معاملات شمش بلوم در هفته سوم آذر 1400-آهنک

معاملات شمش بورس کالا امروز دوباره جان گرفت. درصد استقبال این محصول دوباره بالا رفته است. می‌توان علت افزایش استقبال را در کاهش محسوس قیمت پایه شمش جستجو کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا گزارش کاملی از معاملات امروز در رینگ صنعتی بورس کالا را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین در پایان با توجه به این گزارش جمع بندی از بازار شمش و مقاطع فولادی در هفته آینده داشته باشیم.

گزارش معاملات شمش در بورس کالا (۱۶ آذر۱۴۰۰)

در روز سه شنبه ۱۶ آذر در مجموع بیشتر عرضه‌ها معامله شدند و روند فروش این کالا به خوبی پیش رفت. در این جدول زیر می‌توانید علاوه بر نرخ پایانی، نرخ پایه شمش و حجم عرضه و ارزش معاملات هر محصول را ببینید.

[table id=22 responsive=”scroll” /]

نتیجه گیری از معاملات شمش بلوم در بورس کالا (هفته سوم آذر)

معاملات شمش در بورس کالا هفته سوم آذر 1400 آهنک - معاملات شمش بورس کالا هفته سوم آذر ۱۴۰۰

 

همانطور که تصویر بالا مشاهده کردید، امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۰، خریداران شمش استقبال خوبی از این محصول داشتند. از ۱۶۱،۶۰۰ تن کل عرضه شمش بلوم در بورس کالا ۱۴۱،۴۰۰ تن انواع شمش به فروش رفت. میزان استقبال ۸۷.۵% برآورد شده که در مقایسه با آمار هفته گذشته که حول و حوش ۳۰% درصد بوده، نشان‌ دهنده استقبال خوبی از این بازار بوده است. می‌توان علت این استقبال خوب را در پایین بودن نرخ پایه شمش جستجو کرد. شمشی که حالا حدود ۲۵۰ تومان ارزان‌تر مورد رقابت قرار گرفت. در نمودار زیر می‌توانید، اطلاعات کاملی در مورد قیمت پایانی شمش در این هفته و مقاسیه روند این محصول با هفته گذشته به دست آورید.

 

قیمت شمش و مقایسه روند با هفته گذشته در بورس کالا 16 آذر 1400 آهنک 1 - معاملات شمش بورس کالا هفته سوم آذر ۱۴۰۰

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نرخ پایین پایه، موجب رقابت کمی برای خرید این محصول شده و به نسبت قیمت پایه شمش امروز که رقمی معادل ۱۳،۹۶۵ تومان بوده است، خریداران فقط با رقابت حدود ۵۰ تومانی توانسته‌اند کالای مورد نیاز خود را تامین کنند. طبیعتا با این نرخ پایه ارزان که حاصل معاملات ضعیف هفته پیش شمش بلوم در بورس کالا است، قیمت پایانی نیز ارزان‌تر شده است. امروز نرخ پایانی شمش رقمی معادل ۱۴،۰۲۰ تومان شد. این رقم یعنی شمش فولادی به نسبت هفته قبل حدود ۲۳۰ تومان ارزان شده‌است.

پیش‌بینی در مورد قیمت شمش و مقاطع فولادی در هفته آینده

اول از همه با توجه به این استقبال باید بدانیم که نرخ پایه شمش فولادی در هفته آینده حدود ۳% افزایش خواهد داشت. اما نکته‌ جالب این است که مقاطع فولادی بر خلاف جریان دلار مسیر ثبات را در پیش گرفته‌اند. دلار در بازار آزاد همچنان زبانه می‌کشد. روند افزایشی این ارز دولتمردان را مجبور به ممنوعیت اعلام قیمت دلار کرده و طبق برآورد‌ها، امروز در بازار آزاد قیمت این ارز به ۳۱ هزار تومان هم رسیده است.

-اما چرا شمش و سایر مقاطع فولادی گران نشده‌اند؟

مهم‌ترین دلیل کاهش تقاضا و شروع فصل سرماست. مطمئنا وقتی در بازار تقاضای چندانی نباشد، نه نورد کار و نه تولید کننده میلی به فروش ندارد و افزایش قیمت محصولات توجیهی پیدا نمی‌کند. با بررسی نرخ پایه شمش امروز که حالا حدود ۲۵۰ تومان نسبت به عرضه قبلی ارزان شده می‌توان فهمید که بازار آهن در ثبات است. قیمت شمش به کف خود رسده و عرضه و تقاضا حالا مسیر تعادل را در پیش گرفته‌ است. البته برای اظهار نظر نهایی باید منتظر معاملات فردای مقاطع فولادی باشیم.

فردا مقاطع فولادی مانند میلگرد و تیرآهن و نبشی و ناودانی در بورس کالا معامله می‌شوند. باید ببینیم سایر مقاطع نسبت به نابسامانی بازار ارز چه واکنشی را نشان می‌دهد. اما در کل با توجه به شرایط این بازار می‌توان امید به ثبات قیمت‌ها داشت.

-محاسبه قیمت حدودی میلگرد با توجه به قیمت شمش امروز

برای به دست اوردن قیمت حدودی میلگرد باید میزان نرخ نهایی شمش را با ۱۰% نرخ مارجین حوزه نورد جمع کنیم.

یعنی: ۱۴،۰۰۰+۱۰%=۱۵،۴۰۰

این رقم نشان دهنده این موضوع است که قیمت میلگرد باید در حول  ۱۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان باشد.

خرید شمش فولادی از آهنک

آهنک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین خرید انواع آهن آلات ساختمانی و شمش فولادی است. ما با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات و وجود انبارهای مختلف در سراسر کشور می‌توانیم تجربه یک خرید راحت، بدون واسطه با قیمت مناسب را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمش روی آهنک حساب کنید. برای مشاهده اطلاعات و ثبت سفارش بر روی قیمت شمش کلیک کنید.