بررسی کامل کیفیت میلگرد آناهیتا و نحوه خرید میلگرد آناهیتا

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان سال 1389 در استان گلستان تأسیس شد و امروز یکی از کارخانه‌های پیشرو در زمینه ایجاد شغل و آماده‌کردن بسترهای خودکفایی در استان گلستان است. واحد صنعتی فولاد آناهیتا با سه‌فاز تولیدی کار خود را آغاز کرد و سالانه 320 هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد. برای مشاهده محصولات این شرکت و بررسی کیفیت میلگرد آناهیتا با ما همراه باشید.

کارخانه میلگرد آناهیتا

گروه صنعتی آناهیتا، به صورت اختصاصی به تولید انواع میلگرد آجدار در سایزهای مختلف می‌پردازد. این میلگردها به دلیل داشتن مزایای خاص از نظر کیفیت فیزیکی و شیمیایی بسیار پرطرفدار هستند و بعید است فردی که در زمینه ساخت و ساز فعال است، تاکنون نام آن را نشنیده باشد. در ادامه به معرفی انواع محصولات این شرکت خواهیم پرداخت.

تاریخچه کارخانه فولاد آناهیتا

مجوز تأسیس کارخانه فولاد آناهیتا از سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 1390 کسب گردید و در سال 1391 عملیات اجرایی شرکت با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد آغاز شد. این کارخانه با خرید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای تولید محصولات فولادی از شرکت های معتبر داخلی و کشورهای اروپایی از جمله ترکیه، برزیل، اسپانیا و … تجهیز و راه اندازی شد.

در نهایت در کمتر از یک سال و در سال 1392 تولید آزمایشی این کارخانه فولادی آغاز شد و بعد از انجام این مرحله پروانۀ بهره برداری با ظرفیت تولید 320 هزار تن میلگرد در سال توسط کارخانه فولاد آناهیتا گیلان کسب و در نهایت در سال 1393 این کارخانه در مراسمی با حضور وزرا و مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید. این کارخانه در زمینی به مساحت 20,908 متر مربع ساخته شده است.

میلگرد آناهیتا 1 1 - بررسی کیفیت میلگرد آناهیتا

فاز اول

تولید میلگرد فولادی است که شامل موارد زیر می باشد:

  • میلگرد ساده با آج 240
  • میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی) با آج 340
  • میلگرد آجدار جناغی (یکنواخت یا دوکی) با آج 350
  • میلگرد آجدار جناغی (یکنواخت یا دوکی) با آج 400
  • میلگرد آجدار جناغی (یکنواخت یا دوکی) با آج 420
  • میلگرد آجدار مرکب (دوکی) با آج 500
  • میلگرد آجدار مرکب (دوکی) با آج 520

فازدوم

خط ذوب فولاد است که شامل مورد زیر می باشد:

  • تولید شمش های فولادی در استاندار 5SP می باشد.

فاز سوم

تولید میلگرد در سایزهای کوچک است که شامل موارد زیر می باشد:

  • انواع الکترود
  • مفتول سیاه

محصولات کارخانه آناهیتا گیلان

میلگردهای آناهیتا به صورت ساده و آجدار از سایز 8 تا 25 در گرید A2 و A3 تولید می گردد. در جدول زیر انواع محصولات این شرکت را مشاهده کنید:

طبقه‌بندی علامت مشخصه
میلگرد ساده س 240
میلگرد آجدار مارپیچ آج 340
میلگرد آجدار مارپیچ آج 350
میلگرد آجدار جناغی آج 400
میلگرد آجدار جناغی آج 420
میلگرد آجدار مرکب آج 500
میلگرد آجدار مرکب آج 520

نحوه تولید میلگرد آناهیتا گیلان

کارخانه آناهیتا گیلان، با روش نورد گرم میلگردهای مورد نظر خود را تولید می‌کند. در این روش فولاد در کوره ذوب می‌شود و سپس وارد دستگاه نورد یا غلتک می‌گردد تا تحت کشش، به شکل مورد نظر درآید. استحکام محصولی که با این روش تولید شده باشد بسیار بالا است و به دلیل اهمیت مقاومت در این محصول، از این روش استفاده می‌شود.

قطر میلگردهای آناهیتا بر اساس استانداردهای جهانی، بین 8 الی 32 است که سایز محصول را تعیین می‌کند. طول میلگردهای اولیه چیزی در حدود 36 متر است و پس از خنک شدن، به اندازه استاندارد 12 متری برش می‌خورد؛ این مرحله از آن نظر مهم است که قیمت نهایی، بر اساس وزن یک شاخه میلگرد 12 متری آناهیتا تعیین می‌شود و دقت در ابعاد بسیار مهم است.

مشخصات فنی میلگرد آناهیتا

میلگردهای آناهیتا، یک محصول نورد گرم هستند که هم به صورت ساده و هم به صورت آجدار به تولید می‌رسند. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی اهمیت این مجموعه، همین تولید میلگرد در تنوع کامل است. میلگردهای این کارخانه، طبق استاندارد ملی 3132 تولید می‌شود.

