معرفی کامل تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان در ایران -آهنک

بدون شک تولید این لوله تحول عظیمی در صنعت فولاد به وجود آورد. امروزه با کمک انواع لوله‌های مانیسمان جابجایی و حمل مواد پتروشیمی بسیار راحت‌تر و امن‌تر انجام می‌شود. روش‌های تولید لوله مانسیمان متفاوت است و به همین جهت تعداد محدودی از کارخانه‌های داخل کشور قادر به تولید این محصول هستند. در این مقاله 8 مورد از تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان در کشور را به شما معرفی کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله‌ها انواع مختلفی دارند و لوله مانیسمان به لوله‌ای گفته می‌شود که بدنه‌ای یک‌دست و بدون درز داشته باشد و هیچ‌گونه جوشکاری روی آن انجام نشده باشد. به دلیل یکنواخت بودن و نداشتن درز نسبت به لوله‌های دیگر از استحکام بیشتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری نسبت به دیگر لوله‌ها دارند.

لوله‌های مانیسمان در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این لوله در اصل یه لوله فولادی است که در فرآیند تولید آن از روش‌های جوشکاری فلزات استفاده نمی‌شود. مواد اولیه آن نسبت به سایر لوله‌ها از کیفیت بهتری برخوردار است و در صنایع مختلف از این نوع لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله‌های مانیسمان در خطوط فشارقوی, خطوط نفت و گاز و پتروشیمی, خطوط هیدرولیک کاربرهای فراوانی دارند. لوله‌های بدون درز ساخته شده از فولاد ضدزنگ در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارند و لوله‌های مانیسمان برای حمل موادی که ارزش حمل بالایی داشته باشند یا نشت آن‌ها خطرناک باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از لوله مانیسمان در دیگ‌ها و مبدل‌ها به دلیل ظرافت و دقت در ابعاد لوله است و در صنعت برق برای ساخت خطوط انتقال برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل استحکام زیاد لوله‌های مانیسمان در سازه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا, نسبت به انواع دیگر لوله‌ها کیفیت بالاتر و عمر طولانی‌تری دارند.

تولید لوله مانیسمان چگونه است؟

در تولید این محصول از هیچ جوشکاری استفاده نشده است و به همین جهت در دسته فولادهای بدون درز قرار گرفته‌اند. این لوله ها استحکام بالایی در برابر فشار و حرارت دارند. به دلیل این که روش‌های تولید لوله‌های مانیسمان متفاوت است تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران زیاد نیستند.

در ادامه مقاله برترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای شناخت بیشتر لوله مانیسمان و آشنایی با انواع این لوله و کاربرهای آن وارد لینک زیر شوید.

 

آشنایی با تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران

لوله فولادی 300x200 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

1/کارخانه لوله و نورد اهواز

این کارخانه از اولین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در خاور میانه است. کارخانه لوله و نورد اهواز در استان خوزستان و در نزدیکی شهر اهواز قرار دارد. برای تولید تولید مانیسمان نیاز به فناری Push Bench است و این کارخانه با دسترسی به این تکنولوژی توانسته است جزء اولین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران باشد. لوله‌های تولید شده در این شرکت تحت استانداردهای بین‌المللی ASTM, API, IPS, API و DIN و از قطر 0.5 تا 6 اینچ تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

با توجه به سایز لوله‌ها, هر بندیل لوله مانیسمان اهواز بین 7 الی 217 شاخه دارد.

50896 300x200 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

2/کارخانه لوله مانیسمان کاوه ایرانیان

کاوه ایرانیان, این شرکت یکی از معروفتین تولیدکنندگان لوله مانیسمان و انواع لوله‌های فولادی در ایران است. این شرکت از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد و با همکاری مشترک تولیدکنندگان شرکت‌های بازرگانی و بهره‌گیری از تکنولوژی های روز توانسته است تنوع و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد. لوله‌های تولید شده در این کارخانه بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی از جمله استانداردهای انگلستان, آمریکا و ژاپ تولید شده و وارد یازار می‌شوند.

