بهترین کارخانه های تولید فولاد جهان را بشناسید

می‌توان گفت که امروزه ساخت انواع سازه‌ها و فعالیت‌های صنعتی بدون استفاده از محصولات فولادی غیرممکن می‌باشد. از انواع مهم این محصولات می‌توان به میلگرد، تیرآهن، انواع ورق و شمش فولادی اشاره کرد. با افزایش استفاده از این محصولات، کارخانه‌های زیادی در کشور ما و در دنیا اقدام به تولید فولاد و محصولات فولادی کردند. ما در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ مورد از بهترین کارخانه‌های تولید فولاد جهان را به شما معرفی کنیم.

همچنین فراموش نکنید که در وبسایت آهنک شما می‌توانید به شکل لحظه‌ای قیمت انواع محصولات فولادی مانند قیمت میلگرد، انوع پروفیل‌ها، قیمت تیرآهن و … را مشاهده کنید.

Top 10 steel production in the world min - ۱۰ کارخانه برتر تولید فولاد در جهان را بشناسید

با بهترین کارخانه‌های تولید فولاد جهان آشنا شوید

ما با توجه به معیارهایی همچون حجم تولید، میزان فروش، میزان محبوبیت، صادرات و میزان کارکنان، ۱۰ کارخانه را انتخاب کردیم تا آن‌ها را به عنوان برترین تولیدکنندگان فولاد جهان به شما معرفی کنیم. ترتیب معرفی این کارخانه‌ها بر اساس برتری آنان نیست. بعد از معرفی این ۱۰ کارخانه، نکاتی را درمورد قیمت و خرید محصولات فولادی بیان خواهیم کرد.

۱. شرکت Arcelor Mittal

آرسلور میتال در سال ۲۰۰۶ در یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپا، یعنی لوکزامبورگ فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه را می‌توان یکی از برندهای چند ملیتی دانست زیرا که با ۵۴ شرکت، در ۱۹ کشور و ۴ قاره، همکاری می‌کند. موسس این شرکت (لاکشمی میتال)، ۱۶ سال پس از تاسیس آرسلور میتال، اینک به دارایی ۳.۱۱ میلیارد دلاری رسیده است. این کارخانه علاوه بر تولید فولاد و انواع محصولات فولادی، به عرضه سنگ آهن و ذغال سنگ نیز می‌پردازد. این شرکت به دلیل گستردگی نمایندگی‌ها در کشورهای مختلف، به بسیاری از مناطق دنیا محصولات خود را عرضه می‌کند. علت موفقیت این برند همین گسترگی و در دسترس بودن محصولاتش است. این کارخانه به شکل مستقیم دویست و سی و دو هزار کارمند دارد و ۱۰ درصد فولاد دنیا را تولید می‌کند.

۲. کارخانه تولید فولاد ووهان

این کارخانه در شهر ووهان، کشور چین قرار دارد. این کارخانه قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و تاریخ آغاز شروع فعالیت آن، سال ۱۹۵۸ می‌باشد. بسیاری از فعالان صنعت فولاد، شرکت ووهان را بزرگ‌ترین تولیدی فولاد و آهن‌آلات در کشور چین می‌دانند. فولاد ووهان علاوه بر تولید فولاد و محصولات فولادی به تولید میله سیمی، کالاهای صفحه‌ای، تولیدات سیلیکونی و … نیز می‌پردازد.

۳. کارخانه Posco، بزرگ‌ترین کارخانه مستقل تولید فولاد جهان

این مورد از بهترین کارخانه‌های تولید فولاد جهان، در کشور کره جنوبی واقع شده است. سال تاسیس کارخانه پوسکو مربوط به ۱۹۶۸ میلادی می‌شود. دارایی این کارخانه رقمی حدود ۸۰ میلیارد دلار می‌باشد. طبق آخرین آمار ۱۸ هزار نفر در پوسکو مشغول به کار هستند. بسیاری از صنعت‌گران و فعالان حوزه فولاد، این کارخانه را بزرگ‌ترین تولیدی فولاد مستقل جهان می‌دانند. Posco تمرکز زیادی بر تولید میلگرد و فولاد ضد زنگ دارد. محصولات این کارخانه به دو روش نورد سرد و نورد گرم به تولید و عرضه می‌رسند.

