با ارزان ترین میلگردهای بازار آشنا شوید

امروزه، بخش زیادی از بودجه پروژ‌ه‌های ساخت و ساز، صرف تهیه میلگرد می‌شود. از این رو آگاهی از قیمت میلگرد و شناخت میلگرد ارزان در بازار فعلی، امری مهم برای سازندگان است. آگاهی از این امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های ساخت پروژه خواهد شد که موضوعی بسیار مهم برای سازندگان آن است. ما در این مقاله ضمن آشنایی کلی با میلگردها، به عواملی که موجب تغییر قیمت این ابزار ساخت و ساز می‌شود اشاره خواهیم کرد. سپس به ارزان‌ترین میلگردهای موجود در بازار خواهیم پرداخت و نکاتی را برای خرید این مصالح فولادی بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Get to know the rebars min - ارزان‌ ترین میلگرد های بازار ایران را بشناسید

آشنایی کلی با میلگردها

ابتدا به پاسخ این سوال بپردازیم که میلگرد چیست؟  این تولیدات فولادی، به قدری پرکاربرد هستند که در ساخت همه بخش‌های سازه‌های ساختمانی، از آن‌ها استفاده می‌شود. میلگردها یا (rebar) محصولاتی هستند که باعث افزایش مقاومت سازه‌ و همچنین افزایش انعطاف بتن‌ها می‌شود. از این رو نمیتوان، اهمیت و کاربرد مهم ‌آن‌ها در ساخت سازه‌های مختلف را رد کرد. این قطعات فولادی سطح مقطع دایره شکل، با طول معمولا بلند دارند. این محصولات معمولا از انواع فولاد و آهن ساخته می‌شوند. هرچند برخی از انواع میلگردها از جنس فولاد ضد زنگ، استیل یا آلومینیوم نیز تولید می‌شوند. سطح مقطعی میلگردها می‌تواند آجدار یا بدون آج نیز باشد. ترانس، ضد زنگ، حرارتی و … از انواع مختلف میلگردها می‌باشند.

Factors affecting the price of rebar min - ارزان‌ ترین میلگرد های بازار ایران را بشناسید

چه عواملی بر تعیین قیمت میلگردها اثر می‌گذارند؟

پیش از معرفی میلگردهای ارزان در بازار فعلی، بهتر است تا عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگردها را بدانیم.

علاوه بر مواردی مانند تورم، قیمت مواد اولیه مانند قیمت آهن و … که بر تعیین قیمت همه محصولات موجود در اقتصاد یک منطقه اثر می‌گذارد، عواملی نیز بر تعیین قیمت میلگرد اثرگذار هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

هزینه‌های حمل و نقل میلگردها

ممکن است شما بتوانید برای ساخت پروژه خود، اقتصادی‌ترین میلگردهای موجود در بازار را تهیه کنید. اما عدم توجه به فاصله‌ای که با فروشنده دارید، موجب شود تا قیمت تمام شده برای شما، به صرفه نباشد. همچنین نوع حمل و نقل، شرایط آب و هوایی و مسیر حمل و نقل، از مواردی است که موجب تغییر هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

وزن میلگرد خریداری شده

وزن میلگردهایی که خریداری کرده‌اید، اثرگذار ترین عامل بر قیمت این کالای فولادی است. زیرا قیمت نهایی این محصولات، بر اساس وزن اعلام می‌شود. همچنین باید توجه کنید که وزن میلگردهای هر سایز، توسط هر کارخانه متفاوت است. ممکن است حتی تفاوت وزن میلگردهای یک سایز که در کارخانه‌های مختلف تولید شده به دو کیلوگرم برسد.

نوع میلگردهای مصرفی

نوع هر میلگردی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسته به مواد اولیه تولید آن‌، میزان کارهای انجام شده بر روی آن در فرایند تولید و میزان دخالت نیروی انسانی در جریان تولید آن، قیمت متفاوتی دارد. همچنین استانداردی که در تولید میلگردهای مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر تعیین قیمت نهایی این محصول پرکاربرد اثرگذار خواهد بود. میلگردهایی که با استاندارد A4 تولید می‌شوند، گران‌ترین نوع این محصول پرمصرف هستند. اما به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل کارایی بالای این محصول در فرایند ساخت و ساز، استفاده از آن ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شود.

the cheapest rebars in market min - ارزان‌ ترین میلگرد های بازار ایران را بشناسید

با میلگردهای ارزان بازار آهن آشنا شوید

امروزه، تولید کنندگان زیادی در کشور ما اقدام به تولید میلگرد می‌کنند. اگر مایل به شناخت برترین تولید کنندگان این محصول کاربردی در ایران هستید، می‌توانید مقاله برترین تولید کنندگان میلگرد در ایران را در وبلاگ آهنک بخوانید. در این بخش ما قصد داریم تا میلگردهای ارزان بازار آهن را بر اساس برندهای تولید کننده آن به شما معرفی کنیم.

کارخانه تولید فولاد سرمد ابرکوه یزد

این کارخانه در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد. ظرفیت تولیدی این کارخانه امروز، به ۴۵۰ هزار تن میلگرد در سال رسیده. میلگردهای این کارخانه بر اساس استاندارد A3 تولید می‌شود. سایز محصولات این کارخانه بین ۸ تا ۳۲ میلی متر می‌باشد. این کارخانه سعی کرده تا مرغوب‌ترین محصولات را با قیمت به صرفه تولید کند و به دست مصرف کننده برساند. سرمد ابر کوه یزد، جزو صادرکنندگان محصولات فولادی می‌باشد. این کارخانه برای تولید محصولات خود از روش ترمکس و آلیاژی استفاده می‌کند.

