزد

فهرست میلگردهای تولیدی توسط مجتمع سرمد ابرکوه را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • میلگرد ابرکوه سایز 10
  • میلگرد ابرکوه سایز 12
  • میلگرد ابرکوه سایز 14
  • میلگرد ابرکوه سایز 16
  • میلگرد ابرکوه سایز 18
  • میلگرد ابرکوه سایز 20
  • میلگرد ابرکوه سایز 22
  • میلگرد ابرکوه سایز 25
  • میلگرد ابرکوه سایز 28
  • میلگرد ابرکوه سایز 32

علاوه بر تولید میلگرد ابرکوه مجتمع آهن و فولاد ابرکوه در زمینه تولید شمش با ابعاد 150*150*12000 میلیمتر جهت ساخت مقاطع فولادی مورد نیاز در بازار داخلی نیز فعال است.

روش تولید میلگرد ابرکوه یزد

فولاد سرمد ابرکوه یک واحد صنعتی است که به صورت اختصاصی، میلگرد آجدار تولید می‌کند. این کارخانه میلگردهای خود را با استفاده از شمش‌های فولادی کربنی به روش نورد گرم تولید و روانه بازار می‌کند. فولاد سرمد ابرکوه، خط تولید میلگردهای خود را با به‌کارگیری از تکنولوژی شرکت STG ایتالیا مجهز نموده است.

روش تولید این محصول روشی بین‌المللی بوده و می‌توان با استفاده از آن به خریداران این محصول تضمینی از کیفیت داده شود. طبق ادعای مدیران این کارخانه میلگردها با استفاده از شمش‌های کارخانه‌های معتبر ساخته می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک خود قصد تولید شمش فولادی را دارد.

مشخصات فنی میلگرد ابرکوه

عمده محصول تولیدی کارخانه ابرکوه، میلگرد آجدار گرید A3 از سایز 8 تا 32 است؛ نوع آج این محصول از نوع جناغی 400 بوده و فرایند تولید آن به روش ترمکس (خنک‌کاری) است. این محصول به‌دلیل رعایت استانداردهای ملی ایران، کیفیت و مرغوبیت بالایی داشته و تکنولوژی تولید آن برگرفته از شرکت STG ایتالیا است.

این محصول به‌عنوان میلگرد خشک و تقریبا شکننده‌ شناخته می‌شود و مناسب تغییر شکل با زوایای تند و عملیات جوشکاری نیست؛ ضریب تغییر شکل در این محصول 14 درصد بوده و ازاین‌رو مناسب مصارف صنعتی نیست و فقط در پروژه‌های مسکونی از آن استفاده می‌شود. تنش جاری میلگرد ابرکوه 4000 کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع و تنش گسیختگی آن 6000 است. در ادامه مقاله جدول وزن میلگرد ابرکوه را مشاهده کنید.

abarkooh rebar weight 1 300x120 - وزن میلگرد ابرکوه

استاندارد میلگرد ابرکوه

مجتمع صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه نیز ملزم به رعایت الزامات استاندارد ملی ISIRI 3132 در تولید میلگرد آجدار است. این استاندارد با عنوان کامل (میلگردهای فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون)، برگرفته از استانداردهای بین‌المللی، آمریکایی، اروپایی و استاندارد روسی GOST 5781 است. استاندارد روسی GOST 5781 قدیمی‌ترین استانداردی است که برای ساخت میلگرد در ایران، به کار رفته است.

سایز و قطر میلگرد ابرکوه یزد

در حال حاضر کارخانه فولاد سرمد ابرکوه تنها میلگرد تغییر شکل یافته با گرید A3 در سایزهای 12 تا 32 میلی متر تولید می کند.

میلگرد ابرکوه در قطرهای مختلف از 3.8 اینچ تا 13.8 اینچ موجود می باشد. قطر میلگرد مهم است زیرا تعیین کننده میزان وزنی است که میلگرد می تواند تحمل کند. یک میلگرد با قطر بزرگتر می تواند وزن بیشتری نسبت به میلگرد با قطر کمتر داشته باشد.

جدول علامت اختصاری میلگرد ابرکوه

یکی از اصلی ترین راه ها برای تشخیص اصالت میلگردی که خریداری می کنید دقت به علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد است. هر کارخانه یک علامت اختصاری منحصر به فرد دارد که به این واسطه تمایز میلگرد خود با تولیدات مابقی کارخانه ها را ایجاد می کند. علامت اختصاری میلگرد ابرکوه SAIS است که همین علامت تا میزان زیادی می تواند در داشتن خریدی مطمئن خریدار را از سردرگمی نجات دهد. در جدول زیر تعدادی از علائم اختصاری بر روی میلگردها و معانی آن ها را برای شما قرار داده ایم:

محصول علامت روی میلگرد روش تولید محصول
میلگرد آج 400 CU میلگرد تولیدی با روش آلیاژ سازی شده
CT میلگرد تولیدی با روش ترمکس (خنک کاری)
میلگرد آج 340 JU میلگرد تولیدی با روش آلیاژ سازی شده
JT میلگرد تولیدی با روش ترمکس (خنک کاری)
میلگرد آج 500 SA میلگرد تولیدی با روش آلیاژ سازی شده

فرمول محاسبه وزن میلگرد فولادی

هر چند وزن میلگردهای تولید شده توسط هر کارخانه اعلام می شود اما در مواردی لازم است تا وزن میلگرد را به صورت تقریبی نیز به دست آوریم. برای اینکار می توانیم از فرمول زیر استفاده کنیم.

