راهنمای کامل خرید میلگرد

یکی از مصالح بسیار مهم که به وفور در پروژه های ساخت و ساز عمرانی به کار می رود میلگردها هستند که در انواع مختلفی تولید می شوند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه این محصول، یک راهنمای خرید میلگرد برای آشنایی با آنها داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع میلگرد را انتخاب کنید. زیرا که امروزه میلگردها قیمت کمی ندارند و ناآشنایی با این موارد، ممکن است تا شما را متحمل ضرر اقتصادی کند.

Tips for buying rebar min 1 - راهنمای خرید میلگرد

نکات مهمی که درمورد میلگردها باید بدانید

پیش از خرید میلگرد، بد نیست که درمورد پارامترهای مربوط به این سازه‌های فولادی و اصطلاحات مربوط به آن‌ها را بشناسید.

سایز میلگرد

قطر میلگردها نیز با هم متفاوت هستند و معمولا بین 6 تا 60 میلیمتر بر اساس نوع کاربرد، کارخانه سازنده و استاندارد در نظر گرفته شده، متفاوت می باشد. میلگردها اغلب در طول های 12 متری تولید می شوند و در طول های کمتر از 10 متر به صورت کلاف نیز به بازار عرضه می شوند. سایز این ابزار فولادی با شماره های زوج و دو عدد دو عدد از شماره 14 به صورت 14، 16، 18، 20 و … اضافه می شود که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. این سازه‌های کاربردی از سایز ۸ تا ۳۲ در بازار موجود می‌باشند. پر مصرف‌ترین سایزهای این مصالح، میلگرد ۱۸ و میلگرد ۱۴ می‌باشد.

آج میلگرد

نکته مهم دیگری که می توان به عنوان راهنمای خرید میلگرد در نظر گرفت شکل آج روی میلگردها می باشد. میلگردها بر اساس نوع این آج ها از نظر تحمل نیروهای کششی تقسیم بندی می شوند. یک نوع ساده آن نیز بدون آج و صاف است که برای مکان های ساده با احتمال پایین افزایش نیرو استفاده می گردند. به طور خلاصه می توان گفت کاربرد آج های مختلف میلگردها به شکل زیر می باشند:
– میلگرد آجدار گرید A2 برای ساخت سازه هایی که نیاز به استحکام بالایی ندارند و یا ارتفاع سازه پایین است.
– گرید A3 برای سازه های با بارهای متوسط که بیشترین مصرف را در سراسر دنیا دارند.
– گرید A4 که به صورت مرکب هستند و برای ساختمان هایی که نیاز به استحکام بالاتری دارند استفاده می شود.

بسته‌‎بندی میلگرد‎ها

میلگردها معمولا به صورت شاخه ای و یا کلاف بسته بندی می شوند. انتخاب هر کدام از این روش‌های بسته بندی، به متراژ و وزن میلگرد بستگی دارد. اکثر این مصالح کاربردی با طول 12 متری تولید شده. وزن بسته های این محصولات بین 2 تا 5 تن می‌باشد. بنابراین به عنوان راهنمای خرید میلگرد، شما باید بدانید دقیقا چند شاخه میلگرد 12 متری یا کلافی نیاز دارید. میلگردهای کلافی همانطور که از نامشان مشخص است با میلگردهای نازک به صورت پیچیده شده دور یک قرقره بسته بندی می شوند. مزیت آنها این است که حمل و انبارداری این نوع میلگردها نسبت به میلگردهای شاخه ای بسیار راحت تر است.

 

Tips you should know about buying rebar min - راهنمای خرید میلگرد

نکاتی که حین خرید میلگرد باید بدانید

در این قسمت از راهنمای خرید میلگردها، به نکاتی که باید حین خرید میلگرد به رعایت آن‌ها توجه کنید، می‌پردازیم.

استاندارد بودن وزن میلگرد

اولین نکته ای که به عنوان راهنمای خرید میلگرد باید به آن توجه داشته باشید وزن استاندارد میلگرد می باشد که باید توسط شما یا مجریان طرح بر اساس جداول استاندارد موجود بسته به طول مورد نیاز برای پروژه به صورت دقیق محاسبه شود. در ایران به میلگردهایی که از وزن آن‌ها از وزن استاندارد کمتر باشد میلگرد سبک می‌گویند. همچنین اگر وزن این تولیدات پرکاربرد، بیش از وزن استاندارد باشد، به آن‌ها میلگرد سنگین می‌گویند. شما می‌توانید در سایت آهنک جدول وزن استاندارد میلگرد را مشاهده کنید.

نوع استاندارد میلگرد

استانداردهای متفاوتی در کشورهای مختلف برای ساخت انواع میلگرد وجود دارد. در هر نوع استانداردی نیز یک دسته بندی متفاوت در نظر گرفته می شود؛ بنابراین باید هنگام خرید توجه داشته باشید که میلگردهای موجود طبق کدام استاندارد جهانی ساخته شده و چه نوع دسته بندی دارد. در ایران اغلب میلگردها بر اساس استانداردهای روسی ساخته می شوند.

