راهنمای کامل خرید انواع ورق آجدار

ورق برجسته یا آجدار یک ورق فولادی از جنس ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق استیل و …. است که بر روی آن شکل‌های هندسی منظم طبق الگویی خاص تکرار شده‌اند. در واقع ورق برجسته آجدار همان ورق سیاه یا ورق روغنی است که در مرحله‌ی آخر تولید توسط یک غلتک الگودار برجسته می ‌شود. برای آشنایی بیشتر با راهنمای خرید ورق آجدار با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق آجدار

ورق آجدار که در اصطلاح به آن (Diamond Plate) گفته میشود نوعی ورق حاصل از نورد گرم است. یک فرآیند است که شامل نورد ورق در دمای بالا بیش از 927 درجه سانتیگراد می باشد. که بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد است. وقتی فولاد بالاتر از دمای تبلور مجدد باشد می توان آن را به راحتی شکل داد و در اندازه های بسیار بزرگتری ساخت. فولاد نورد گرم به دلیل اینکه اغلب بدون تاخیر در فرآیند تولید می شود ارزان تر از فولاد نورد سرد است, و بنابراین به دوباره گرم شدن فولاد نیازی نیست.

coil ahanak 150x150 - راهنمای خرید انواع ورق آجدار

خرید ورق آهن

شروع قیمت 18,350 تومان
آرشیو قیمتی ورق آهن

چرا از ورق آجدار استفاده کنیم؟

پروفیل های گوناگونی در دنیای امروزه وجود دارد ولی ورق آجدار به دلیل مزایایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌شود، می‌تواند در بسیاری از موارد، انتخابی مناسب باشد.

ورق آجدار انعطاف بالایی دارد 300x300 - راهنمای خرید انواع ورق آجدار

  • سختی و استحکام بالای ورق
  • قابلیت تغییر شکل پذیری
  • قابلیت جوشکاری مطلوب و بدون محدودیت
  • مقاومت ورق در مقابل لغزش
  • مقاومت بالای ورق در هر شرایطی
  • داشتن سطح براق

مشخصات فنی ورق آجدار

کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، هنگام خرید توجه ویژه ای به مشخصات فنی محصول دارند. مشخصات محصول را می توان به عنوان شناسنامه آن دانست و با دانستن آنها می توان کاربرد آنها را در پروژه های مختلف تعیین کرد. جنس مواد سازنده ورق آجدار پرسی و یا دیگر ورق ها بسیار حائز اهمیت است.

ورق های آجدار اغلب از مواد فولاد ساختاری کربن، فولاد ضد زنگ و فولاد آلومینیوم گالوانیزه ساخته می شوند. این ورق ها در ابعاد مختلفی نظیر 1×2، 1.5×6 و 2×6 تولید و به بازار عرضه می شوند. وزن و قیمت ورق آجدار در رابطه مستقیمی با ابعاد و مواد اولیه آن است. هر چه چگالی بیشتر و یا ابعاد بزرگتر باشد، وزن محصول بیشتر خواهد بود. از استانداردهای این محصول می توان به ISO 7452 اشاره کرد.

نکات مهم قبل از خرید ورق آجدار

هر خریدار، قبل از اقدام به خرید، باید نسبت به کالای درخواستی اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند بین محصولات متنوع، محصولی استاندارد، باکیفیت و مطابق با نیاز خود دریافت کند. از این رو در ادامه به اطلاعات مهمی می پردازیم که قبل از خرید ورق آجدار باید به آن ها دقت کنید.

  • انواع ورق آجدار
  • کارخانه های تولیدکننده ورق آجدار
  • ابعاد ورق آجدار
  • وزن ورق آجدار
  • قیمت ورق آجدار

قیمت ورق آجدار، مانند قیمت سایر ورق ها بر اساس وزن ورق مشخص می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید، مقدار ورقی است که قصد خرید آن را دارید؛ به این صورت که هنگام خرید ورق آجدار با تناژ بالا، قیمت پایه کمی پایین تر از خرید ورق با همان مشخصات ولی در تناژ پایین خواهد بود. همچنین ورق آجدار با برش های مختلف، مانند گونیا، لچکی و … قیمت پایه بالاتری خواهد داشت. نکته دیگر در قیمت ورق آجدار توجه به برند تولید کننده این ورق می باشد.

