سازندگان ملک میلی به ساخت و ساز ندارند-آهنک

آهنک به نقل از باشگاه خبرنگاران می‌نویسد:

فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان، افزایش چشمگیر قیمت زمین در کلان‌شهرها مهم‌ترین علت رکود در ساخت و ساز می‌داند. این افزایش قیمت در بیشتر کلان‌ شهرها از جمله تهران انگیزه‌ای برای ساخت و ساز باقی نگذاشته است.

وی عنوان کرد: قیمت زمین در شهر تهران به قدری افزایش یافته که ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده و فرصت خوبی برای دلالان به وجود آورده است. یکی دیگر از دلایل کاهش میزان ساخت و ساز گرانی مصالح است. دولت و مجلس باید هر چه سریع‌تر اقداماتی را برای کاهش قیمت مصالح در دستور کار خود قرار دهند.

افزایش قیمت مصالح در این مدت به شدت سازندگان را منزوی کرده است. عدم مشارکت سازندگان و انبوه سازان باعث بر هم خوردن عرضه و تقاضا در این بازار می‌شود که نتیجه‌ای جز افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه نخواهد داشت.

او در پایان گفت: دولت باید به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشد. دولت باید با اعتماد به بخش خصوصی میزان تولید مسکن را افزایش دهد. به خصوص در زمینه نهضت ملی مسکن باید از بخش خصوصی و انبوه سازان برای افزایش تولید کمک بگیریم. مطمئنا با حمایت دولت این بازار به رونق می‌رسد و ثبات پیدا خواهد کرد.

پایان خبر/