راهنمای جامع خرید پروفیل و انواع قوطی آهنی

در این مقاله سعی داریم به راهنمایی خرید قوطی پروفیل و بررسی نکات مهم قبل از خرید پروفیل بپردازیم و در نظر داریم به برخی از سوالات رایج در این زمینه پاسخگو باشیم. در پایان این مقاله درک بهتری از خرید پروفیل و انواع قوطی آهنی خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

قوطی پروفیل چیست؟

ابتدا بهتر است تعریفی از پروفیل داشته باشیم. پروفیل به مقاطع فولادی گفته میشود که دارای مقطعی توخالی باشند. البته این تعریف عمومیت ندارد و پروفیل های توپر نیز در بازار با اشکال گوناگون وجود دارد.

قوطی پروفیل، یک مقطع توخالی است که از آن به منظور استحکام سازه استفاده می‌شود. به طور کلی، پروفیل‌ها، از نظر جنس، سایز، کاربرد و ویژگی‌های به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

profil ahanak 1 150x150 - راهنمای جامع خرید قوطی پروفیل

خرید پروفیل

شروع قیمت 38,000 تومان
آرشیو قیمتی پروفیل

فرآیند تولید قوطی پروفیل چگونه است؟

پروفیل معمولا به دو روش نورد گرم یا سرد ساخته می‌شود. فرآیند تولید نورد گرم به این صورت است پس از حرارت دادن شمش، با وارد کردن آن به قالب‌های مخصوص، انواع پروفیل تولید می‌شود. یعنی می‌توان گفت که در روش نورد گرم، شمش فولادی به عنوان ماده اولیه در نظر گرفته می‌شود.

در روش نورد سرد، فرآیند تولید قوطی پروفیل متفاوت است. در این روش، ماده اولیه، ورق‌ فولادی است. پس از باز کردن کویل ورق و برش زدن آن، قطعات بریده شده توسط دستگاه‌هایی مثل پرس، به شکل پروفیل در می‌آیند.

غیر از نورد سرد و گرم، فرآیند تولید پروفیل، در دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم می‌شود. پروفیل‌های بدون درز، پروفیل‌هایی هستند که به روش نورد گرم و با استفاده از دستگاه‌های ERW ساخته می‌شوند؛ در صورتی که پروفیل‌های ساخته شده به روش نورد سرد، درزدار بوده و درز آن‌ها جوشکاری می‌شود.

3CkRasEqExDZ5vUg - راهنمای جامع خرید قوطی پروفیل

نکات مورد توجه قبل از خرید قوطی پروفیل

در این بخش قصد داریم تا با نکات مهم قبل از خرید قوطی پروفیل آشنا شویم. برای خرید این محصولات ابتدا باید با انواع آنها و کاربردهای هر یک آشنا شوید.

استاندارد سازی پروفیل ها

دومین مورد از نکات مهم قبل از خرید قوطی پروفیل مربوط به استانداردهایی است که در ساخت این محصولات استفاده می شود. کاربران باید از مواد اولیه به کار رفته در پروفیل خریداری شده اطلاع داشته باشند. استانداردهای ST37.2 ،G3131 و G3132 استانداردهای رایج ساخت پروفیل ها هستند.

انواع قوطی پروفیل

از نظر کاربرد انواع قوطی در صنعت‌های مختلف به دو دسته کلی صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می‌شوند:

پروفیل صنعتی

قوطی‌های صنعتی با ضخامت و استحکام زیاد قابلیت تحمل فشار و وزن بالایی دارند. این قوطی‌ها همچنین در برابر ضربات و نیروهای وارده از مقاومت بالایی برخوردارند. از این قوطی‌ها به صورت گسترده در صنایع سنگین استفاده می‌شود و به همین دلیل به نام قوطی صنعتی و یا قوطی سنگین شناخته می‌شوند.

از قوطی صنعتی در ساخت خرپاهای بزرگ، ساخت تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی، ساخت ساختمان‌های عظیم، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و … استفاده می‌شود. شما می‌توانید با کلیک روی لینک قیمت پروفیل صنعتی به صورت لحظه ای از قیمت این محصول باخبر شوید و در کمترین زمان و با بهترین قیمت پروفیل مناسب خود را تهیه نمایید.

پروفیل ساختمانی

قوطی‌های ساختمانی برای استفاده در ساختمان سازی مناسب هستند. این قوطی‌ها نسبت به انواع قوطی صنعتی استحکام و ضخامت کمتری دارند. پروفیل ساختمانی معمولا به روش نورد گرم و از شمش های فولادی تولید می‌شوند.

