آشنایی با توری های حصاری

امروز ما قصد داریم تا به معرفی و بررسی توری حصاری بپردازیم. این توری زیرمجموعه‌ای از محصولات مفتولی می‌باشد. امروزه بسیاری از سازندگان و صاحبان ملک‌ها تصمیم به استفاده از محصولات مفتولی می‌گیرند و مصرف این محصول در حال گسترش است. از این رو آشنایی با انواع محصولات مفتولی، اطلاع از ویژگی‌ها و کاربردهای آن و آگاهی از قیمت محصولات مفتولی، امری مهم برای فعالان حوزه ساخت و ساز به شمار می‌رود. ما در این مقاله به معرفی کلی، ذکر ویژگی‌ها و کاربردها، نام‌ بردن انواع و شرح نکاتی درمورد خرید این مفتول‌ حصاری خواهیم پرداخت.

Introduction to Chain Link Fence min - معرفی کامل توری حصاری

توری حصاری چیست؟

توری‌های حصاری را با نام فنس توری یا حصار نیز می‌شناسند. از آنجایی که انسان همواره نیاز به ابزارهایی برای محافظت یا نگهداری از جان خودش تا اموالش داشته، در طول تاریخ سعی کرده تا ابزاری بسازد که این امر را برای او ممکن کند. در دنیای امروز فنس توری یکی از ابزارها و محصولاتی است که به دست تولید کنندگان زیادی به تولید می‌رسد و خریداران متعددی نیز دارد. این حصار،‌ جایگزین بسیاری از محصولات مشابه قبلی شده است و پرمصرف‌ترین فنس تولید شده در دنیای امروز، همین حصارها هستند. یکی از علت‌های محبوبیت این محصول، فراوانی و تنوع بالای آن در جنس، ابعاد و … است.

این توری‌ها از مفتول‌های به هم بافته شده ساخته شده‌اند و در قالب رول به فروش می‌رسند. هر رول در ابعاد مختلفی از نظر ضخامت، طول رول، اندازه چشمه و قطر مفتول، به تولید می‌رسد. اما به سراغ بیان ابعاد و مشخصات این فنس برویم.

Dimensions of Chain Link Fence min - معرفی کامل توری حصاری

ابعاد فنس توری

برای بیان ابعاد فنس توری باید چهار پارامتر آن را بشناسیم.

  • ارتفاع تور

این مشخصه بیانگر بلندی و کوتاهی ارتفاع (عرض) هر رول از نقطه کاشته شده تا بالا‌ترین نقطه فنس است.

  • قطر مفتول

قطر مفتول نیز بیانگر ضخامت این توری‌ها خواهد بود.

  • طول رول

طول رول بیانگر فاصله نقطه شروع تا نقطه پایان هر رول از فنس‌های کاشته شده است.

  • ابعاد چشمه فنس‌ها

این پارامتر، بیانگر فضای خالی بین مفتول‌ها است. این چشمه‌ها معمولا در فنس‌های ساده، لوزی شکل هستند. برای اندازه گیری این پارمتر، فاصله بین دو ضلع را معیار قرار می‌دهند. فنس‌هایی که ابعاد چشمه آن‌ها ۷.۵ سانتی متر است (توری چشمه ۷.۵) از پرمصرف‌ترین توری‌های موجود در بازار هستند.

با استفاده از این چهار مشخصه شما می‌توانید فنس مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین مقدار هر یک از این پارامترها بر قیمت و مقاومت توری نیز اثر گذار است. جدول زیر بیانگر ابعاد این چهار پارامتر در حصارها است.

طول رول

بر اساس متر

ارتفاع رول

بر اساس متر

ابعاد چشمه فنس‌ها

بر اساس سانتی متر

قطر مفتول

بر اساس میلی متر

حداقل ابعاد ۵ ۰.۵ ۳ ۲
حداکثر ابعاد ۲۰ ۶ ۸ ۴

این جدول بیانگر ابعادی است که این محصولات مفتولی بر اساس آن‌ها تولید می‌شوند. ممکن است تولید کننده‌ای برای نوآوری یا بنا به درخواست مشتری اقدام به تولید فنس‌هایی با ابعادی متفاوت از این ابعاد استاندارد،‌ بکند. بعد از اینکه با ابعاد این حصارها آشنا شدیم، به سراغ ویژگی‌های آن‌ها برویم.

