بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

ساختن یک خانه و یا ساختمان نیاز به ایمن سازی فراوان دارد تا در دراز مدت مشکلی برای ساکنین ایجاد نکند. استفاده از مصالح خوب می تواند اولین قدم برای شروع ساخت یک مسکن عالی باشد. در انتخاب مصالح که برای ساخت و ساز مورد نیاز هستند، نمی توان ریسک کرد زیرا آنها در دوام و مقاوم سازی ساختار ساختمان نقش بسیار زیادی دارند. میله های اصلی ساختمانی شامل میلگردها هستند. این میلگردها که معمولا از نوع TMT انتخاب می شوند مهمترین مولفه در ساختمان سازی هستند، زیرا با بتن سیمان تقویت شده و پیوند می خورند. این میله های تقویت شده به تعریف مقاومت سازه حین زلزله کمک می کنند.

ویژگی های بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

ویژگی های میلگردهای TMT به عنوان یکی از بهترین انواع میلگرد عبارتند از:

  • قدرت و انعطاف پذیری میلگرد TMT: میلگردی که انتخاب می کنید باید تعادل کامل، قدرت و انعطاف پذیری داشته باشد، به خاطر همین فقط میلگردهای تی ام تی برای هر نوع ساخت و ساز به طور گسترده ای استفاده می شوند. مهم است که در مناطق زلزله خیز میلگردهای TMTاستفاده شوند که تعادل درستی بین انعطاف پذیری و مقاومت ایجاد کنند تا بتوانند شوک های اضافی را در هنگام زلزله جذب کنند و سازه های ساختمانی را از لرزه های پی در پی در امان نگه دارند.
  • درجه ی گرید میلگرد TMT: میلگردهای TMT در گریدهای مختلف از Fe 415 تا Fe 600 موجود است. این گریدها طول کششی TMT را تعیین می کنند. میلگردهای TMT با گرید پایین دارای مقاومت کم و انعطاف پذیری بالا هستند و آنهایی که دارای گرید بالاتر هستند دارای مقاومت بالا و انعطاف پذیری پایین هستند. Fe 500 به عنوان بهترین گرید در میلگردهای TMTدر نظر گرفته می شود که می تواند برای انواع ساخت و ساز انتخاب شود، زیرا تعادل کامل قدرت و انعطاف پذیری را ارائه می دهد.
  • اعتبار میلگرد TMT: همیشه از میلگرد TMT که توسط سازمان استاندارد بین المللی (ISO) تأیید شده استفاده کنید. این گواهینامه کیفیت میلگرد TMT را تضمین می کند و صرفاً به این معنی است که میلگرد TMT با این علامت بهترین کیفیت را دارد.
  • شکل پذیری میلگرد TMT: میلگردهای TMTشکل پذیر هستند و برای هر نوع ساخت و ساز ترجیح داده می شوند و می توان برای هر سازه ای از آنها استفاده کرد زیرا به راحتی خم می شوند. اگر میلگردهای TMT بسیار قابل انعطاف باشند، حمل و نقل آنها از یک مکان به مکان دیگر نیز آسانتر می شود. میلگرد با گرید Fe 500 حداکثر شکل پذیری را فراهم می کند. میلگرد بسیار انعطاف پذیر دارای خواصی نظیر مقاومت بالاتر، مقاومت کششی نهایی، قابلیت انعطاف پذیری آسان، قابلیت جوش پذیری بالا، مقاوم در برابر خوردگی است.

best rebar construction - بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

 

انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

میلگردهای TMT مطمئناً در طی مراحل ساخت در معرض شرایط شدید محیطی قرار می گیرند، بنابراین میلگردهایی که در برابر خوردگی مقاوم هستند، همیشه برای همه اهداف ساختمانی تقاضای زیادی دارند. همیشه پیشنهاد می شود فقط مارک های معروف میلگردهای TMTرا تهیه کنید. قبل از خرید میلگردهای TMT حواستان را جمع کنید که نکات مهم در خرید این میلگردها را در انتخاب خود لحاظ کنید. برای مشاهده قیمت میلگرد می توانید به سایت آهنک مراجعه کرده و آخرین قیمت این محصول را بررسی کنید.