قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته

قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته

رفتار و نوسان قیمت میلگرد در روزهای گذشته همانند تغییرات در طول سال تابع عوامل اقتصادی، سیاسی و روانی از جمله میزان تورم، تحریم، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و حتی شرایط بیماری کرونا می باشد. این که دقیقا افزایش و یا کاهش نرخ قیمت میلگرد در روزهای گذشته را بتوان به طور دقیق به هر کدام از این عوامل نسبت داد، بسیار سخت می باشد. اما با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته های گذشته، قیمت میلگرد کاهش داشته هر چند در بعضی روزها این تغییرات قیمت دوباره روندی صعودی را در پیش گرفته است. برای دریافت مشاوره در مورد قیمت میلگرد و تیرآهن با کارشناسان آهنک در ارتباط باشید.

قیمت میلگرد در روزهای گذشته

گزارش ها حاکی از آن است که بازار آهن و میلگرد در هفته گذشته با وجود رکود و با کاهش نرخ دلار به سمت کاهش قیمت پیش رود. با توجه به بررسی های انجام شده از جمله کنترل نرخ ارز توسط دولت و افزایش تولید، نرخ انواع میلگردهای تولید شده در اکثر کارخانجات به سمت کاهش پیش رفت و قیمت سایر محصولات فولادی نیز ثابت مانده است. روایت تغییرات در هفته گذشته با توجه به تغییر روابط بین المللی و بازار ارز بررسی شده است. از طرفی سیاست های برجام و زمزمه های بازگشت آمریکا به برجام و انجام تعهدات کشورهای اروپایی در برجام باعث تاثیر مثبت بر کاهش نرخ ارز می شود که خود منجر به کاهش قیمت میلگرد می گردد. متعاقباً این امر منجر به اختلافات و ادعاهای بسیاری بین گروه های ساخت و ساز برای قیمت میلگرد به دلیل نداشتن منبع یا پایگاه داده ای معتبری با قیمت شناخته شده می شود.
افراد می توانند برای اطلاع از قیمت های به روز میلگرد، از طریق سایت های آنلاینی مثل آهنک و یا مراکز فروش مجاز این محصولات را استعلام اقدام کنند. به طور کلی با توجه به اخبار و عوامل موثر سیاسی و اقتصادی، نوسان قیمت میلگرد در روزهای گذشته ناشی از نوسانات قیمت ارز نیز می باشد. زمانی که قیمت دلار روند افزایشی به خود می گیرد، خریداران به سمت بازار میلگرد می روند که این خود باعث افزایش تقاضا و نهایتا صعود قیمت میلگرد می شود. در صورتی که قیمت ارز بر اساس اخبار جدید از مناسبات خارجی ایران ثابت بماند و یا روند کاهشی داشته باشد، بازار ثبات همراه با شیبی ملایم در کاهش قیمت ها را تجربه خواهد کرد.

قیمت روز میلگرد و تیرآهن

rebar prices compared previous day - قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته

عوامل نوسان قیمت میلگرد نسبت به روزهای قبل

قیمت میلگرد نسبت به روزهای گذشته افزایش و یا کاهش قیمت میلگردهای فولادی داخلی و بین المللی به عوامل اقتصادی متعددی در این میان نسبت داده می شود: هزینه مواد اولیه، نرخ ارز، قیمت نفت، میزان تقاضای جهانی و هزینه های حمل و نقل و بیمه به عنوان عوامل اصلی تغییر روند قیمت آهن آلات، میلگرد و محصولات فولادی می باشند. مطالعات در بازار حاکی از آن است که افزایش قیمت میلگرد ناشی از افزایش قیمت ضایعات فولاد، افزایش قیمت تختال، افزایش هزینه حمل و نقل میلگرد، افزایش هزینه های حمل و نقل سنگ آهن و افزایش نرخ ارز می باشد. در صورت برعکس شدن هر کدام از این عوامل، قیمت محصولات فولادی و میلگرد روند نزولی به خود می گیرد.