محصولات این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

17263 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

3/شرکت لوله مانیسمان ساوه

این کارخانه در سال 1354 واقع در ساوه با هدف تولید انواع لوله تاسیس شد و ظرفیت تولید سالانه آن 50,000 تن در سال می‌باشد. شرکت لوله و پروفیل ساوه, لوله مانیسمان را با ضخامت‌های مختلف در طول 5 و 12 متری تولید می‌کند و این لوله را در 3 کلاس سبک, متوسط و سنگین به روش E.R.W و با استانداردها و تکنولوژی روز دنیا تولید کرده و با بازار عرضه می‌کند. از لوله مانیسمان برای خطوط انتقال آب و گاز و نفت به شبکه‌های صنعتی و خانگی استفاده می‌شود.

همچنین استانداردهای تولید لوله مانیسمان ساوه به شرح زیر است:

  • استاندارد DIN 2440- DIN 2441
  • BS 1387 (L, M, H)
  • استاندارد ایرانی ISIRI 3360
  • 3765 ISIRI

%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87 %D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

4/کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران

گروه صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به صورت سهامی خاص فعالیت خود را آغاز کرد و از نخستین تولیدکنندگان لوله مانیسمان و میلگرد و … در شهر اهواز تاسیس شد. ظرفیت سالانه محصولات این شرکت 1,435,000 تن فرآورده‌های فولادی می‌باشد و بیشترین حجم لوله‌های مانیسمان در ایران مربوط به این کارخانه می‌باشد. محصولات این شرکت با ضخامت و سایزهای متفاوتی وارد بازار می‌شود.

5/کارخانه لوله مانیسمان گستر اسفراین

کارخانه لوله گستر اسفراین در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد . ظرفیت تولید این کارخانه 100,000 تن در سال می‌باشد. بخش بزرگی از تولیدات این شرکت مربوط به لوله مانیسمان است و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران محسوب می‌شود. این شرکت پنج خط تولید مدرن و پیشرفته دارد که شامل: خط نورد, خط کیسینگ, خط تکمیلی تیوبینگ و خط اتصالات با کوپلینگ می‌شود. لوله‌های مانیسمان در طول 6 و 12 متری و از رده 20 تا رده 180 در این شرکت تولید می‌شوند.

57908519 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

6/شرکت پروفیل فولادی اصفهان

کارخانه پروفیل فولادی اصفهان که به پروفیل سازی جباری نیز شهرت دارد, از تولیدکنندگان لوله مانیسمان در نزدیکی شهر اصفهان قرار دارد. استفاده از ماشین‌آلات دقیق و مدرن و کادر فنی کارآزموده و سابقه کاری چهل سال در صنعت تولید لوله, این شرکت را به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران تبدیل کرده است.

7/گروه صنعتی سپاهان

این گروه صنعتی با بیش از 50 سال سابقه کاری در صنعت تولید مقاطع فولادی بسیار مشهور می‌باشد. بهره‌گیری از مهندسین مبتکر, کادر حرفه‌ای و با تجربه و استفاده از بروزترین فناوری‌های تولید مقاطع فولادی, سبب شده تا این شرکت به یکی از برترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران به شمار رود. ساخت و تولید محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ملی صورت می‌گیرد و مجصولات شان مقرون به صرفه است.

فولاد صنعت صانعی لوله گازی 1 2 300x200 - تولیدکنندگان برتر لوله مانیسمان

8/شرکت تولید لوله کیهان

این کارخانه در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد و یکی دیگر از تولیدکنندگان لوله مانیسمان در ایران می‌باشد و ظرفیت تولید آن 350,000 تن در سال است. محصولات شرکت لوله کیهان با روش ERW و جوش بدون الکترود تولید شده و بعد از گدراندن مراحل کنترل کیفی به بازار عرضه می‌گردند.

خرید لوله مانیسمان از آهنک

اگر به دنبال بهترین انتخاب برای خرید انواع لوله مانیسمان هستید، کافیست با مشاوران ما در آهنک با شماره تلفن 91006007-021 تماس بگیرید. آهنک انواع لوله مانیسمان چه به صورت وارداتی و چه تولیدات داخل کشور را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با قیمت این نوع لوله پرکاربرد کافیست روی لینک قیمت لوله مانیسمان کلیک کنید.