پروفیل 507 چیست؟ + وزن پروفیل 507 و سایر مشخصات

سپری که به دلیل شکل ظاهری آن به پروفیل T نیز شهرت دارد، از مقاطع مهم و پرکاربرد در صنعت به ویژه ساختمان سازی است. سپری از بال بلند و باریکی ساخته شده است که در دو نوع فابریک و پرسی تولید می شود. جهت آشنایی بیشتر با پروفیل 507 با ما همراه باشید.

آشنایی با پروفیل 507

پروفیل 507 که به عنوان پروفیل سپری نیز معروف است در واقع پروفیل با مقطع مربعی از جنس فولاد st37 با ضخامت معمولا 2 میلی‌متر است که در ساخت درب و پنجره کاربرد دارد. از آنجایی‌که این محصول با ورق سیاه تولید شده است، تغییرات قیمت ورق st37 بر نرخ این مقطع اثرگذار است.

همچنین پروفیل 507 با نام‌های زیر نیز در بازار شناخته می‌شود:

  • پروفیل کلاهی: به دلیل شباهتی که سطح مقطع آن با کلاه دارد.
  • پروفیل سپری یا قوطی سپری: به دلیل سطح مقطع T شکل آن‌که مشابه سطح مقطع سپری فولادی است.
  • پروفیل درب و پنجره: به این دلیل که از آن بیشتر در ساخت فریم درب و پنجره استفاده می‌شود.
profil ahanak 1 150x150 - پروفیل 507 چیست؟ + وزن پروفیل سپری 507

خرید پروفیل

شروع قیمت 38,000 تومان
آرشیو قیمتی پروفیل

انواع پروفیل سپری

پروفیل‌های سپری از نظر روش ساخت، به دو نوع نورد گرم و سرد تقسیم می‌شوند. استفاده از فن نورد گرم برای ساخت سپری متداول‌تر است و کیفیت قطعات تولیدی نیز بهتر است. علاوه بر این، قیمت تمام‌شده پروفیل تی نورد گرم، پائین‌تر از نوع سرد آن است. از نظر جنس، پروفیل‌های سپری را می‌توان به پنج دسته فولادی (استیل)، آهنی، مسی، آلومینیومی و برنجی تقسیم کرد. هر کدام در صنایع مختلف و موارد متفاوتی کاربرد دارند. خود سپری‌های آهنی و فولادی نیز در دو دسته فابریک و نوردی قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های سپری آهنی را می‌توان به سه گروه مجزا تقسیم کرد:

  • سپری متساوی‌الاضلاع: در این نوع سپری، جان سپری، دقیقاً عرضی برابر با نصف بال دارد و درست در وسط بال قرار می‌گیرد. به بیان دیگر، عرض و ارتفاع این نوع سپری با هم برابر است.
  • سپری با اضلاع نابرابر: در این نوع از سپری‌های فولادی نورد، ارتفاع سپری نصف عرض است.
  • سپری با ارتفاع زیاد: در سپری‌های با ارتفاع زیاد، برخلاف نوع دوم، ارتفاع بسیار زیادتر از عرض است.

پروفیل‌های سپری در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرند. با این همه، یک نوع پروفیل سپری بسته هم داریم که به پروفیل 507 یا قوطی سپری معروف است. این نوع سپری، یک سطح مقطع توخالی بسته مربعی دارد. امتداد دو ضلع جانبی آن در پائین، با یک زاویه 90 درجه خم شده است و دو بال کوچک در دو طرف آن می‌سازند. جنس این پروفیل از فولاد ST37 است که معمولا 2 میلی‌متر ضخامت دارد.

profile 509 bourse ahan 312717 300x300 - پروفیل 507 چیست؟ + وزن پروفیل سپری 507

مشخصات پروفیل سپری 507

ضخامت پروفیل 507 یا پروفیل سپری 2 است و جزء نمایه های درب و پنجره است که کاربردهای مختلفی دارد؛ از جمله برای احداث نرده ها، اطراف راه پله و گوشه ها به کار می رود. همچنین به پروفایل فولادی نیز معروف است. در واقع فولاد یکی از مقاوم ترین مصالحی است که می شناسیم و به همین دلیل ماده ایده آل برای ساخت قاب است. برخی از ویژگی های این محصول عبارت اند از:

  • زیرمجموعه درب و پنجره
  • کیفیت بالا و سایز مناسب
  • مقاومت و کارآیی بالا
  • دارای قابلیت فرم گیری زیاد و جوش پذیری

ابعاد پروفیل سپری

پروفیل 507 یا سپری 507 نوعی مقطع سپری است که 2 تا 4 میلی‌متر ضخامت و 6 تا 12 متر هم طول دارد. این مقطع صنعتی اغلب از ورق سیاه st37 تولید می‌شود.

