فولاد میانه تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران

آهنک به نقل از شاتا می‌نویسد:

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجار در یادواره هفتصد و پنجاه شهید اصناف و فعالین اقتصادی استان همدان شرکت داشت. وی گفت: با استفاده از عرضه تلفیقی توانستیم قیمت ورق را کاهش دهیم. وزیر صمت اضافه کرد: در کشور حدود  هشت میلیون تن تولید ورق داریم ولی میزان ورق مصرفی رقمی بالغ بر ۱۰ میلیون تن است. با اینکه قیمت ورق خارجی گران‌تر از تولید داخل است اما توانسته‌ایم با واردات و عرضه تلفیقی این کالا، قیمت‌ها را کنترل کنیم.

وی در ادامه در مورد انجام این طرح گفت: هفته گذشته یک شرکت فولادی ۳۰۰ هزار تن فولاد عرضه کرد. این اقدام باعث شد که قیمت ورق فولاد از ۲۱ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان کاهش پیدا کند. با این حجم عرضه دیگر نیاز به سهمیه بندی نیز از بین رفت.

فاطمی امین وزیر صمت در دولت سیزدهم در مورد مزایای عرضه تلفیقی فولاد گفت:  اجرای روش تلفیقی در بورس کالا، باعث از بین رفتن سهمیه‌بندی، دو قیمتی شدن، کمبود، فساد و رانت و تزریق مناسب محصول به بازار خواهد شد.

دو میلیون تن ظرفیت تولید ورق وجود دارد. برخی از کارخانه‌ها به دلایلی مثل: عدم دریافت سفارش و یا فرسوده بودن ماشین آلات تولیدی توان تولید ندارند که با حمایت شرکت‌های فولادی می‌توانند به کار بازگردند.

وزیر صمت در پایان گفت:  در مورد تدوین برنامه چهارساله در جهت پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است. این برنامه با نگاه به تمامی ظرفیت های شهرستان های کشور به انجام خواهد رسید و مبنای عمل ما در چهار سال آینده خواهد شد. به این صورت  مشخص ‌می‌شود در این سال ها باید چه قدم هایی برداریم تا اهدافمان محقق شود.

منبع: شاتا