آناهیتا گیلان هم میلگرد ساده و هم میلگرد آجدار را درسایزهای 8 تا 32 در میان تولیدات خود دارد. میلگرد A1 میلگرد ساده و میلگردهای A2 ،A3 و A4 میلگردهای آجدار هستند. همانطور که گفته شد میلگردهای آناهیتا طبق استاندارد ملی 3132 است که از استاندارد GOST 5781 روسیه نوشته شده است.

e3a7ac8fc8f70d32ac0c4805f85f6998 - بررسی کیفیت میلگرد آناهیتا

خواص مکانیکی میلگرد آناهیتا

در آزمون کشش میلگردهای آناهیتا خواص مکانیکی آن مثل تنش تسلیم، استحکام کششی و درصد ازدیاد طول نسبی تعیین می گردد. در تعریف تنش تسلیم می توان گفت، حداقل مقاومت قابل تحمل میلگرد را نشان می دهد.

این مقاومت باید در حدی باشد که بر اثر بار وارده دچار تغییر فرم دائمی نشود. معیار انعطاف پذیر یا شکننده بودن یک شاخه میلگرد، درصد ازدیاد طول نسبی و آزمون خمش می باشد.

خواص شیمیایی میلگرد آناهیتا

فولاد به کار رفته در میلگردهای آناهیتا گیلان را می‌توان در آنالیز شیمیایی تخصصی آن مشاهده کرد. در هنگام خرید می‌توانید برای اطلاع از ترکیب شیمیایی دقیق میلگردهای آناهیتا از کارخانه درخواست آنالیز ترکیب شیمیایی آن را بکنید. اما آنچه مشخص است از آلیاژ درجه یک فولاد در ساخت میلگرد آناهیتا گیلان استفاده می‌شود.

خواص فیزیکی میلگرد آناهیتا

مشخصات ظاهری میلگردهای آناهیتا دقیقا مطابق با استاندارهای ملی است و نکته حائز اهمیت در خرید میلگرد آجدار آناهیتا مشخصات هندسی آن از لحاظ ارتفاع، گام، پهنا و زاویه آج می باشد. به طوری که هنگام قرارگرفتن میلگرد در بتن، آج و بتن به صورت یکپارچه و به درستی با هم درگیر شوند.

مزایای میلگرد آناهیتا

یکی از مزیت‌های میلگردهای آناهیتا کیفیت آن در عین سبکی بار است. موقعیت جغرافیایی میلگرد آناهیتا نیز از مزایای میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های شمال کشور به شمار می‌رود. تحویل بار این کارخانه به‌روز بوده و اغلب سایزهای اعلام‌شده در سبد محصولات این کارخانه موجود است.

معایب میلگرد آناهیتا

واقع بودن محل این کارخانه در شمال کشور یکی از معایب میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های جنوب کشور محسوب می‌شود.

علامت حک شده روی میلگرد آناهیتا

روی بدنه میلگردهای آناهیتا یکی از علائم AG JU ،AG CT یا AG ST حک می‌شود که J ،C و S نشان‌دهنده گرید میلگرد و T و U نیز نشان‌دهنده روش تولید آن هستند. AG، علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان است.

Untitled 16 7 - بررسی کیفیت میلگرد آناهیتا

مقایسه کیفیت میلگرد آناهیتا با دیگر میلگردها

میلگردهای آناهیتا جزو میلگردهای باکیفیت در بازار ایران است. مهم‌ترین دلیل آن این است که وزن و اندازه و استانداردهای فیزیکی و مکانیکی آن دقیقا طبق استاندارد ملی است. اما در قیاس با دیگر میلگردهای بازار در رتبه اول قرار نمی‌گیرد.

می‌توان گفت در مقایسه با شرکت‌هایی مثل ذوب آهن اصفهان، میلگرد کویر کاشان، میلگرد خراسان، آذربایجان و کوثر اهواز در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. هرچند در میان این رقبای قدرتمند، همچنان حرفی برای گفتن دارد و همین باعث شده که جزو پرتقاضاترین و بهترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران باشد.

جدول وزن میلگرد آناهیتا

سایز میلگرد mm 8 10 12 14 16 18 20 22 25 28 32
وزن میلگرد آناهیتا kg 4.2 6.5 9.8 13.7 18 22.7 28 34 44.2 55.5 71

دستگاه های آزمایشگاهی کارخانه فولاد آناهیتا

  • دستگاه کشش 50 تنی GOTECH
  • دستگاه کشش 100 تنی GOTECH
  • دستگاه اسپکترومتری نشری با قابلیت شناسایی 30 عنصر و اندازه گیری درصد وزنیشان

قیمت میلگرد آناهیتا

قیمت میلگردهای آناهیتا، یکی از مواردی است که فعالان حوزه فولاد و ساختمان‌سازی به‌صورت روزانه در بازار دنبال می‌کنند. کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان، از شرکت‌های سهامی خاص در شمال کشور، واقع در شهر رشت می‌باشد که مقاطع تولیدی توسط این شرکت از محبوبیت بالایی میان صنعت‌کاران برخوردار و منطبق با استاندارد ISIRI 3132 است.

قیمت روز میلگرد 14 آناهیتا به صورت لحظه‌ای در سایت آهنک بروزرسانی می‌شود. جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان قیل از خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی پایانی

مجتمع فولاد آناهیتا گیلان، یکی از چندین مجتمع بزرگ تولیدکننده فولاد در ایران است که به تولید تخصصی میلگرد می‌پردازد. این مجموعه میلگردهای ساده و آجدار در چهار نوع A3 ،A2 ،A1 و A4 را در سایزهای 8 تا 32 در بندیل‌های 2 تنی به بازار ارائه می‌دهد. این مجموعه از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین تامین کنندگان میلگرد باکیفیت در ایران شده است.