کاربردهای تیرآهن 18 در صنعت و ساختمان

تیرآهن 18، از جمله سایزهای پر استفاده این محصول است که همانند دیگر انواع تیرآهن در ساخت و ساز استفاده بسیار زیادی دارد. کاربردهای تیرآهن 18 به عنوان مقطعی فولادی با توانایی تحمل وزن بالا و افزایش سرعت پروژه، افزایش یافته است. برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

آشنایی با تیرآهن 18

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی تیرآهن 18 است. بسیاری از سازه‌ ها، با تیرآهن 18 ساخته می شوند. تیرآهن های سایز 18 می توانند وزن سازه ها را به خوبی تحمل کنند زیرا ساختار و قدرت خوبی دارند. همچنین در هنگام استفاده از تیرآهن 18، سرعت انجام پروژه ‌ها نیز بالا می رود. در ادامه مقاله به مهمترین کاربردهای تیرآهن 18 اشاره شده است.

tirahan ahanak 1 150x150 - کاربردهای تیرآهن 18 چیست؟

خرید تیرآهن و هاش

شروع قیمت 17,250 تومان
آرشیو قیمتی تیرآهن و هاش

girder1 1 - کاربردهای تیرآهن 18 چیست؟

مشخصات فنی تیرآهن 18

تیرآهن 18 دارای طول جان 180 میلی متر و طول بال 91 میلی متر می باشد. ضمن اینکه هر متر از این تیرآهن دارای وزنی در حدود 8.18 کیلوگرم بوده و در نتیجه، شاخه 12 متری آن دارای وزنی معادل 6.225 کیلوگرم می باشد. لازم به ذکر است که این تیراهن پرکاربرد در کارخانه ذوب آهن در شاخه 12 متری و به وزن 225 کیلوگرم تولید می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیر آهن شماره 18 مطابق با استاندارد معتبر IPE تهیه و تولید می شود. به عبارت دیگر، تیر آهن سایز 18 نمونه ای از زیر مجموعه تیرهای ساخته شده بر اساس استاندارد IPE تلقی می گردد. این محصول به علت برخورداری از ارتفاع و ابعاد برابر با 18 سانتی‌متر، در حوزه بازار آهن آلات به این عنوان شناخته می شود.

ویژگی های تیرآهن 18

یکی از مزیت‌های استفاده از این محصول این است که باعث تسریع در روند پروژه‌های ساختمانی می‌شود. تیرآهن سایز 18، به‌گونه‌ای ساخته‌ شده که به دلیل وجود متریال و مواد اولیه باکیفیت، می‌تواند به دوام سازه شما استحکام بالایی ببخشد. این محصول از فولاد 37، 44 و یا 52 ساخته می‌شود و مطابق با استانداردهای بین‌المللی روانه‌ی بازار فولاد خواهد شد.

استانداردهای تیرآهن 18

تیرآهن‌ها براساس استانداردهای مختلف در چهار نوع اصلی IPE ،INP ،IPB و لانه زنبوری تولید می‌شوند که هر کدام شکل ظاهری و سایزهای متفاوتی دارند.

تفاوت در کیفیت تیرهای تولیدی کارخانه های مختلف، به دلیل وجود استانداردهای به کار گرفته شده در کارخانه هاست. کارخانه ها از استانداردهای خاصی استفاده می کنند، که همین استانداردها باعث می شود، وزن تیرآهن نیز متغیر باشد.

استانداردهای که برای تولید تیرآهن 18 به کار گرفته می شوند عبارتند از:

  • IPE (استاندارد ایران و اروپا)
  • INP (استاندارد چین و روسیه)
  • IPB (تیرآهن بال پهن یا هاش)

milgerd2 min - کاربردهای تیرآهن 18 چیست؟

کاربردهای تیرآهن 18

یکی از انواع سایزهای تیرآهن، سایز 18 است. این نوع مصالح ساختمانی در برابر فشارها و نیروهای خمشی مقاومت بسیار زیادی دارد. به دلیل وجود وزن بالای این نوع از تیرآهن‌ها از آن‌ها می‌توان برای سازه‌های بزرگتر استفاده کرد. اصولا از تیرآهن 18 برای ساخت موارد زیر استفاده می گردد:

