وزارت صمت نیاز به تغییر دیدگاه دارد، نه تغییر ساختار

آهنک به نقل از فولادبان می‌نویسد:

بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تغییر ساختار در وزارت صمت تغییری در عملکرد آن ایجاد نمی‌کند.

بحث تغییر در دیدگاه این وزارت است و بعید می‌دانم تغییر ساختار سازمانی کمکی کند.

وی ادامه داد: وزارت صمت باید دیدگاه خود را نسبت به تورم و حمایت از تولیدکنندگان کشور تغییر دهد تا از نظر عملکرد در صنعت نیز تغییراتی اساسی ایجاد گردد.

سیاست‌های این وزارتخانه هیچ تغییری نکرده؛ چراکه عملکرد وزارتخانه به سیاست‌های آن مربوط است و هیچ تغییری در سیاست‌های این وزارت را شاهد نیستیم.

در حال حاضر نمی‌توان نحوه عملکرد وزارت صمت را ارزیابی کرد و به مروز زمان مشخص می‌شود که تغییر ساختار سازمانی این وزارتخانه آیا تأثیری در روند فعالیت‌ها خواهد داشت یا خیر.

به نظر نمی‌رسد هدف اصلی وزارت صمت تغییر سیاستی در قبال فعالیت‌های صنایع باشد. در حالا حاضر مشکل اساسی ممکلت، تورم است. اما مسئولان دولتی بالا بودن قیمت‌ها را به گرانی و گرانفروشی گره زده‌اند. در حالی که تولیدکنندگان فولاد هم با همین تورم دست و پنجه نرم می‌کنند.

احرامیان درباره عملکرد وزارت صمت گفت: دولت ابتدا مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری و دخالت در بازار اعلام کرد، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که وزارتخانه و دولت از راه دیگری در بازار دخالت می‌کنند و قصد کنترل بازار با قیمت دستوری را دارند.

دو بار بحث‌هایی در مورد کنترل قیمت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها مطرح شد اما در هیچ کدام از این گرانی‌ها نه تولید کننده و نه توزیع‌کنندگان نقشی نداشته‌اند.

عدم حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان فولاد

وزارت صمت به جای اینکه از تولیدکنندگان و زنجیره تأمین زنجیره فولاد حمایت کند، فقط به فکر کنترل افزایش قیمت است. دخالت در روند طبیعی بازار اجحاف در حق تولیدکنندگان است.

احرامیان در پایان گفت: در کشور ما تورم وجود دارد و تمامی کالا‌ها رو به گرانی می‌رود. این تورم شامل حال تولیدکنندگان و توزیع کنندگان هم می‌شود، اما همیشه انگشت اتهام به سمت آن‌ها می‌رود. به همین خاطر اگر وزارت صمت قصد تغییری در ساختار و سیاست‌های خود دارد؛ بهتر است دیدگاه خود را نسبت به مسائل روز و همچنین مسئله تورم در کشور تغییر دهد.

پایان خبر