بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران

میلگرد نوعی مقطع فولادی است که بیشتر تحت عنوان آرماتور شناخته می شود. این محصول یکی از بنیادی ترین مصالح ساختمانی بوده و دارای انواع مختلفی است. این محصول در انواع میلگرد ساده، آجدار و آجدار پیچیده تولید می شود. آج ها در واقع همان شیارهایی هستند که بر روی آن ها نقش بسته تا زودتر با بتن درگیر شوند. به طور کلی، میلگرها طوری طراحی شده اند تا به خوبی با انواع بتن سازگار باشند. میلگردها همچنین در سایزهای مختلفی بین 6 الی 32 میلی متر تولید می شوند. هر کدام از این سایزها برای مصارف خاصی طراحی شده و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. طول میلگردها نز به طور استاندارد همگی 12 متر است.

ویژگی های بهترین محصولات کارخانه تولید میلگرد

هنگام خرید میلگرد باید به جنس آن توجه کرد. میلگردها بسته به نوع کاربرد خود در روش های مختلفی تولید می شوند. به فرض در کشورهای زلزله خیز نظیر ژاپن به روش آلیاژی و در اروپا که احتمال زلزله در آن کمتر است به روش ترمکس تولید می شوند. از دیگر نکاتی که در خرید میلگرد باید به آن توجه داشت برند سازنده آن است. شرکت های زیادی در حال تولید میلگرد هستند که هر کدام به روش خاصی آن ها را طراحی و عرضه می کنند. لازم به ذکر است علاوه بر نوع کاربرد و منطقه جغرافیایی مواردی نظیر بودجه اقتصادی و محل استفاده نیز در انتخاب بهترین نوع میلگرد تاثیرگذارند.

best rebar production factory Iran 300x180 - بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران

آشنایی با بهترین میلگردهای موجود در بازار ایران

میلگردهایی چون میلگرد فولاد استنلس، گالوانیزه، کربن، اروپایی و فایبرگلاس جزو بهترین میلگردهای تولید شده در ایران و جهان هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • میلگرد اپوکسی: این نوع از میلگرد با روکش اپوکسی محصور شده و در برابر اکسید آهن تا 70 الی 1700 برابر مقاومتر شده است. روکش های اپوکسی معمولا با نوار سیاه مخصوص دور میلگردها حلقه می زنند.
  • فولاد کربن: فولاد کربن که به نوار سیاه یا میلگرد سیاه نیز معروف است جزو بهترین میلگردهای جهان می باشد. از این محصول به دلیل استحکام کششی بالایی که دارد در بسیاری از مناطق کشور استفاده می شود. البته این محصول برای مناطق شرجی و شمالی کشور مناسب نبوده و خیلی زود در این شرایط زنگ می زند. از این رو در این مناطق بهتر است از میلگردهای گالوانیزه استفاده شود.
  • میلگرد گالوانیزه: میلگردهای گالوانیزه طی فرایند گالوانیزاسیون در برابر اکسید آهن مقاوم شده اند. این محصولات در برابر هر گونه ضربه مقاوم بوده و در بسیاری از شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • میلگرد اروپایی: میلگردهای اروپایی از مقاومت کمتری نسبت به سایر محصولات برخوردارند. دلیل هم زلزله خیز نبودن قاره اروپا است. از این رو قیمت میلگرد اروپاییی به مراتب از سایر میلگردها ارزان تر است.
  • میلگرد فایبرگلاس: این نوع از میلگرد به طور خاص برای بتن ها آرمه طراحی شده است. وزن سبک و چسبندگی فوق العاده این میلگرد به بتن باعث شده است تا از ارزش بالایی برخوردار باشد.
  • فولاد استنلس: این میلگرد گران ترین نوع میلگرد برای تقویت بتن است. مقاومت این محصول در برابر اکسید آهن 1500 برابر بیشتر از میلگرد سیاه بوده و جزو کارآمدترین مصالح ساختمانی است.