  • ساخت اسکلت فلزی سازه ها
  • ساخت تیرهای فرعی و اصلی
  • ساخت پل ها به خصوص پل های لانه زنبوری
  • پوشش سقف در طبقات زیرین سازه

در کنار این کاربردها، بیشتر سازندگان و مهندسان از تیر 18 به وفور استفاده می کنند چرا که این تیر را می توان در سازه هایی با ارتفاع های بالا استفاده نمود. همچنین این تیرها امکان اتصال سازی را دارند، در نتیجه می توان در مواردی که نیاز است سایز تیرها را افزایش داد.

مقاومت تیرآهن 18

تحمل بار تیرآهن 18 نسبت به تیرآهن های 12، 14 و 16 بیشتر است. این نوع تیرآهن دارای بیشترین وزن در واحد طول نسبت به نوع های ذکر شده می باشد. تیرآهن 18 در شاخه 12 متری دارای وزنی حدود 225 کیلوگرم بوده و بنابراین مقاومت تیرآهن 18 بسیار بالا می باشد. به دلیل تحمل بار بسیار بالا, کاربردهای تیرآهن 18 در تیرها و ستون های اصلی می‌باشد و به منظور تحمل بارهای اصلی وارده به سازه از آن استفاده می شود.

وزن تیرآهن 18

تیرآهن 18، وزن بالایی دارد و به عنوان یکی از تیرآهن‌های سنگین در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. وزن این محصول (البته به صورت شاخه‌ای)، حدود 226 کیلوگرماست که این وزن می‌تواند در قیمت نهایی تیرآهن 18 تاثیرگذار باشد.

به‌طورکلی برای خرید مقاطع فولادی باید نکات مهمی را مدنظر داشت تا بتوانید یک خرید مقرون‌به‌صرفه و عالی داشته باشید. یک نکته مهم این است که تیرآهن‌ها بر اساس برند یا همان کارخانه سازنده انواع مختلفی دارند. به همین دلیل، در زمان خرید تیرآهن، به‌ویژه تیرآهن 18 برای ساخت سازه، لازم است حتما به کارخانه سازنده آن دقت داشته باشید.

بهترین تولیدکنندگان تیرآهن 18

برترین تولیدکنندگان تیرآهن 18 را در لیست زیر مشاهده کنید:

  • کارخانه ذوب آهن
  • کارخانه آریان فولاد
  • کارخانه ظفر بناب
  • کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)
  • کارخانه فولاد یزد (احرامیان)
  • کارخانه پروفیل صنعت ماهان
  • کارخانه کوثر اهواز

برای خرید تیرآهن 18 و استعلام قیمت محصولات کارخانه های ذکر شده در لیست بالا با کارشناسان فروش ما در آهنک تماس بگیرید.

esfahan2 min 2 300x210 - کاربردهای تیرآهن 18 چیست؟

خرید تیرآهن 18

قیمت روز تیرآهن 18 در بازار به فاکتورهای مختلفی همچون:

  • هزینه مواد اولیه
  • نوع متریال‌های به کار رفته در ساختار آن
  • قیمت دلار و ارز
  • میزان عرضه و تقاضا
  • شاخص بورس کالا
  • هزینه نفت و انرژی
  • استانداردهای مورد استفاده در زمان ساخت و تورم جهانی بستگی دارد.

با این حال با توجه به مشخصات این محصول و کارخانه سازنده, قیمت آن و همچنین کاربردهای انواع تیرآهن 18 متفاوت می‌باشد.

جمع بندی پایانی

وزن تیر آهن 18 بیشتر از تیرآهن 16 می باشد که علاوه بر سازه های ساختمانی در برخی پروژه های متفاوت نیز کاربرد دارند، اما کاربرد عمده تیر آهن 18 در صنایع ساختمان سازی می باشد. تیرآهن 18 در واقع وظیفه حمل فشارهای تنشی و خمشی وارد بر ساختمان را دارند. وزن هر شاخه تیر آهن 18 حدود 226 کیلوگرم می باشد.