روش ساخت پروفیل سپری 507

همانند سایر انواع قوطی پروفیل، پروفیل 507 نیز با استفاده از ورق سیاه و فرایند نورد سرد ساخته می‌شود. به همین دلیل، قیمت ورق سیاه و قیمت آهن تأثیر زیادی بر قیمت پروفیل 507 دارد. برای ساخت این پروفیل، ابتدا رول‌های ورق سیاه روی خط تولید باز می‌شوند و پس از این‌که حالت تخت و پیوسته پیدا کردند، بر اساس ابعاد موردنظر، نوار بری می‌شوند.

پس از آن نوارهای ورق سیاه وارد دستگاه رول فرمینگ می‌شوند تا لبه‌ها و گوشه‌های پروفیل 507 شکل بگیرد. در انتها نیز درز پروفیل جوشکاری می‌شود و به طول موردنظر برش می‌خورد.

استانداردهای پروفیل 507

هر مقطعی برای آن‌که از کیفیت ساخت لازم برخوردار باشد، لازم است که تولید آن مطابق با استانداردها صورت گیرد. پروفیل سپری از فولاد ST37 و مطابق با استانداردهای JIS G3131 ،G3132 و DIN 2395 به تولید می‌رسد.

وزن پروفیل سپری 507

پرکاربردترین نوع این پروفیل با ضخامت 2 میلی‌متر تولید می‌شود، جدول وزن پروفیل سپری 507 با ضخامت 2 میلی‌متر را در زیر مشاهده کنید:

جدول وزن پروفیل سپری 507 به ازای هر شاخه
وزن (کیلوگرم) ابعاد (میلی‌متر)
ضخامت ضلع پایین اضلاع کناری با احتساب بال اضلاع کناری بدون بال ضلع بالا
3.05 2 51 29 25 25

ترکیبات شیمیایی پروفیل سپری 507

تولید پروفیل سپری معمولا با ورق سیاه و یا فولادی و طی فرآیند نورد سرد است. این پروفیل شامل ترکیبات شیمیایی همچون سیلیس با 0.35 درصد، کربن با 0.3 تا 0.1 درصد، گوگرد 0.04 درصد، فسفر 0.04 درصد و منگنز 0.5 درصد می‌باشد. به همین علت کیفیت بالا داشته و در استقامت سازه‌ها نقش مهمی دارد.

کاربردهای سپری 507

از مهمترین کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد در ساخت درب و پنجره
  • استفاده با هدف سبک سازی سازه‌های فولادی
  • کاربرد در مستحکم سازی سازه‌های فلزی همچون گلخانه‌ها
  • احداث نرده‌های راه‌پله‌ها

معایب پروفیل صنعتی سپری

پروفیل سپری را در همه جا نمی‌توان استفاده کرد، عمدتا به دلیل داشتن دو نقطه ضعف زیر:

  • مقاومت خمشی نه چندان بالا
  • مقاومت در خم شدن باعث می‌شود اتصال این مقطع سخت صورت گیرد.

6349 orig - پروفیل 507 چیست؟ + وزن پروفیل سپری 507

بهترین تولیدکنندگان پروفیل سپری 507

از بهترین کارخانه های تولید پروفیل در ایران می‌توان به لیست زیر اشاره کرد. شما می‌توانید با کلیک بر روی هر کارخانه به صفحه محصولات بروید و قیمت به روز پروفیل 507 را مشاهده و در صورت تمایل ثبت سفارش نمایید.

قیمت پروفیل سپری 507

پروفیل 507 تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون ضخامت ورق مصرفی، جنس متریال اولیه، قیمت، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه نیروهای کار، نوسانات ارزی و غیره قرار دارد. به همین علت لازم است استعلام قیمت آن به صورت روزانه انجام گیرد. قیمت امروز این محصول را در سایت آهنک مشاهده کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آهنک تماس بگیرید.

چمع بندی پایانی

پروفیل سپری یا پروفیل 507 که با نام قوطی سپری و کلاهی نیز شناخته می‌شود، از انواع مقاطع بسته است و جزو پروفیل‌های درب و پنجره محسوب می‌شود. از لحاظ شکل ظاهر 2 ضلع جانبی در پایین دارد که بال‌ها را تشکیل می‌دهد. از این پروفیل در سبک سازی، مستحکم سازی سازه‌های فولادی و ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود.