همه چیز در مورد میلگرد نیشابور-آهنک

میلگرد نیشابور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساختمان سازی است و طرفداران زیادی دارد. قیمت مناسب این محصول در کنار کیفیت ساخت خوب آن باعث شده است که این کارخانه در زمره بهترین تولید کنندگان میلگرد در ایران قرار بگیرد. در این مقاله توضیح کاملی در مورد این کارخانه و محصولاتش می‌دهیم. به علاوه هر آنچه که باید در مورد میلگرد نیشابور بدانید را با شما در میان خواهیم گذاشت تا انتخاب دقیق‌تری برای خرید از این کارخانه داشته باشید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

تاریخچه کارخانه فولاد نیشابور

ایده راه اندازی کارخانه فولاد خراسان در سال ۱۳۵۰ شکل گرفت و در سال ۱۳۶۸شمال غرب شهرستان نیشابور برای راه اندازی این مجموعه در نظر گرفته شد.

در سال 1380 بود که کارخانه فولاد خراسان توسط رئیس جمهور آن زمان، سید محمد خاتمی افتتاح شد و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید.

این مجموعه برای ارائه بهترین کیفیت نیرو های مرتبط با بخش فولاد سازی خود را برای یادگیری بهتر به کشور ایتالیا اعزام کرد. نورد فولاد خراسان در شهریور ۱۳۸۶ به عنوان سومین شرکت فولادی سهام شرکت خود را وارد بورس اوراق بهادار کرد.

در سال ۱۳۸۹ این کاخانه عملیات اجرایی خود برای راه اندازی واحد گندله سازی را شروع کرد و یک سال پس از آن بود که وارد گروه عرضه کنندگان شمش کشور شد.

این کارخانه دو سال پس از راه اندازی واحد گندله سازی بود که برای اولین بار اقدام به فروش بریکت کرد. نورد فولاد خراسان در سال ۱۳۹۴ برای ایجاد تنوع بیشتر در سبد کالای مجموعه اش تولید (میلگرد 10) را نیز شروع کرد.

در آخر در سالی که گذشت (۱۴۰۰) عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مجموعه اعطا شد.

تولیدات کارخانه فولاد خراسان (نیشابور)

تولیدات این کارخانه فقط مربوط به میلگرد نبست و محصولات کارخانه فولاد خراسان  عموما به پنج دسته ی زیر تقسیم می شوند:

  1. میلگرد
  2. شمش
  3. بریکت
  4. آهن اسفنجی
  5. گندله

شمش فولادی

شمش فولادی برای تولید انواع مقاطع فولادی استفاده می شود و کارخانه فولاد خراسان آن را در سایز های ۱۵۰*۱۵۰ و  ۱۳۰*۱۳۰  میلیمتر با طول ۱۲ متر تولید می کند.

آهن اسفنجی

آهن اسفنجی از احیای مستقیم سنگ آهن بوجود می آید و در پروسه ی ریخته گری می توان آن را به سه حالت اسلب (تختال)، شمش(بیلت) و میلگرد درآورد. در ترکیبات شیمیایی آهن اسفنجی نیشابور بیش از ۸۰% آهن استفاده شده است.

گندله

ماده اولیه تولید آهن خام می باشد و از سنگ آهن و مواد افزودنی بدست می آید. کارخانه گندله سازی فولاد خراسان در اردیبهشت ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و سالانه دو و نیم میلیون تن گندله تولید می کند.

حال می خواهیم نگاهی دقیق تر به میلگرد نیشابور که یکی از پر طرفدار ترین محصولات این کارخانه می باشد بیندازیم.

معرفی کامل انواع میلگرد نیشابور

مییلگرد نیشابور جز دسته ی میلگرد های سبک به شمار می رود و یکی از پر تقاضا ترین میلگرد های بازار است.

حروف اختصاری میلگرد نیشابور KSC می باشد و برای شناسایی راحت تر روی مقاطع فولادی این کارخانه حک شده است.

میلگرد نیشابور به سه دسته ی زیر تقسیم می شوند:

  1. ساده (س240) و آجدار
  2. مارپیچ (آج 340)
  3. آجدار جناقی (آج 400)

قیمت میلگرد نیشابور

به طور کلی قیمت بندی میلگرد نیشابور نسبت به سایر کارخانه ها در رده ی متوسط قرار دارد که با توجه به کیفیت بالای آن مقرون به صرفه می باشد.

اگر به دنبال خرید میلگرد نیشابور هستید باید به شما بگوییم که ما می‌توانیم که این کالای با ارزش را به صورت مستقیم از کارخانه و با بهترین قیمت برای شما تهیه کنیم. برای مشاهده قیمت روز این محصول و ثبت سفارش کافیست روی لینک خرید میلگرد از مجتمع فولاد نیشابور کلیک کنید.

از آنجایی که میلگرد نیشابور در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، همیشه در انبارهای آهنک موجود است. اگر نیاز به خرید عمده این محصول ندارید، پیشنهاد ما خرید میلگرد نیشابور از انبار آهنک است.

با خرید از انبارما، محصول مورد نیاز شما پس از واریز وجه به صورت آنی بارگیری می‌شود و شما می‌توانید با حداقل تثاژ 400 کیلو و به صورت همزمان از محصولات چند کارخانه خرید کنید. برای اطلاع از قیمت محصولات و خرید از انبار ما کافیست روی لینک انبار آهنک کلیک کنید.