۴. Baosteel، از برترین تولیدکنندگان فولاد

Baosteel در سال ۱۹۷۸ میلاذی تاسیس شد. این کارخانه در پودونگ شانگهای، واقع در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرده است. بائواستیل حدود صد و سی هزار نفر کارمند دارد. امروزه فعالان حوزه ساخت و ساز و صنعت، از ۴۰ کشور دنیا محصولات این کارخانه را خریداری می‌کنند. تمرکز این کارخانه بر تولید محصولاتی همچون استیل ضد زنگ، فولادهای خاص و استیل‌های کربن می‌باشد. بائواستیل علاوه بر این محصولات به تولید ابزارهای صنایع خودروسازی،‌ پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، لوازم خانگی، حمل و نقل و تولید انواع انرژی مشغول است.

۵. تولیدی فولاد Nucor در ایالات متحده

شرکت نیوکور یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد دنیا است. Nucor فعالیت خود را در سال ۱۹۰۵ در کارولینای شمالی، واقع در ایالات متحده امریکا آغاز کرد. دارایی این شرکت رقمی بیش از ۲ میلیارد دلار می‌باشد. این کارخانه در سه بخش تولید میلگرد، تولید انواع مواد اولیه برای صنایع مختلف و تولید عمده سایر محصولات فولادی فعالیت می‌کند. این کارخانه نیز نوعی شرکت بازیافتی محسوب می‌شود و در هر ۲ ثانیه، یک تن فولاد را بازیافت می‌کند. به همین علت، نیوکور لقب بزرگ‌ترین شرکت بازیافتی فولاد آمریکا را دریافت کرده است. محبوبیت این کارخانه نیز به خاطر فعالیت‌های بازیافتی آن بالا است.

۶. شرکت صنعتی بایوشان

این شرکت نیز در آسیای شرقی واقع شده است. بایوشان در سال ۲۰۰۰ در شهر شانگهای چین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. طبق آخرین آمار دارایی این شرکت،‌ بیش از ۴ میلیارد دلار می‌باشد. این کارخانه فعالیت‌هایی همچون تولید آهن و فولاد، فروش محصولاتی که از آهن و فولاد تولید شده‌اند و خدمات خرید و فروش و بنگاه‌داری را دنبال می‌کند. در واقع بایوشان علاوه بر اینکه یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد و محصولات فولادی جهان است، نوعی شرکت بنگاهی نیز محسوب می‌شود و به انجام اموراتی همچون خدمات مالی و اطلاعاتی می‌پردازد.

۷. گروه صنعتی Tata Steel

تاتا استیل در سال ۱۹۰۷، در کشور هند تاسیس شد. این کارخانه چندین بار در طول فعالیت خود جا به جا شده اما اکنون در شهر بمبئی مشغول به تولید است. ارزش این کشور بیش از ۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد هند را دارا می‌باشد. این شرکت جزو برندهای چند ملیتی محسوب می‌شود و ۲۶ کشور من جمله، انگلیس، تایلند، ژاپن، هلند، چین و استرالیا در تولیدات آن سهم دارند و همکاری می‌کنند. این کارخانه در سال ۲۰۰۷، در بریتانیا، به ارزش ۱۳ میلیارد دلار خریداری شد. از این رو عنوان بزرگ‌ترین خرید بین‌المللی یک شرکت هندی را دارا می‌باشد. ظرفیت تولید تاتا استیل، سالانه ۲۹ میلیون تن می‌باشد. این کارخانه محصولات خود را با استفاده از کوره انفجار تولید و عرضه می‌کند. محصولات Tata شامل کالاهایی همچون اسلب، بیلت، بلوم، نوار اچ آر، انواع میلگرد، ورق‌ها و صفحات فولادی می‌شود.

