کارخانه تولید تیرآهن

ایران کشوری است که در آن منابع بسیار زیادی وجود دارد و یکی از آنها منابع فلزی مانند سنگ آهن می باشد. مسلم است هر کشوری که سنگ آهن داشته باشد در آن کارخانه تولید تیرآهن نیز وجود دارد. از سنگ آهن محصولاتی تهیه و تولید می شوند که عبارتند از: تیرآهن، آهن آلات نیمه آماده مانند میلگرد، ناودانی ها، نبشی و پروفیل و…

خوشبختانه می توان با افتخار اعلام کرد که کشور عزیزمان، ایران، به خودکفایی در تولید تیرآهن به دست پیدا کرده است. جمله ذکر شده به این معناست که علاوه بر برطرف کردن نیاز داخل کشور، محصولات به کشور های دیگر هم صادر می شوند.

لزوم شناخت کارخانه ها و برندهای معروف تولیدکننده تیرآهن

تیرآهن و کلیه ی محصولات فولادی که در ساخت و ساز ها استفاده می شوند، نقش بسیار مهمی را در استحکام و مقاومت سازه ایفا می کنند؛ پس لازم است محصولاتی را خریداری کنیم که در کارخانه ای معتبر و برند تولید شده باشند و تولیداتشان با کیفیت و بر اساس جدول استاندارد باشد تا خدایی ناکرده هم از نظر مالی و هم از نظر جانی دچار خسارت و متحمل آسیب نشویم.

اکنون که قیمت تیرآهن در سراسر دنیا متغیر و متاثر از قیمت بازار است و مدام در حال تغییر است، پس در خرید نوع مرغوب آن کوشا باشید و آرامش و امنیت را با خرید تیرآهن معتبر به خود و خانواده تان هدیه دهید.

برندهای تولید کننده تیرآهن

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کمتر کسی پیدا می شود که نام پر آوازه ی کارخانه ذوب آهن اصفهان را نشنیده باشد. بله درست است کارخانه ذوب آهن اصفهان در ایران بزرگترین کارخانه تولید کننده انواع تولیدات صنعتی و ساختمانی می باشد و معتبر ترین کارخانه ساخت ریل در ایران است. از جمله محصولات این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد: انواع تیرآهن (تیرآهن 12، 14، 16، 18، 20، 22، 24، 27، 30)، میلگرد های نبشی چهارگوش، انواع میلگرد ها و تیرآهن سبک و سنگین هاش (H). کارخانه ذوب آهن اصفهان به مادر صنعت فولاد ایران معروف است و اولین کارخانه تاسیس شده ایران در سال 1344 می باشد. طویل ترین محصولات متعلق به این کارخانه است.

کارخانه نورد آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد در شهرستان بویین زهرا که در تولید انواع محصولات فولادی فعالیت می کنند و از کارخانه های خصوصی تولید تیرآهن در ایران و خاورمیانه است.

کارخانه فولاد تبریز

کارخانه فولاد تبریز که حاصل سرمایه گذاری دو کشور ایران و ترکیه است.

مجتمع تولید فولاد صنعت بناب

مجتمع تولید فولاد صنعت بناب که با سرمایه گذاری بانک گردشگری تاسیس شده و فعالیت می کند.

کارخانه پروفیل صنعت ماهان

کارخانه پروفیل صنعت ماهان که محصولات آن فقط تیرآهن 14، 16 و 18 می باشد.

کارخانه جهان فولاد غرب کرمانشاه

جهان فولاد غرب کرمانشاه از جمله کارخانه های موفق در زمینه تولید تیرآهن می باشد.

کارخانه فولاد خوزستان

فولاد خوزستان که نام دومین کارخانه تولید کننده ی فولاد خام را به خود اختصاص داده است؛ زیرا شماره ی یک در ایران فولاد مبارکه اصفهان است. از تولیدات فولاد خوزستان می توان به موارد زیر اشاره کرد: شمش های بلوم بیلت، اسلب، تیرآهن 14 و 16 با مارک اهواز.

کارخانه فایکو

شاید نام فایکو را شنیده باشید. این نام متعلق به کارخانه تولید تیرآهن فولاد البرز است. این کارخانه به کیفیت مکانیکی و شیمیایی تولیدات خود اهمیت بسیار داده و آن ها را بررسی می کند. تولیدات اختصاصی این کارخانه تیرآهن های IPE و IPN در سایزها و اندازه ای متفاوت 14، 16 و 20 می باشد.

کارخانه صنعتی فولاد ایران

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد و تیرآهن در ایران کارخانه ای با نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز است. این گروه شامل مجموعه ای از چندین کارخانه تولید آهن است و می توان گفت از قدیمی ترین تولید کنندگان تیرآهن در کشورمان هستند و محصولات این گروه به کشور های همسایه ایران صادر می شوند.