مشخصات مقاطع لانه زنبوری

سازه های لانه زنبوری، سازه هایی طبیعی یا ساخت بشر بوده که دارای هندسه لانه زنبوری هستند تا امکان به حداقل رساندن میزان مواد استفاده شده جهت رسیدن به حداقل وزن و کاهش هزینه ها را فراهم کنند. هندسه ساختارهای لانه زنبوری می تواند بسیار متفاوت باشد اما ویژگی مشترک همه این ساختارها، آرایه ای از سلول های توخالی است که بین دیواره های نازک عمودی تشکیل می شوند. فعالان صنعت ساخت و ساز همواره به دنبال روش هایی جهت بهبود پایداری ساختار یک ساختمان بوده اند. از طریق نوآوری های مدرن مانند میله های تقویت کننده فولاد ضد زنگ، لوله های یکپارچه یا لوله های جوش داده شده، یکپارچگی ساختاری یک ساختمان خاص، قوی تر و پایدارتر می شود. یکی از مهمترین نوآوری ها در این صنعت خاص، تیرهای لانه زنبوری است. لذا به دنبال پیشرفت فناوری ها و آزمایش های مختلف جهت تولید بهترین مصالح ساختمانی، تیرهای لانه زنبوری طراحی شد، بدین ترتیب پروژه های معماری سبکتر و جذابتر ارائه شدند. برای تهیه و استعلام قیمت تیرآهن لانه زنبوری می توانید به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید.

اطلاعاتی درباره تیر لانه زنبوری

این تیرها دارای یک قسمت از جنس فولاد نورد شده استاندارد می باشد به طوری که بر اساس الگویی خاص، برش هایی بر روی جان تیر ایجاد می شود سپس قسمت نورد، به دو نیمه تقسیم می گردد. این تیرها فضاهایی توخالی به شکل شش ضلعی یا لانه زنبور دارند که دلیل اصلی نام گذاری این تیرها هم به همین دلیل می باشد. تیرهای لانه زنبوری از مقاطع استاندارد I-H و یا U شکل نورد گرم شده، ساخته می شوند. جان این نوع تیر، به صورت دندانه دار و طولی برش داده می شود. نیمه هایی که به دست می آیند نسبت به همدیگر، نیم قدم جابجا شده و سپس در قسمت بالای دندانه ها به هم جوش می خورند در نتیجه یک تیر با یک ردیف سوراخ به شکل شش ضلعی ایجاد می شود. این تیر خیلی پهن تر از پروفیل اصلی است که از آن ساخته شده، در حالی که وزن آن (البته تقریبا) یکسان است. همچنین می توان صفحات مربع یا مستطیل را بین نیمه برش داده شده جوش داد و تیری حتی پهن تر به وجود آورد که دارای سوراخ های هشت ضلعی است. مزایای استفاده از تیر لانه زنبوری شامل موارد زیر است:

  • دوام
  • همه کاره بودن
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • سبک وزن بودن

قیمت به روز لوله و ورق را لز آهنک بخواهید.

specifications honeycomb section - مشخصات مقاطع لانه زنبوری

ممان اینرسی تیر لانه زنبوری

در تیرهای لانه زنبوری، مدول مقطع و ممان اینرسی افزایش یافته و همچنین این تیرها، سختی خمشی بیشتری را نسبت به تیرهای نوردی كه از آنها ساخته شده اند، تحمل می كنند. به عبارت دیگر، این تیرها از سختی خمشی خیلی بیشتری نسبت به پروفیل قبل از برش برخوردار هستند. نیروی عرضی قابل قبول در این تیرها، کوچکتر است؛ به همین دلیل تیرهای لانه زنبوری مخصوصاً برای محدوده هایی بزرگ با بارهایی كوچك مناسب می باشند. برای جلوگیری از کمانش جان تیر در فضایی باز، صفحات مهار را می توان به راحتی به آن جوش داد.

در حال حاضر تیرهای لانه زنبوری در انواع مختلفی از اشکال و الگوها تولید می شوند. گرچه این تیرها در ابتدا با برش خاص الگوی زیگزاگ یا شش ضلعی تولید می شد اما نوآوری های مدرن معماری، اجازه تولید تیرهای لانه زنبوری را به اشکال مختلف داده است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تیرآهن لانه زنبوری به صفحه مقالات در سایت آهنک مراجعه کنید و یا با کارشناسان این فروشگاه اینترنتی ارتباط برقرار کنید.