ميلگرد در بازار تهران

شاید در تصور خیلی از افراد دیگر استفاده از میلگرد مقرون به صرفه نباشد و باید روی به تکنولوژی های جدیدتر و در عین حال ارزان تر آورد. اما، جالب است که پیشرفته ترین کشورها و حتی شرکت‌هایی که اقدام به تولید مصالح جدید نظیر پیچ و مهره می کنند (نمونه های صنعتی که در ساخت سازه های جدید به کار می روند)، اعتراف کرده‌اند که هیچ یک از مصالح ابداع شده جایگزین مناسبی برای میلگردها نیستند.
اهمیت استفاده از میلگرد در بتن به قدری بالاست که می توان گفت بتن بدون میلگرد هیچ کاربردی در صنعت ساخت و ساز نخواهد داشت. میلگردها به عنوان مقاطع فولادی جهت مقاوم سازی بتن به کار می روند که این روزها به دلیل نوسانات قیمتی بازار آشفته ای را سپری می کنند. اما پیش از این که درباره آشفتگی های بازار سخن بگوییم بد نیست کمی با ویژگی های و کاربردهای این مقطع فولادی آشنا شویم. در مقاله محاسبه میلگرد ساختمان بطور کامل به بررسی چگونگی محاسبه میلگرد مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان پرداخته شده است برای مطالعه این مقاله به وبلاگ آهنک مراجعه نمایید.

 

قیمت روز میلگرد

شرایط میلگرد در بازار تهران

همان طور که گفتیم میلگرد به هدف تقویت بتن، درون آن قرار می گیرد. این مقاطع با درجات و عیار گوناگونی تهیه شده و اغلب به صورت میلگرد آجدار می باشند. دلیل استفاده از آج در سطح میلگردها افزایش قدرت اصطکاک آن ها بوده تا هنگامی که درون بتن قرار می گیرند محکم در جای خود باقی بمانند. میلگردها از لحاظ ظاهری، مقاومت و قطر به انواع مختلف از جمله: میلگرد ساده، میلگرد آجدار، میلگردهای آجدار ترمومکانیکی TMT، میلگردهای آجدار مقاومت بالا HSD، میلگرد گالوانیزه، میلگرد فولاد ضد زنگ، میلگرد فولاد کربن، میلگرد اروپایی و میلگرد اپوکسی داده شده تقسیم می شوند.
با توجه به حجم معاملاتی آهن آلات که می تواند تاثیر مستقیمی روی قیمت روز آهن به ویژه میلگرد بگذارد، اطلاع داشتن از اخبار روز می تواند شما را در مدیریت بودجه کمک کند. توصیه می شود، هنگام خرید میلگرد بی گدار به آب نزنید و منتظر بمانید تا بهترین لحظه را برای ورود به بازار انتخاب کنید. چرا که در برخی از مواقع شرایطی بر بازار تهران حاکم می شود که می تواند قیمت آهن را با حباب مواجه کند.
بنابراین، هنگام خرید یا باید از افراد با تجربه در کنار خود کمک بگیرید و یا صفر تا صد این کار را به مشاوران و متخصصین امر بسپارید زیرا آن ها با آگاهی از تمامی شرایط حاکم بر بازار بهترین زمان را برای خرید انتخاب کرده و شما را در مدیریت سرمایه کمک خواهند کرد.

rebar tehran market - ميلگرد در بازار تهران

قیمت ميلگرد در بازار تهران

از آن جایی که قیمت ها مدام در حال تغییر هستند نمی توان قیمت دقیقی برای میلگرد تعیین کرد؛ لذا برای کسب اطلاع از آخرین قیمت میلگرد بهتر است با پشتیبانی سایت آهنک تماس بگیرید تا مشاوران قیمت نهایی روز را به شما اطلاع دهند. قیمت میلگرد در بازار تهران بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و عوامل دیگری نظیر اندازه، تعداد، ابعاد، نوع میلگرد، شرکت سازنده، کیفیت و … روی آن تاثیر مستقیم می گذارند. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت ها متناسب با نوع میلگرد تعیین می شوند. برای حساب کردن قیمت میلگرد روش ها و نکات خاصی دارد، برای اطلاع از این موارد مقاله محاسبه قیمت میلگرد در بخش مقالات را مطالعه نمایید.