مجتمع فولاد خراسان

این کارخانه در سال ۱۳۸۱ در خراسان تاسیس شد. امروز مجتمع فولاد خراسان جز مهم‌ترین تولیدی‌های کشور در حوزه آهن‌آلات و محصولات فولادی است. انواع مقاطع فولادی مانند میلگردهای آجدار و ساده در این کارخانه به تولید می‌رسد. فعالان بازار آهن، محصولات این کارخانه را با نام میلگردهای نیشابور نیز می‌شناسند. میلگردهای نیشابور یکی از پر مصرف‌ترین محصولات فولادی کشور هستند. محصولات تولید شده در این کارخانه کیفیت بسیار بالایی دارند و قیمت‌شان به صرفه می‌باشد. این کارخانه ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن از انواع میلگردها را در سال دارا می‌باشد. میلگردهای آجدار تولید شده توسط این کارخانه به دو دسته آجدار مارپیچ و جناغی تقسیم می‌شوند که از محصولات پرمصرف در دنیای امروز ساخت و ساز هستند.

کارخانه راد همدان

راد همدان، یکی از جدیدترین تولید کنندگان میلگرد در کشور است. فعالیت این کارخانه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد. محصولات این کارخانه با استانداردهای A3 و A4 به تولید می‌رسند. ظرفیت تولید این کارخانه، ۵۰۰ هزار تن در سال می‌باشد. محصولات فولادی این کارخانه پیشرفته، نه تنها با استانداردهای ایران که با استانداردهای اروپا نیز به تولید می‌رسند. عمده دستگاه‌های این مجموعه که در فرایند تولید دخالت دارند، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود هستند که توسط کشورهای آلمان و ایتالیا تولید شده‌اند. همچنین این کارخانه، میلگردهایی که تولید می‌کند را به همراه مدارک آزمایش آن‌ها به فروش می‌رساند. تولیدات این کارخانه، جزو اقتصادی‌ترین محصولات برای خرید می‌باشد.

آریان فولاد

میلگردهای مجتمع آریان فولاد جزو ارزان‌ترین محصولات این دسته می‌باشند. این کارخانه در سال ۱۳۸۵ در اطراف قم تاسیس شد. خرید از این شرکت می‌تواند گزینه مناسبی برای سازندگانی که در قم‌، تهران و کرج حضور دارند باشد. این کارخانه استانداردهای جهانی را رعایت می‌کند. دستگاه‌هایی که آریان فولاد در فرایند تولید استفاده می‌کند، ساخته شده توسط کشورهای آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند.

مجتمع فولاد میانه

صنایع فولاد آذربایجان، سالانه ۵۵۰۰۰۰ تن از انواع میلگردهای مصرفی، تسمه، ناودانی و مفتول را تولید می‌کند. تولید انواع محصولات فولادی در مجتمع فولاد میانه، با رعایت استانداردهای جهانی انجام می‌شود. از این رو، محصولات تولید شده در این مجموعه، علاوه بر قیمت به صرفه، کیفیت بالایی دارند.

میلگردهای مجتمع بناب و میلگردهای ذوب آهن اصفهان

مجتمع بناب و ذوب آهن اصفهان، جزو معروف‌ترین تولید کنندگان محصولات فولادی در کشور هستند. میلگردهایی که در این دو مجتمع تولید می‌شوند، اقتصادی‌ترین محصولات بازار آهن نیستند. اما به علت کیفیت بسیار بالای انواع میلگردهای تولید شده در این کارخانه‌ها تصمیم گرفتیم تا این دو مجتمع را نیز به شما معرفی کنیم. این دو مجموعه به تولید انواع محصولات بازار آهن می‌پردازند و آن‌ها را با استانداردهای روز ایران و جهان به تولید می‌رسانند. میلگردهای سایز ۱۶ و ۱۴ این دو مجتمع بسیار پرمصرف می‌باشد. قیمت میلگرد سایز ۱۴ در سایت آهنک موجود می‌باشد. همچنین شما می‌توانید به شکل روزانه قیمت میلگردهای سایز ۱۶ را در سایت آهنک مشاهده کنید.

Tips for buying rebar min - ارزان‌ ترین میلگرد های بازار ایران را بشناسید

نکاتی برای خرید میلگرد

ما در این مقاله، انواع تولید کنندگانی که خرید انواع میلگردها از آن‌ها موجب صرفه جویی می‌شود را ذکر کردیم. اما فراموش نکنید که گاهی ممکن است، قیمت کم محصولات، بخاطر کیفیت پایین آن‌ها باشد. ما در مقاله‌ای در سایت آهنک، به مشخصات میلگرد خوب و مناسب اشاره کردیم. شما در سایت آهنک و کانال قیمت لحظه‌ای میلگردها، می‌توانید به شکل روزانه از قیمت این محصول پرکاربرد مطلع شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله میلگردها را به شکل کلی معرفی کردیم. سپس به عوامل موثر بر تعیین قیمت میلگردها پرداختیم و ارزان ترین میلگردهای موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کردیم. همچنین در پایان، نکات کوتاه و مهمی برای خرید انواع میلگردها را بیان کردیم. امیدواریم با پایان این مقاله شما با ارزان‌ترین میلگردهای بازار آهن به شکل کامل آشنا شده باشید. اگر برای خرید انواع میلگردها به مشاوره احتیاج دارید، متخصصان ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند. همچنین می‌توانید سوالات و نظرهای خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.