۸. کارخانه Gerdau

گرداو،‌ یکی از بهترین کارخانه‌های تولید فولاد جهان است که در شهر پورتوالگره برزیل واقع شده است. دارایی این شرکت بیش از ۸ میلیارد دلار می‌باشد. Gerdau علاوه بر محصولات فولادی، اقدام به تولید انبوه انواع کالاهایی از جنس چدن می‌کند. همچنین در تولید محصولات فولادی گرداو نیز، از چدن استفاده می‌شود. به همین علت، این برند تولید فولاد، محبوبیت بالایی بین مصرف‌کنندگان فولاد جهان دارد.

۹. تولید فولاد JFE

جی اف ای، در یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا، یعنی توکیو فعالیت می‌کند. تاریخ تاسیس JFE به سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد. این هلدینگ، ارزشی حدود ۱۱ میلیارد دلار دارد. JFE در زمینه‌های مختلفی همچون صنایع ساخت کشتی، ساخت هواپیما، خرید و فروش و ساخت ملک و مهندسی فلز فعالیت می‌کند. هلدینگ JFE دارای سه خط تولید می‌باشد که یکی از آن‌ها با نام Chita از بروزترین و مجهزترین خطوط تولید میلگرد و لوله‌های فولادی می‌باشد. با این حال خط تولید چیتا از دو خط تولید دیگر که در سواحل غرب و شرق ژاپن قرار دارند، کوچک‌تر است. این کارخانه دارای بخش‌های دیگری همچون بخش تحقیق و توسعه فولاد می‌باشد و مطالعات زیادی را در زمینه تولید فولاد و انواع محصولات فولادی داشته است. از این رو محصولات این کارخانه به شکل تخصصی و با استفاده از بروزترین متدهای تولید فولاد، عرضه می‌شود.

۱۰. تولیدی Hyundai

این مورد از بهترین کارخانه‌های تولید فولاد جهان، در کشور کره جنوبی واقع شده است. هیوندای اولین تولیدکننده فولاد در کشور کره جنوبی محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۸ آغاز کرده است. این کارخانه برای تولید محصولات خود از کوره ذوب‌آهن استفاده می‌کند و یکی از پیشگامان این متد تولید است.

Price and purchase of steel products min - ۱۰ کارخانه برتر تولید فولاد در جهان را بشناسید

نکاتی درمورد خرید و قیمت محصولات فولادی

امروزه شما در هر شهر و منطقه‌ای که باشید، به سریع‌ترین راه‌ها به انواع محصولات فولادی دسترسی دارید. اما فراموش نکنید که هنگام خرید این محصولات به میزان مرغوبیت و زمان خرید توجه کنید. زیرا که مرغوبیت کالای مورد استفاده در پروژه موجب دوام و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات می‌شود. از آنجایی که قیمت بسیاری از محصولات وابسته به قیمت جهانی می‌باشد و عوامل داخلی زیادی نیز در تعیین آن اثرگذار هستند، قیمت هر کالا، ممکن است که هر لحظه تغییر کند. از این رو همه عواملی مانند میانگین قیمت در روزهای قبل، تخمین قیمت روزهای آینده، درصد تورم جهانی و داخلی، سیر صعودی یا نزولی قیمت کالاهای مختلف و … که بر تعیین قیمت نهایی کالاهای فولادی اثرگذار است را پیش از خرید بررسی کنید. همچنین شما در سایت آهنک نیز می‌توانید به شکل روزانه از قیمت انواع مصالح فولادی و قیمت سایر ابزار تولید و ساخت، مطلع شوید. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید محصولات از مجموعه آهنک نیز می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۶۰۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید تا با متخصصین ما صحبت کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی بهترین کارخانه‌های فولاد جهان پرداختیم. برای این معرفی، ده کارخانه را از نقاط مختلف جهان با توجه به مولفه‌هایی همچون حجم تولید، ارزش کارخانه، تعداد کارمندان، میزان محبوبیت و شهرت در بازار جهانی فولاد و … انتخاب کردیم تا به عنوان برترین تولیدکنندگان فولاد دنیا به شما معرفی کنیم. در پایان نیز نکاتی را درمورد قیمت و خرید انواع محصولات فولادی بیان کردیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نظرات شما خواهیم بود.