به دنبال خرید میلگرد از کارخانه دیگری هستید؟ آهنک با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات با بیشتر کارخانه‌های معتبر در ارتباط است و می‌توند کالای مورد نظر شما را در سریع‌ترین حالت و با امکان شرایط پرداختی متفاوت در اختیار شما قرار دهد. برای دریافت لیست قیمت به روز انواع میلگرد و امکان ثبت سفارش و خرید آنلاین روی لینک قیمت میلگرد کلیک کنید.

جدول وزنی میلگرد نیشابور

برای داشتن یک خرید مناسب اطلاعاتی درباره ی آن محصول است که به ماکمک می کند. در رابطه با میلگرد علاوه بر داشتن اطلاعاتی درباره ی گرید و مشخصات فنی آن، وزن میلگرد نیز در انتخاب بهینه ی ما بسیار تاثیر گذار است.

در تصویر زیر می توانید جدول وزنی میلگرد خراسان را مشاهده کنید.

جدول وزنی میلگرد نیشابور آهنک - همه چیز در مورد میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

میلگرد ساده نیشابور

همانطور کی می دانید میلگرد دارای مقاومت کششی زیادی است؛ بنابراین از میلگرد داخل سازه های بتنی استفاده می کنند تا بتوانند قدرت کششی سازه را بالا ببرند.

به طور کلی شهودی ترین تفاوت میلگرد ساده و آجدار در این است که میلگرد ساده آج ندارد.

میلگرد ها با جنس های متفاوتی مانند: اروپایی، گالوانیزه، استیل و … در قطر هایی از ۶ الی ۲۰۰ میلی متر ساخته می شوند. میلگرد های ساده در پروسه ی تولید و مصرف مقاومت کششی کمتری دارند و بدین دلیل آنها را در دسته ی فولاد نرم قرار می دهیم.

پایه ی ساخت میلگرد های ساده شمش است و بسته به کیفیت آنها بیشتر در موارد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص مکانیکی میلگرد ساده نیشابور

در هر کشور فولاد میلگرد با استاندارد های متفاوتی تولید می شود و هرکدام از این استاندارد ها دسته بندی های مختص خود را دارند.

برای بدست آوردن خواص مکانیکی میلگرد روی آنها آزمون کشش و آزمون خمش سرد اعمال می شود و همین آزمون کشش به ما اطلاعاتی درباره ی حداقل تنش تسلیم و حداقل مقاومت کششی می دهد که راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

تنش تسلیم: حداکثر نیرویی است که به میلگرد وارد می کنیم بدون آنکه میلگرد دچار تغییر شکل شود. کارخانه ها برای طراحی میلگرد تنش تسلیم را مهمترین ملاک خود قرار داده و این ویژگی به اندازه ای مهم است که در نامگذاری میلگرد ها  نیز تاثیر گذار است.

مقاومت کششی: حداکثر نیرویی است که به میلگرد وارد می کنیم بدون آنکه میلگرد دچار شکستگی شود. فولاد سازی ها این توانایی را دارند که طی عملیات آلیاژ کاری، عملیات حرارت کاری و یا سرد کاری مقاومت کششی میلگرد را افزایش دهند.

خواص مکانیکی میلگرد ساده نیشابور را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

خواص مکانیکی میلگرد ساده آهنک - همه چیز در مورد میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

 

ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد ساده نیشابور

در جدول زیر می توانید ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد ساده را مشاهده کنید:

ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد ساده نیشابور - همه چیز در مورد میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

 میلگرد آجدار نیشابور

میلگرد آجدار یکی از هزینه بر ترین محصولات قابل استفاده در سازه های ساختمانی است که از لحاظ ظاهری به سه دسته ی زیر تقسیم می شود:

  1. مرکب
  2. دوکی
  3. یکنواخت

برجستگی هایی که توسط آج در میلگرد آجدار ایجاد می شود باعث می شود که میلگرد اصطکاک بیشتری ایجاد کند و بیشتر با بافت بتن درگیر شود. بنابراین میلگرد آجدار سازه های مستحکم تری نسبت به میلگرد ساده به ما تحویل می دهد.

کاربرد میلگرد های آجدار نیمه سخت که با گرید A2 و A3 ساخته می شوند در ساخت خاموت و سازه های ساختمانی است.

میلگرد آجدار گرید A4 در دسته ی فولاد سخت قرار می گیرد و سازه های مستحکم تر و سبک تری به ما تحویل می دهد.

خواص مکانیکی میلگرد آجدار نیشابور

در جدول زیر می توانید خواص مکانیکی میلگرد آجدار را مشاهده کنید.

خواص مکانیکی میلگرد آجدار   آهنک - همه چیز در مورد میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد آجدار نیشابور

تصویر زیر نشانگر ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد آجدار است:

ویژگی های هندسی و وزنی میلگرد آجدار - همه چیز در مورد میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

سخن پایانی

ازینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات کاملی در مورد قیمت میلگرد نیشابور و همچنین این کارخانه بزرگ را در اختیارتان قرار داده باشیم.

شما می‌توانید با مراجعه به وبلاگ آهنک اطلاعات کاملی در مورد سایر کارخانجات تولید فولاد به دست آورید. علاوه بر این در تلاشیم تا دانشنامه ای کامل در مورد تمامی مقاطع فولادی برای شما عزیزان ایجاد کنیم. پس حتما ما را در این مسیر یاری کنید و نظرات ارزشمند خود را در قسمت دیدگاه ها با ما و سایر علاقه مندان و فعالان حوزه آهن و فولاد به اشتراک بگذارید.