انواع میلگردهای موجود در بازار

به طور کلی میلگردها را از نظر ظاهری به دو نوع آجدار و ساده تقسیم می‌کنند. همچنین میلگردها انواع دیگری مانند میلگرد ترانس ، میلگرد فولادی ضد زنگ، میلگرد با پوشش اپوکسی، میلگرد حرارتی، میلگرد بازالت و … اشاره کرد. شما برای خرید میلگردها باید انواع مختلف این محصولات پرمصرف را بشناسید و مطابق با نیاز خود، اقدام به خرید میلگردی که مناسب پروژه‌تان است کنید.

کارخانه تولیدکننده میلگرد

هر کارخانه‌ای ممکن است استاندارد وزنی مخصوص به خود را در تولید میلگردها داشته باشد. همچنین خط تولید کارخانه‌ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. از این جهات، کیفیت محصول نهایی کارخانه‌های مختلف ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. برای شناخت بهترین کارخانه‌های تولید کننده این ابزار آهنی، می‌توانید مقاله بهترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد در ایران را در وبلاگ آهنک مطالعه کنید. بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز و صنعت، معتقدند که بهترین تولید کننده میلگرد در ایران، شرکت ذوب‌آهن اصفهان می‌باشد.

بعد مسافتی

امروزه هزینه‌های حمل و نقل را نمی‌توان کم دانست. از این رو باید توجه داشته باشید که میلگردی که خریداری می‌کنید در چه منطقه‌ای تولید شده است. زیرا برخی از سازندگان اقدام به خرید میلگردهای ارزان می‌کنند، اما گاه فاصله تولید کنندگان این محصولات ارزان تا سازنده پروژه زیاد است و حمل و نقل این کالاها هزینه زیادی را متحمل سازنده می‌کند. از این رو شما باید بعد مسافتی بین خود و تولیدکننده را در نظر داشته باشید.

 کیفیت میلگرد

در ایران اکثر کارخانه‌ها با توجه به استاندارد ملی ایران،‌ میلگردهای خود را به بازار عرضه می‌کنند. اما ممکن است مواد اولیه هر کارخانه از مرغوبیت خاصی برخوردار باشد که بر کیفیت محصول نهایی اثرگذار است. همچنین دستگاه‌های هر کارخانه و خط تولید آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. از این رو ممکن است هر کارخانه‌ای کیفیت متفاوتی از میلگرد را تولید کند. شما برای تشخیص کیفیت این مصالح پر کاربرد، می‌توانید مقاله تشخیص کیفیت میلگرد را در وبلاگ آهنک مطالعه کنید.

توجه به قیمت میلگرد

شما باید پیش از خرید این ابزار مهم، اطلاع دقیقی از قیمت آن در روزهای گذشته داشته باشید. همچنین باید قیمت میلگرد تولید شده توسط کارخانه‌های مختلف را بدانید. همچنین از جایی که پرمصرف‌ترین میلگردهای بازار، سایز ۱۴ و ۱۸ این محصول هستند، به قیمت این دو، توجه ویژه‌ای داشته باشید. این امر موجب می‌شود تا در مواجه با گران فروشان بازار، سرتان کلاه نرود. همچنین اگر قیمت این محصولات آهنی کمتر از حد معمول بود، ممکن است تا نشان از کیفیت کم این محصولات داشته باشد. با آگاهی دقیق از قیمت میلگرد، از این دو مورد جلوگیری کنید.

rebar ahanak 150x150 - راهنمای خرید میلگرد

خرید میلگرد

شروع قیمت 22,350 تومان
آرشیو قیمتی میلگرد

روش‌های خرید میلگرد

در این بخش از راهنمای خرید میلگرد، به روش‌های خرید میلگرد از فروشنده‌های مختلف خواهیم پرداخت.

خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

اگر قصد خرید تعداد بالای میلگرد را دارید و همچنین به دنبال خرید محصولاتی با قیمت مناسب‌تر هستید، خرید مستقیم میلگرد از کارخانه گزینه مناسبی برای شماست. اما این روش خرید مشکلاتی نیز دارد. حداقل میزان فروش میلگرد کارخانه‌ها، تقریبا ۲۴ تن می‌باشد. همچنین شما برای خرید از کارخانه نیازمند کارت بازرگانی هستید. اگر کارت بازرگانی ندارید، باید به شرکت‌های بازرگانی مراجعه کنید که در ادامه به توضیح خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی خواهیم پرداخت. همچنین اگر نیازمند اطلاعات بیشتری درمورد خرید این محصولات کاربردی از کارخانه هستید، می‌توانید مقاله نحوه خرید میلگرد از کارخانه را در وبلاگ آهنک مطالعه کنید. همچنین اگر مایل به اطلاع از تفاوت قیمت این محصولات در کارخانه و بازار هستید، می‌توانید مقاله تفاوت قیمت میلگرد در کارخانه و بازار را در سایت آهنک مشاهده کنید.