Features and applications of Chain Link Fence min - معرفی کامل توری حصاری

ویژگی‌های توری حصاری

اطلاع از ویژگی‌های این حصارها اهمیت زیادی دارد. زیرا پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین فنس در حال حاضر، توری حصاری است. موارد زیر بیانگر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تولیدات مفتولی است.

  • مناسب برای انواع آب و هوا

شکل عادی این فنس‌ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت یا خیس شدن خراب شود. اما تولیدکنندگان این محصولات اقدام به تولید این فنس‌ها با روکش ضد زنگ که از آلیاژهای ضد زنگ تولید شده است می‌کنند. همچنین برخی از تولید کنندگان، فنس‌های خود را به روکش PVC مجهز می‌کنند که سطح این حصارها دچار خرابی نشود. این دو روش حفاظت از حصارها موجب می‌شود تا امکان فرسایش آن‌ها نیز به حد بالایی کاهش پیدا کند.

  • تنوع بالا

این محصولات مفتولی، از نظر جنس، ابعاد و شکل تنوع بسیار بالایی دارند. به همین علت می‌توان مصارف متعددی از آن کرد. این امر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فنس توری است.

  • ظاهر زیبا

برای اینکه این محصول معمولا در مواردی به کار می‌رود که جلوی چشم قرار دارد، حفظ ظاهر آن بسیار مهم است. از این رو تولیدکنندگان سعی می‌کنند تا با شیوه‌های مختلف مثل استفاده از روکش UPVC ظاهر این محصول را به بهترین شکل طراحی کنند.

  • دوام بالا

در صورتی که تولید کننده یا خود خریدار اقدام به مقاوم‌سازی این فنس‌ها بکند، تا سالیان سال می‌توان از این کالاهای مفتولی استفاده کرد.

  • استحکام مناسب

بسیاری از تولید کنندگان اقدام به نصب یک لایه فلز بر روی سطح مفتول‌های حصارها می‌کنند که این امر موجب افزایش مقاومت و استحکام بالای این توری‌ها می‌شود.

این موارد بیانگر مهم‌ترین ویژگی‌های فنس توری است. ویژگی‌هایی که برای هر محصولی یک برگ برنده محسوب می‌شود. حال ببینیم تا محصولاتی با این ویژگی‌های جذاب، چه کاربردی دارند.

توری‌های حصاری چه کاربردی دارند؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، استفاده از این محصولات برای نگهداری یا حفظ یک مساحت مشخص، از انواع خطرات و آسیب‌ها است. کاربردهای این توری‌ها نیز اکثرا، از همین کاربرد مهم نشئت می‌گیرند. با این حال بد نیست که کاربردهای مهم این محصول را با هم مرور کنیم. موارد زیر بیانگر همین کاربردها هستند.

  • جداسازی دو قطعه زمین از یکدیگر
  • مشخص کردن محدوده یک زمین
  • برقراری امنیت و حفظ ساختمان، زمین یا خانه
  • ایجاد پناهگاه برای انواع حیوانات
  • جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مناطق مختلف
  • استفاده برای حصارکشی انواع زمین‌های زراعی و کشاورزی
  • جلوگیری از سقوط کارگران سازه‌ها
  • مشخص کردن مرز و حفظ اماکن نظامی از ورود افراد مختلف
  • ایجاد فاصله بین تماشاگران و ورزشکاران در زمین‌های ورزشی

این موارد را می‌توان از مهم‌ترین کاربردهای این توری‌ها دانست. در نظر داشته باشید که ممکن است هر مصرف‌کننده‌ای بنا به نیاز خودش تصمیم به استفاده دیگری از این محصولات نیز بگیرد. در ادامه به معرفی انواع توری‌های حصاری خواهیم پرداخت.

different type of Chain Link Fence min - معرفی کامل توری حصاری

انواع توری حصاری

این سازه‌های مفتولی را می‌توان از دو جهت دسته‌بندی کرد. این دو دسته شامل شکل فنس و ماده اولیه تولید مفتول می‌شوند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها نیز انواعی دارند که در ادامه به توضیح‌شان می‌پردازیم.

