معاملات میلگرد در بورس کالا 24 آذر 1400-آهنک

معاملات میلگرد بورس کالا در هفته پایانی آذر ماه، به تبعیت از معاملات شمش بلوم بورس کالا دیروز با کمترین استقبال به کار خود پایان داد. در مقاله پیش رو با هم نگاهی به معاملات امروز میلگرد آجدار می‌اندازیم. همچنین روند معاملات در رینگ صنعتی بورس کالا را در این هفته با هفته پیشین مقایسه خواهیم کرد. در پایان نیز با توجه به ارقام و اعداد وضعیت قیمت میلگرد را در هفته آینده پیش بینی خواهیم کرد.

با ما تا پایان این متن همراه باشید.

گزارش معاملات میلگرد آجدار در بورس کالا ( هفته آخر آذر ماه)

امروز در مجموع ۵۵ عرضه به رقابت پرداختند، که ۲۲ عرضه بدون تقاضا معامله نشد و دوباره به کارخانه بازگشت.

[table id=27 responsive=”scroll” /]

خروجی معاملات میلگرد در بورس کالا ۲۴ آذر ۱۴۰۰

امروز چهارشنبه در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ در مجموع ۲۸،۰۶۰تن میلگرد آجدار شاخه از مجموع ۱۴۲،۲۹۹ تن کل عرضه به فروش رفته است. این حجم معامله نسبت به کل عرضه نشان دهنده استقبال پایین ۱۹،۷ درصدی از این محصولات است. مجموع ارزش معاملات این هفته ۳،۹۶۸،۴۱۶۱،۰۹۴ هزار ریال برآورد شد.  با تقسیم مجموع ارزش معاملات با میزان خرید میلگرد در این بازار متوجه خواهیم شد که میانگین موزون نرخ پایانی بدون احتساب ارزش افزوده ۱۴۱،۴۲۶ ریال/کیلو است.

Artboard – 205 1024x615 - معاملات میلگرد بورس کالا ۲۴ آذر ۱۴۰۰

 

مقایسه روند قیمت میلگرد بورس کالا با هفته گذشته

Artboard – 206 2 1024x615 - معاملات میلگرد بورس کالا ۲۴ آذر ۱۴۰۰

 

میلگرد این هفته بورس کالا مشتری نداشت. اولین دلیل این استقبال کم بالا رفتن نرخ پایه میلگرد آجدار در بستر بورس است. اگر دنبال کننده این بازار باشید؛ می‌دانید استقبال خوب از این کالا در معاملات هفته گذشته، قیمت پایه این محصول را بالا برد. به نسبت نرخ پایه قبلی میلگرد ۸۵ تومان بالاتر قیمت گذاری شد. مشخص است در این بازار راکد، مشتریان به دنبال قیمت‌های پایین‌تری هستند. منظم شدن عرضه‌های بورسی فولاد هم، مشتریان واقعی این کالا را از دلالان جدا کرده است.

رقابت پایین در خرید میلگرد در بورس کالا به قدری زیاد بود که این کالا حدود ۱۰۰ تومان پایین‌تر از نرخ پایه معامله شد. از طرفی هم با مقایسه نرخ پایانی هفته گذشته با هفته جاری متوجه کاهش ۹۵ تومانی میلگرد می‌شویم.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم:

در روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ با توجه به حجم و ارزش معاملات میانگین موزون نرخ پایانی با احتساب ارزش افزوده حدود کیلویی ۱۵،۴۱۵ تومان/کیلو  برآورد شده که در مقایسه با متوسط نرخ پایه این هفته (حدود ۱۵،۵۲۰ تومان )، افزایش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

با تفریق مقایسه نرخ پایانی این هفته (۱۴۱،۴۲۶ریال) بدون ارزش افزوده با نرخ پایانی هفته گذشته (۱۴۲،۳۶۰ ریال) متوجه خواهیم شد که نرخ پایانی این هفته توام با کاهشی ۹۵ تومانی بوده است.

چرا میلگرد امروز در بازار افزایش قیمت داشت؟

شاید بپرسید با وجود معاملات میلگرد در بورس کالا چرا امروز نرخ برخی از کارخانه‌ها رویه‌ای افزایشی داشت؟

جواب سوال را می‌توان هشدار کارخانجات به مصرف‌کننده دانست. کارخانه می‌خواهد اعلام کند که نرخ میلگرد به کف خود رسیده است. البته گمان نمی‌رود که با وجود پایین آمدن نرخ صادراتی و کاهش محسوس تقاضا این هشدار جدی گرفته شود. به هر حال در هفته آینده نرخ پایه میلگرد در بورس کالا حدود ۳ درصد کاهش خواهد داشت. البته باید مراقب افزایش نرخ دلار نیما باشیم، چون ممکن است، افزایش این قیمت باعث به هم خوردن روند نزولی قیمت آهن آلات شود.

خرید میلگرد آجدار از آهنک

آهنک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین خرید انواع آهن آلات ساختمانی و انواع میلگرد است. ما با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات و وجود انبارهای مختلف در سراسر کشور می‌توانیم تجربه یک خرید راحت، بدون واسطه با قیمت مناسب را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ارزان و مقرون به صرفه میلگرد روی آهنک حساب کنید. برای مشاهده اطلاعات و ثبت سفارش بر روی قیمت میلگرد کلیک کنید.