معاملات شمش در بورس کالا 23 آذر 1400-آهنک

معاملات شمش بورس کالا امروز ۲۳ آذر ۱۴۰۰ و طبق روال هر سه شنبه بورس انجام شد. با رصد این معاملات و نتیجه نهایی متوجه می‌شویم که شمش بلوم قصد سقوط دارد. بله شمش ارزان شده است. دلیل این ارزانی متوالی را می‌توان به علت‌های زیادی مرتبط دانست که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات کامل از معاملات امروز شمش هستید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گزارش معاملات شمش در بورس کالا (۲۳ آذر۱۴۰۰)

در روز سه شنبه ۲۳ آذر در مجموع ۳۶ عرضه به رقابت پرداختند. از این بین فقط  ۲۵ عرضه منجر به معامله شد و ۱۱ معامله دیگر بدون تقاضا ماند. در این جدول زیر می‌توانید علاوه بر نرخ پایانی، نرخ پایه شمش و حجم عرضه و ارزش معاملات هر محصول را ببینید. معاملاتی که فقط نرخ پایه دارند، موفق به فروش نشده‌اند.

[table id=26 responsive=”scroll” /]

نتیجه گیری از معاملات شمش بلوم در بورس کالا (هفته آخر آذر)

Artboard – 185 1024x615 - معاملات شمش در بورس کالا هفته آخر آذر ۱۴۰۰

 

همانطور که تصویر بالا مشاهده کردید، امروز معاملات شمش در بستر بورس منقاضی چندانی نداشت. از مجموع ۱۴۸،۰۱۰ تن کل عرضه شمش بلوم در بورس کالا  فقط ۴۸،۹۵۰ تن انواع شمش به فروش رفت. میزان استقبال ۳۳% برآورد شده که در مقایسه با آمار هفته گذشته که حول و حوش ۸۷،۵% درصد بوده، نشان‌ دهنده استقبال کم مشتریان از این بازار بوده است.

تصویر زیر گویای همه چیز است. در این تصویر نسبت نرخ پایه امروز، با میانگین پایانی را مقایسه کردیم. همچنین نرخ تفاضل نرخ پایانی این هفته با هفته گذشته گویای افت قیمت شمش است.

 

Artboard – 204 1 1024x615 - معاملات شمش در بورس کالا هفته آخر آذر ۱۴۰۰

 

نرخ پایین شمش در معاملات امروز نسبت به نرخ پایه قبلی کاهشی ۱۱۰ تومانی داشت. میانگین متوسط نرخ پایه شمش امروز  ۱۳،۸۴۵ با احتساب ارزش افزوده بوده که با مقایسه با میانگین نرخ پایانی متوجه می‌شویم این رقابت اندک فقط  ۱۰ تومان توانسته رقابت ایجاد کند. میانگین پایانی این هفته نیز بدون احتساب ارزش افزوده ۱۲۷،۰۹۹ ریال/کیلو در مقایسه با نرخ پایانی هفته گذشته ۱۲۸،۶۲۴ ریال/کیلو نشان‌دهده کاهش ۱۵۰ تومانی نرخ شمش در این هفته است. با این مقایسه متوجه می‌شویم که همچنان باید منتظر روند نزولی شمش در بازار داخلی باشیم.

پیش‌بینی در مورد قیمت شمش و مقاطع فولادی در هفته آینده

شمش امروز در معاملات بورس کالا حمایت خود را از دست داد و طبیعی است که برای هفته بعد نیز حدود ۳% نیز ارزان‌تر شود. حال و هوای این روزاهای بازار فولاد به خاطر شدت نظارت سامانه تعزیراتی و منظم شدن عرضه‌ها در بورس آرام گرفته است. به طوریکه قیمت پرنوسان دلار این روزها، تاثیری روی این بازار نمی‌گذارد. با جدا شدن مسیر این بازار از دلار گویا، مسیر دلالان از این بازار جدا شده و جای خودش را به مصرف کنندگان واقعی داده است. طبیعیست که با توجه به روند راکد بازار مسکن تقاضای مصرف کنندگان شمش چندان بالا نباشد.

آیا مسیر نزولی شمش همچنان ادامه خواهد داشت؟

با این که همچنان معاملات شمش در بورس کالا بی رونق است عواملی می‌تواند روند را صعودی کند. دو شاخص می‌تواند منجر به افزایش قیمت شمش در این بازار آرام شود. اولی نرخ دلار نیما است که حالا به صورت نامحسوس شاهد افزایش پلکانی آن هستیم. ظاهرا قرار است نرخ نیمایی فاصله خود را با دلار صرافی کمتر کند و تا فاصله ۵ درصدی با دلار صرافی پیش برود. دومین دلیل افزایش رونق بازار فولاد جهانی است. که فعلا با توجه به شاخصه‌های این بازار امکان رونق آن بعید به نظر می‌رسد.

پس می‌توان بزرگ‌ترین علت به هم خوردن آرامش این بازار را در گرو افزایش قیمت دلار نیما دانست.

-محاسبه قیمت حدودی میلگرد با توجه به قیمت شمش امروز

برای به دست اوردن قیمت حدودی میلگرد باید میزان نرخ نهایی شمش در معاملات این هفته بورس کالا را با ۱۰% نرخ مارجین حوزه نورد جمع کنیم.

یعنی: ۱۳،۸۵۵+۱۰%=۱۵،۲۴۰

این رقم نشان دهنده این موضوع است که قیمت میلگرد باید در همان حول  ۱۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان باشد.

خرید شمش فولادی از آهنک

آهنک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین خرید انواع آهن آلات ساختمانی و شمش فولادی است. ما با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات و وجود انبارهای مختلف در سراسر کشور می‌توانیم تجربه یک خرید راحت، بدون واسطه با قیمت مناسب را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمش روی آهنک حساب کنید. برای مشاهده اطلاعات و ثبت سفارش بر روی قیمت شمش کلیک کنید.