از قوطی ساختمانی به منظور ساخت در و پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.از نظر جنسی که برای آلیاژ ساخت قوطی فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، قوطی‌ها در انواع آهنی، استیل، آلومینیوم و … تولید می‌شوند.

شما می‌توانید با کلیک روی لینک قیمت پروفیل ساختمانی به صورت لحظه ای از قیمت این محصول باخبر شوید و در کمترین زمان و با بهترین قیمت پروفیل مناسب خود را تهیه نمایید.

انواع قوطی پروفیل از نظر شکل ظاهری

پروفیل ها براساس شکل ظاهری به دو دسته پروفیل های باز و پروفیل های بسته تقسیم می شوند که از پروفیل های بسته میتوان به مواردی چون قوطی، پروفیل درب و پنجره مثل سپری، کلافی، لنگه دری اشاده کرد و درباره پروفیل های باز نیز می‌توان مواردی چون پروفیل آبرو، پروفیل زد، پروفیل سی و انواع پروفیل های چهارچوبی را نام برد.

پروفیل‌ های بسته یا قوطی

این نوع پروفیل‌ها دارای محیطی بسته هستند و به همین دلیل به آن‌ها قوطی هم گفته می‌شود. و در ضخامت‌ها و ابعاد گوناگونی تولید می شوند و کاربردهای متفاوتی هم دارند. از مهم‌ترین کاربردهای پروفیل بسته یا قوطی می‌توان به مصارف ساختمان‌سازی اشاره نمود. انواع گوناگونی دارند که رایج‌ترین آن‌ها شامل پروفیل‌های سپری، تک لبه، دو لبه، لنگه دری، کلافی و قوطی‌ها که پروفیل‌هایی با سطح مقطع مربع یا مستطیل هستند، می‌شوند.

پروفیل‌ های باز یا پروفیل زد

به آن دسته از پروفیل‌هایی که سطح مقطع بسته ندارند، پروفیل باز گفته می‌شود. مشهورترین آن ها، نوع زد آن‌ها می‌باشد. دلیل نام گذاری این پروفیل هم شکل ظاهری آن است که به Z شباهت دارد. این نوع پروفیل‌ها در ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند برای ساخت سقف سوله‌ها و سالن‌های بزرگ کاربرد دارند. پروفیل‌های زد دارای وزن پایین و استحکام بالایی هستند. از طرف دیگر، نصب کردن آن‌ها هم آسان است. به همین دلیل استفاده زیادی از ان‌ها می شود.

ضخامت قوطی پروفیل

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی قوطی پروفیل ضخامت آن است که تأثیر بسزایی در قیمت نهایی و خرید قوطی پروفیل دارد. قوطی‌ها در ضخامت‌های 1 الی 6 میلی‌متر تولید می‌شوند و شما باید نسبت به نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

16558 - راهنمای جامع خرید قوطی پروفیل

ابعاد قوطی پروفیل

ابعاد قوطی پروفیل نیز در قیمت تاثیرگذار است. اندازه های مختلفی نسبت به کاربردهای مختلف برای این محصول فولادی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال قوطی پروفیل‌هایی که در ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند با قوطی پروفیل‌هایی که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود، تفاوت‌هایی دارند.

از قوطی پروفیل در ساخت نرده‌های فلزی، صنعت خودروسازی، صنعت حمل و نقل عمومی، تولید انواع لوازم ورزشی، تولید لوازم خانگی، تولید لوازم تفریحی و تولید لوازم پزشکی استفاده می‌شود. از برخی قوطی پروفیل‌ها در ساخت شاسی تریلر و نفت کش استفاده می‌گردد.

کارخانه های تولیدکننده قوطی پروفیل

از جمله کارخانجات تولیدکننده انواع پروفیل های فولادی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کارخانه کیان پرشیا
  • کارخانه تهران شرق
  • کارخانه جهان پروفیل
  • کارخانه پروفیل یاران
  • کارخانه صدرا
  • به فلز سپاهان
  • کارخانه آپادانا
  • آریا پروفیل

برای خرید قوطی پروفیل, توجه به کارخانه تولیدکننده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جدول اشتال قوطی پروفیل

این جدول بر اساس یک استاندارد آلمانی حول ضخامت، ابعاد و و وزن پروفیل تهیه شده است. در بیش‌تر دنیا کارخانه‌ها و شرکت های تولید کننده پروفیل محصولات خود را بر اساس این استاندارد تولید می‌کنند. در نتیجه شما با استفاده از جدول اشتال پروفیل به راحتی می‌توانید متوجه وزن و سایر ویژگی‌های پروفیل خریداری شده خود بشوید.