1000 / 7.8 *  (mm) طول * 3.14 * (mm) شعاع  * (mm) شعاع = وزن میلگرد

در این فرمول از چگالی فولاد که برابر 7.8 گرم بر سانتیمتر مکعب است برای محاسبه ی وزن میلگرد استفاده شده است. به عنوان مثال برای تعیین تقریبی وزن میلگرد 14 از طریق فرمول باید شعاع آن را به دست‌آورد. این کار با تقسیم عدد 14 بر 2 انجام می شود. عدد 7 میلیمتر را به عنوان شعاع میلگرد در فرمول قرار داده و وزن طول 1 متر از میلگرد را بر حسب کیلوگرم به دست می آوریم.

جدول وزن میلگرد ابرکوه یزد

یکی از ویژگی های مهم هر میله فولادی وزن آن است. میله فولادی ابرکوه یزد بر اساس استاندارد ملی 3132 تولید شده و وزن آن نیز مطابق با این استاندارد می باشد. در جدول زیر وزن میله فولادی ابرکوه یزد به همراه سطوح تلرانس آن را مشاهده می کنید. تلرانس به محدوده ای اطلاق می شود که در آن وزن میله فولادی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال وزن یک کیلوگرم میله فولادی 10 عددی ابرکوه 0.616 کیلوگرم و سطح تحمل آن 6- و 6+ درصد اعلام شده است. یعنی وزن هر متر میله فولادی 10 ابرکوه می تواند تا 37 گرم کمتر یا بیشتر از مقدار مشخص شده در جدول باشد.

می دانیم که میله های فولادی ابرکوه یزد در طول 12 متر در کارخانه تولید می شود. بنابراین برای به دست آوردن وزن هر 12 متر طول میله فولادی ابرکوه یزد باید وزن هر متر میله فولادی را در عدد 12 ضرب کنید. به این ترتیب وزن یک طول 12 متری میله فولاد ابرکوه یزد برابر با 10.656 کیلوگرم است که البته باید سطح تحمل را نیز در نظر گرفت.

جدول وزن میلگرد ابرکوه یزد+ مقایسه با اشتال میلگرد
سایز (mm) گرید وزن شاخه 12 متری (kg) جدول اشتال
12 A3 11 10.7
14 14.5 14.6
16 19 18.9
18 24 24
20 29.5 29.7
22 36 35.6
25 46.5 46.2
28 56.5 58
32 76 75

نحوه تشخیص اصالت میلگرد ابرکوه

با دقت به موارد زیر می توانید اصالت میلگرد ابرکوه در هنگام خرید اطمینان خاطر پیدا کنید:

  • اولین راه برای تشخیص اصالت میلگرد ابرکوه این است که بدانید این میلگرد تنها در گرید A3 تولید می شود. بنابراین اگر میلگردی در مابقی گردها را به اسم میلگرد ابرکوه مشاهده کردید باید به اصالت آن شک کنید.
  • همچنین خوب است بدانید که علامت اختصاری میلگرد ابرکوه که بر روی آن هک شده است SAIS است و در جلوی آن علامت اختصاری ای که نشان دهنده نحوه تولید آن است حک شده است.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد ابرکوه یزد

قیمت روز میلگرد ابرکوه نیز به عنوان یکی از مقطع فولاد دستخوش نوسانات زیادی قرار می گیرد. هر چه که می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر بازار فولاد موثر باشد، بر قیمت میلگرد نیز دخیل هستند. عواملی که بر قیمت روز میلگرد سرمد ابرکوه اثر گذار هستند را در زیر مشاهده کنید:

  • قیمت ارز به خصوص دلار
  • قیمت سنگ آهن
  • قیمت نفت
  • هزینه های حمل و نقل
  • میزان عرضه و تقاضا
  • هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت میلگرد
  • فصول مختلف سال
  • تورم جهانی
  • رخدادهای سیاسی و اقتصادی
  • قیمت جهانی زغال سنگ
  • و …

mountain cloud rebar weight 1 300x159 - وزن میلگرد ابرکوه

قیمت امروز میلگرد ابرکوه یزد

قیمت محصولات فولادی مانند میلگرد تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند نوسانات بازار، تغییرات قیمت توسط کارخانه، مقدار مورد نیاز، نوع محصول و کیفیت آن است. اگر قصد خرید میلگرد ابرکوه را دارید با مراجعه به وب‌سایت آهنک و بررسی قیمت روز کالا و همچنین بررسی ویژگی‌های محصول مورد نظر می‌توانید میلگرد مورد نظر خود را خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آهنک تماس بگیرید.

جمع بندی پایانی

وزن میلگرد سرمد ابرکوه به وزن جدول اشتال بسیار نزدیک است. از آنجاکه وزن میلگرد یکی از پارامترهای سنجش کیفیت آن است میلگرد ابرکوه ازنظر وزن استاندارد و عیار فولاد جزو بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. به‌عنوان نمونه وزن میلگرد 12 سرمد ابرکوه 10.7 کیلوگرم، وزن میلگرد 14 ابرکوه 14.6 کیلوگرم، وزن میلگرد 16 ابرکوه 20 کیلوگرم و وزن میلگرد 18 ابرکوه 24.5 کیلوگرم است.