خرید انواع میلگرد از شرکت‌های بازرگانی

این شرکت‌ها به واسطه اعتبار و سابقه‌ای که در بازار آهن دارند، اقدام به خرید مستقیم میلگردها از کارخانه می‌کنند. سپس محصولات خریداری شده را به دست مصرف کننده می‌رسانند. این شرکت‌ها همچنین شرایط ویژه‌ای برای فروش خود در نظر می‌گیرند. تعدادی از این مزایا مانند مشاوره برای خرید محصولات، ضمانت جهت برگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور، ارسال سریع، امکان مقایسه قیمت با فروشندگان دیگر، صدور فاکتور رسمی برای انواع شرکت‌ها و … در این شرکت‌ها باعث افزایش فروش این شرکت‌ها می‌شود.

خرید میلگرد از بورس کالا

بورس کالا مانند انواع بورس، از تعدادی عرضه کننده مختلف تشکیل شده است. متخصصانی که در بورس کالا حضور دارند، محصولات عرضه شده توسط فروشندگان را قیمت‌گذاری می‌کنند. میلگرد یکی از انواع اقلامی است که در بورس کالا معامله می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات دقیق درمورد نحوه خرید میلگرد از بورس کالا هستید، کلیک کنید.

خرید از بنگاه‌ها

خرید این مصالح مهم از بنگاه‌ها بیشتر برای خریدارانی مناسب است که میزان میلگردهای مورد نیاز آن‌ها بالا نیست. مزیت مهم این بنگاه‌ها همین است که محصول مورد نظر شما را به هر اندازه‌ای که بخواهید، به فروش می‌رسانند. مثلا شما می‌توانید از این بنگاه‌ها ده شاخه میلگرد خریداری کنید. گاها ممکن است قیمت نهایی این بنگاه‌ها بالا باشد و همچنین بخاطر حجم پایین انبارهای این بنگاه‌ها، امکان خرید انبوه از آن‌ها وجود ندارد. آهنک نیز یکی از این بنگاه‌ها می‌باشد که در ادامه، به روش‌های مختلف خرید میلگردها از آهنک اشاره خواهیم کرد.

buying rebar from AHANAK min - راهنمای خرید میلگرد

خرید انواع میلگرد از آهنک

شما می‌توانید به سه طریق، اقدام به خرید میلگردهای مد نظر خود از آهنک کنید. در ادامه به شرح این سه روش خواهیم پرداخت.

خرید نقدی میلگرد

شما می‌توانید در دسته بندی محصولات آهنک، میلگرد مورد نظر خود را پیدا کنید، و با طی کردن چند مرحله ساده، خرید خود را نهایی کنید. در این روش شما اقدام به پرداخت کامل مبلغ خرید میلگردها می‌کنید.

رزرو محصولات

اگر نگران این هستید که پیش از شما، موجودی میلگردها پایان یابد، می‌توانید این محصولات را با پرداخت ۵ درصد از مبلغ نهایی، رزرو کنید. سپس تا ساعت ۱۱ فردای همان روز، پیش از اعلام قیمت‌های جدید، فرصت دارید تا باقی مبلغ را پرداخت کنید.

خرید از طریق اسناد اعتبار داخلی (LC)

در این روش خرید، طرف حساب شما بانک می‌باشد. شما با اسناد با ارزشی که مالک آن هستید به بانک مراجعه می‌کنید و آن را در گرو بانک می‌گذارید. بانک نیز هزینه خرید میلگردها را پرداخت خواهد کرد. شما سه ماه فرصت دارید تا این مبلغ را به بانک بازگردانید. در هنگام دریافت محصولات از فروشنده نیز، کارشناسی از طرف بانک حضور پیدا خواهد کرد تا محصولات را مطابقت دهد.

کلام نهایی

در این مقاله ما سعی کردیم تا راهنمای کاملی از خرید میلگردها گردآوری کنیم. ابتدا به نکاتی که باید درمورد میلگردها باید بدانید اشاره کردیم و سپس به نکاتی که حین خرید میلگرد باید به رعایت آن‌ها بپردازید، اشاره کردیم. همچنین اگر می‌خواهید نکاتی که بعد از خرید میلگرد باید آن‌ها را رعایت کنید را بدانید، می‌توانید مقاله روش‌های انبار کردن میلگرد، در وبلاگ آهنک را مطالعه کنید. همچنین در این مقاله خرید انواع میلگردها از آهنک را توضیح دادیم. اگر برای خرید و استفاده از این محصول مهم دنیای ساخت ساز، نیاز به مشاوره داشتید، متخصصان ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا ما در سریع‌ترین زمان، پاسخگو باشیم.