  • انواع فنس توری از نظر شکل

توری زنجیری

توری زنجیری محبوب‌ترین نوع توری‌ها به شمار می‌رود. این نام‌گذاری به علت شکل بافته شده مفتول‌ها در این توری است. یکی از ویژگی‌های مهم فنس‌های زنجیری قابلیت نصب آسان آن‌ها است. همچنین امنیت و مقاومت این توری بسیار بالا است.

فنس مربعی

فنس مربعی، نوعی توری حصاری است که چشمه‌های آن مربعی شکل می‌باشد. این توری گاها به خاطر ویژگی ظاهری متفاوت آن به کار گرفته می‌شود. این محصول از نظر قیمتی و ابعادی تفاوت چندانی با حصاری‌ زنجیری ندارد.

  • انواع حصار از نظر جنس تشکیل دهنده مفتول

توری‌های فولادی

این دسته از توری‌ها از فولاد سیاه ساخته می‌شوند. به همین علت قیمت آن‌ها بالا نیست. در واقع توری فولادی جزو فنس‌های اقتصادی بازار به شمار می‌رود. تنها عیب این محصول، امکان زنگ زدن و خرابی آن در برابر انواع آسیب‌های آب و هوایی است.

توری‌های گالوانیزه

قیمت این محصول از توری فولادی بیشتر است، و مجموعا قیمت توری گالوانیزه نسبت به سایر فنس‌ها را می‌توان متوسط ارزیابی کرد. گاها توری‌های گالوانیزه، برای ضد زنگ شدن و افزایش زیبایی ظاهری، با روکش PVC تولید می‌شود. استفاده از روکش PVC موجب افزایش قیمت نیز می‌شود.

در جدول زیر ما توری‌ فولادی، توری گالوانیزه و توری گالوانیزه با روکش PVC را با مولفه‌های قیمت، ظاهر و میزان مقاومت در برابر زنگ زدن بررسی کردیم.

مولفه‌ها حصار فولادی حصار گالوانیزه حصار گالوانیزه با روکش PVC
قیمت اقتصادی و به صرفه متوسط بالا
زیبایی ظاهری معمولی تا حدودی زیبا بسیار زیبا
مقاومت در برابر زنگ زدن کم متوسط

(در رطوبت بالای ۶۰ درصد زنگ می‌زند.)

بالا

بعد از معرفی انواع توری حصاری، به سراغ ذکر نکاتی درمورد خرید این محصول و سخنان پایانی برویم.

buying Chain Link Fence min - معرفی کامل توری حصاری

نکاتی درمورد قیمت و خرید توری حصاری

شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌ محصولات مفتولی در سایت آهنک، به شکل روزانه از قیمت توری حصاری مطلع شوید. همچنین اگر قصد خرید این محصول را داشتید می‌توانید با عبور از چند مرحله ساده خرید خود را نهایی کنید. قیمت نهایی این محصول بستگی به قیمت مواد اولیه، هزینه‌های حمل و نقل، نرخ تورم و میزان مرغوبیت فنس خریداری شده،‌ دارد. در صورتی که برای تهیه این محصولات مفتولی، به مشاوره نیاز داشتید، مشاورین ما در آهنک با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا توضیحات جامعی از فنس‌های توری ارایه کنیم. برای این کار ابتدا به آشنایی با این سازه مفتولی پرداختیم. سپس ابعاد آن را بررسی کردیم و در دو بخش مهم، ویژگی‌ها و کاربردهای توری حصاری را توضیح دادیم. بعد از این دو مرحله، انواع این سازه‌های مفتولی را نام بردیم و در پایان، نکاتی درمورد خرید این کالای مهم بیان کردیم. شما عزیزان می‌توانید دیدگاه‌ها و سوالات خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.