بنابراین، دیگر نیاز به انجام محاسبات طولانی و پیچیده نخواهید داشت. به همین دلیل، جدول اشتال از اهمیت بسیاری زیادی در این حوزه برخودار است.

Profile 300x210 - راهنمای جامع خرید قوطی پروفیل

راهنمای خرید قوطی پروفیل

پروفیل ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، در صنایع مختلفی هم استفاده می‌شوند. برای خرید قوطی پروفیل به نوع مصرف و مکانی که قرار است در آن استفاده شود، دقت کنید. در واقع، نوع و محل مصرف قوطی پروفیل، یکی از فاکتورهای انتخاب قوطی پروفیل است.

به طور کلی، قبل از انتخاب خرید قوطی پروفیل، باید بدانید که چه تعداد، در چه ابعاد و برای چه کاری قرار است از پروفیل‌ها استفاده کنید. اطلاع دانستن از این موارد، می‌تواند به شما کمک کند تا با آگاهی بیشتری محصول مورد نظر را خریداری کنید. از سوی دیگر، وزن محصول هم در قیمت نهایی قوطی پروفیل تاثیرگذار است.

پروفیل را از کجا بخریم؟

چنانچه قصد خرید قوطی پروفیل به صورت شاخه ای داشته باشید می توانید آن را از بازار آهن و یا تامین کننده های مقاطع فولادی مانند آهنک خریداری نمایید. ولی اگر مقدار زیادی را برای خرید نیاز داشته باشید باید به حداقل سفارش کارخانه مورد نظر دقت نمایید و سپس سفارش خود را انجام دهید. نکته مهم این است که تفاوت کیفیت پروفیل تولیدی کارخانه ها به چهار عامل ضخامت، ابعاد دقیق، صاف بودن و جوشکاری خلاصه می شود.

در هنگام بارگیری باید دقت داشته باشید که پروفیل هایی با ابعاد کمتر را پیش از حمل بپوشانید و با سیم بوکسل جابجا نمایید. با این حال محصول پروفیل از حساسیت کمی برای حمل و نقل برخوردار است.

عوامل موثر بر قیمت نهایی قوطی پروفیل

عوامل متعددی بر قیمت نهایی این محصول موثر بوده و سبب نوسانات قیمت در بازه های زمانی مختلف می گردد. شناخت این عوامل به خریداران کمک می کند تا بتوانند بهترین زمان خرید را انتخاب نمایند.

  • قیمت ورق
  • عرضه و تقاضا در بورس کالا
  • نرخ ارز
  • فاصله کارخانه تولید ورق از کارخانه پروفیل
  • هزینه تولید

بنابراین بهتر است قبل از خرید این محصول اطلاعات جامعی در خصوص عوامل موثر بر قیمت آن داشته باشید و بهترین زمان خرید قوطی پروفیل را انتخاب نمایید.

Profile2 300x210 - راهنمای جامع خرید قوطی پروفیل

خرید قوطی پروفیل

در هنگام خرید قوطی پروفیل توجه به ابعاد، ضخامت و در نهایت وزن پروفیل از مهم ترین مواردی می باشد، که نیازمند توجه زیاد شما می باشد. اگر هر کدام از این موارد را در هنگام خرید قوطی پروفیل در نظر نگیرید و نسبت به آنها بی توجه باشید صد در صد نمی توانید پروفیل مورد نیاز خود را تهیه کنید. قیمت روز انواع پروفیل را در آهنک ببینید و برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی پایانی

یکی دیگر از موارد مهمی که در راهنمای خرید قوطی پروفیل باید به آن بپردازیم، مشخصات این محصولات است. پروفیل ها در حال حاضر با پیشرفته تر شدن امکانات موجود در ابعاد و مشخصات فنی مختلفی تولید می شوند. به طور کلی، از این مقاله می‌توان نتیجه کلی گرفت که نوع و نحوه مصرف قوطی پروفیل دو مورد از پارامترهایی هستند که حتما باید برای خرید قوطی پروفیل در نظر گرفته شوند.