کیفیت ورق آجدار فولاد مبارکه بالاتر از سایر ورق های تولیدی کشور است و به همین دلیل قیمت آن نیز بیشتر است. نکته دیگر در قیمت ورق های آجدار، توجه به جنس این نوع ورق می باشد. به طور مثال، ورق آجدار استیل معمولا قیمت بالاتری از ورق های آجدار فولادی دارد که این امر نیز بسته به سایز، ضخامت، استاندارد و برند تولیدی متفاوت است.

pjpam2p0aehu - راهنمای خرید انواع ورق آجدار

5 نکته اصلی در خرید انواع ورق آجدار

نکات زیر را هنگام خرید انواع ورق آجدار در نظر بگیرید:

  1. قیمت ورق آجدار به صورت روزانه تعیین می‌شود و به دلیل وابستگی به عوامل مختلف در نوسان است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ثبت سفارش خود، از طریق مراجع به سایت آهنک قیمت روز را استعلام بگیرید.
  2. قبل از خرید، انواع ورق را بررسی کرده و سپس متناسب با نیاز پروژه‌ی خود نوع ورق را انتخاب کنید.
  3. ضخامت ورق‌های فولادی تأثیر زیادی بر روی وزن و قیمت نهایی آن خواهد گذاشت. لذا در انتخاب ضخامت ورق موردنیاز خود دقت کنید.
  4. از ماده‌ی اولیه‌ی تولید ورق برجسته و آجدار اطلاع پیدا کنید. ورق های آجدار تولید شده از آهن قراضه تفاوتهای زیادی با ورق تولید شده از شمش فولادی دارند.
  5. کیفیت و قیمت ورق آجدار تولید شده توسط هر کارخانه متفاوت است. هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید و از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

اطلاعاتی که در مورد خرید ورق آجدار نیاز داریم

در زمان خرید ورق آجدار، مشتری باید لیست آیتم های درخواستی خود را ابتدا با مسئول فنی سازه یا مهندس ناظر چک کند و سپس اقدام به خرید نماید. زیرا هر چه اطلاعات فنی ورق آجداری که سفارش می دهید کامل تر و جامع تر باشد، درصد خطا کمتر خواهد بود. اطلاعاتی که خریدار باید آن ها را چک کرده و در زمان خرید اعلام نماید، شامل موارد زیر است:

  • وزن مورد نیاز
  • نوع ورق
  • ابعاد
  • برند ورق آجدار (در صورت لزوم)
  • شکل دقیق آیتم ها
  • طرح آج

نکته مهم دیگر برای خرید ورق آجدار، اطمینان از روش خرید و اعتبار فروشنده می باشد؛ در صورتی که روش خرید خود را با تحقیق و اطمینان انتخاب نمایید، می توانید از اصالت جنس و تطابق جزئیات بار با مشخصات درخواستی، اطمینان پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آهنک تماس بگیرید.

نکات مهم بعد از خرید ورق آجدار

مهم ترین نکات پس از خرید ورق آجدار که با نکات سایر ورق های فولادی مشابه است، شامل تطابق مشخصات ورق خریداری شده با اطلاعات فاکتور و برگه باسکول و نحوه نگهداری ورق می باشد. کارشناسان ما در آهنک برای خرید تمامی انواع ورق های موجود در بازار کامل ترین اطلاعات را در زمینه خرید با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما قرار خواهند داد.

2 - راهنمای خرید انواع ورق آجدار

عوامل موثر بر قیمت ورق آجدار

ورق‌های آجدار هم به‌صورت رول و هم شیت در بازار به فروش می‌رسند. قیمت این ورق‌ها مانند دیگر محصولات فولادی برحسب کیلوگرم اعلام شده و وزن هر مترمربع از ورق‌های آجدار وابسته به جنس، ضخامت و روش تولید آن‌هاست.

همچنین قیمت نهایی ورق آجدار به عوامل دیگری ازجمله میزان عرضه و تقاضا در بازار و روش آج زنی آن نیز بستگی خواهد داشت؛ اما معمولاً ازلحاظ جنس ورق‌های آجدار استیل و ازلحاظ نوع آج زنی ورق‌های آجدار فابریک گران‌ترین ورق‌های آجدار موجود در بازارند.

برای خرید ورق آجدار باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • انواع مختلف ورق آجدار را بشناسیم و متناسب با پروژه موردنظر نوع ورق را انتخاب کنیم.
  • از اینکه ورق آجدار از آهن قراضه یا شمش فولادی تولید شده اطلاع پیدا کنیم.
  • از ضخامت های موجود در بازار مطلع شویم.
  • قیمت انواع ورق آجدار را از شرکت های مختلف استعلام بگیریم.
  • به کارخانه تولیدی و کیفیت محصولات آن توجه داشته باشیم.

جمع بندی پایانی

یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد، ورق آجدار است. در این مطلب به معرفی ویژگی ها و راهنمای خرید ورق آجدار پرداختیم. ورق‌ های آجدار بسیار پرمصرف و پرکاربرد هستند و در صنایع مختلفی از جمله کشتی سازی، ساختمان، سوله و مخازن آب کاربرد دارند. از مزایای این ورق‌ ها می‌توان به مقاومت و توان بالای این ورق ‌ها اشاره کرد. برای خرید و استعلام قیمت روزانه این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.