تفاوت آهن یزد با اصفهان

آهن های تولیدی یزد و اصفهان بخش مهمی از تأمین نیازهای بازار کشور در زمینه محصولات فولادی را بر عهده دارند. شرکت فولاد یزد و کارخانه ذوب آهن اصفهان هر دو از جمله تولید کنندگان مهم و برتر قطعات فولادی در کشور هستند. در این مطلب از سایت آهنک به مقایسه و تفاوت آهن یزد با اصفهان می‌پردازیم. برای اطلاع عوامل موثر بر قیمت هر کیلو آهن امروز می توانید به مقاله ای با همین عنوان در وبلاگ آهنک مراجعه کنید.

شرکت فولاد یزد

شرکت فولاد یزد در سال 1374 فعالیت خود را در زمینه تولید آهن و قطعات فولادی آغاز کرد. البته این شرکت از حدود 16سال قبل به آماده سازی زیرساخت ها و موارد لازم برای تولیدات آهن پرداخته بود. امروزه این شرکت با حدود ربع قرن تجربه همچنان بخش وسیعی از تولیدات فولادی کشور را بر عهده دارد. این گروه توانست نام خود را در زنجیره تولید فولاد رشد دهد. به طوری که امروزه بیش از 12 محصول متفاوت در زمینه قطعات فولادی تولید می‌کند که به عنوان موفقیتی بی‌سابقه در بخش خصوصی صنایع فولاد ایران به شمار می‌آید.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات فولادی و ساختمانی در ایران است. کیفیت محصولات تولید شده توسط این برند زبانزد است و نیازی به معرفی ندارد. این شرکت به تولید انواع تیرآهن، نبشی، میلگرد و ریل در طرح ها و اندازه های مختلف می پردازد.به طوری که توانسته عنوان بهترین و خوشنام ترین برند تولید آهن آلات را از آن خود کند. شرکت ذوب آهن محصولات خود را از طریق بورس کالای ایران به علاقمندان می فروشد و قیمت محصولات طبق وضعیت عرضه و تقاضا در بورس مشخص می شود. برای اطلاع از تغییرات قیمت تیرآهن می توانید با مراجعه به سایت آهنک، این روند را بررسی کنید. قیمت تیرآهن ۱۶اصفهان امروز را در سایت فروشگاهی آهنک مشاهده کنید.

zobe ahan isfahan company - تفاوت آهن یزد با اصفهان

تفاوت آهن یزد با اصفهان در چیست؟

می توان گفت هر دو برند محصولات خوب و با کیفیتی تولید می کنند. بسته به اینکه نیاز شما چه باشد، ممکن است محصول کارخانه مشخصی برایتان کاربردی تر باشد. برای تشخیص تفاوت آهن یزد با اصفهان می‌توانید به نشان ESCO روی محصولات توجه کنید. وجود این نماد نشان می دهد که کارخانه ذوب آهن اصفهان آن را تولید کرده است.

محصولات گوناگونی در هر دو کارخانه تولید می شوند که بررسی دقیق تفاوت های هر محصول در دو کارخانه از حوصله این نوشتار خارج است. محصولات هر دو برند از نظر استانداردهای به کار رفته در آنها، وزن محصول، قطر، میزان استحکام، استحکام نسبی، میزان ازدیاد طول، مقاومت کششی، قطر، ابعاد، ساده یا آجدار بودن میلگردها، سایز و نوع محصول و … متفاوت هستند که بسته به کاربردشان می توانند در جایی مناسب و در جای دیگر نامناسب باشند.

برای تولید هر یک از محصولات از استانداردهای متفاوتی استفاده می‌شود تا شرایط آنها از نظر ایمنی و مقاومت تعیین شوند. در بسیاری از موارد استانداردهای به کار رفته در هر دو کارخانه یکسان هستند، اما در برخی محصولات تفاوت‌هایی وجود دارد. با توجه به تنوع محصولات تولیدی بهتر است در هر مورد به ویژگی های محصول مد نظرتان مراجعه کنید.
در مورد تیرآهن اصفهان می‌توان گفت چون مطابق جدول اشتال تولید می‌شود، از این نظر تا حدی نسبت به تیرآهن یزد برتری دارد. تیرآهن یزد نسبت به تیرآهن اصفهان وزن پایین تری دارد و به همین دلیل قیمت آن نیز کمتر است. تیرآهن یزد می تواند در مواردی که نیاز به وزن کم تیرآهن باشد، از تیرآهن اصفهان بهتر عمل کند.