بارگیری میلگرد

متأسفانه اغلب خریداران به ویژه صادرکنندگان آهن، هنگام خرید میلگرد به نحوه بارگیری و حمل و نقل آن توجه نمی کنند و همین مسئله مشکلاتی را هم از بابت هزینه و هم از بابت ایمنی محصولات به بار می‌آورد. به همین منظور در این مطلب از سایت آهنک سعی کردیم تا مناسب‌ترین شیوه‌های حمل و نقل میلگرد را به شما بیاموزیم و شما را در این راه کمک کنیم. در فروشگاه اینترنتی آهنک انواع میلگرد آجدار و  و میلگرد ساده با قیمت مناسب عرضه شده است، تنوع میلگرد از کارخانجات گوناگون و در سایزهای مختلف به مشتریان عزیز این امکان را می دهد تا با دست باز به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازند.

نکاتی مهم هنگام بارگیری میلگرد

به طور کلی هنگام حمل و نقل میلگرد باید به 4 نکته اساسی توجه کرد:

  • مسافت: پیش از آن که اقدام به بارگیری میلگردهای خود کنید، ابتدا مسافت مورد نظر تا مقصد را برآورد نمایید چرا که در صورت ارسال میلگرد به نقاط دوردست نیاز به انتخاب ماشین های باربری بزرگ و مقاوم است. چون در طول مسیر امکان بارش باران و وزش باد وجود دارد که این مسئله می تواند مشکلاتی را برای محموله به همراه آورد.
  •  حجم: پس از تعیین و بررسی مسافت نوبت به محاسبه وزن میلگردها می رسد. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به کمک آن مقدار کل میلگردها را محاسبه کنید. در صورتی که حجم میلگردها زیاد باشد باید از ماشین های باربری بزرگ استفاده کرد. زمانی که حجم بار زیاد است امکان وقوع حوادث نیز به موازات آن افزایش می باید.
  • نوع وسیله باربری: حال نوبت آن می رسد تا با برآوردهای فوق، ماشین باربری مناسب را انتخاب کنید. معمولا ماشین های باربری از نظر توان حمل بار در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می گیرند که عبارتند از:
    – پیکان وانت: ظرفیت 700 کیلو – حداکثر بار قابل حمل 12 تن
    – نیسان: ظرفیت 2 تن – حداکثر بار قابل حمل 3 تن
    – خاور: ظرفیت 4 تن – حداکثر بار قابل حمل 5 تن
    – کامیون: ظرفیت 4.5 تن – حداکثر بار قابل حمل 5.5 تن
    – 10 چرخ: ظرفیت 15 تن – حداکثر بار قابل حمل 15 تن
    – تریلی 18 چرخ: ظرفیت 22 تن – حداکثر بار قابل حمل 24 تن
  • قیمت یا تعرفه حمل بار: مرحله آخر که پیش از بارگیری میلگرد باید به آن توجه کرد، تعرفه است. به طور کلی تعرفه حمل و نقل میلگرد رابطه مستقیمی با وزن و مسافت دارد. به طوری که هر چه وزن میلگرد بیشتر باشد به تبع، هزینه حمل آن نیز بیشتر می شود. البته برخی از باربری ها تنها به بعد مسافت نگاه می کنند و حتی اگر وزن بار شما کم هم باشد تعرفه ثابت خود را لحاظ می کنند.

transport rebar - بارگیری میلگرد

انتخاب شرکت باربری مناسب برای بارگیری میلگرد

بعد از آن که فاکتورهای بالا را در اولویت کار خود قرار دادید نوبت به انتخاب شرکت حمل و نقل می رسد. برای انتخاب شرکت باربری مناسب توجه به فاکتورهای زیر حائز اهمیت است:

  • شرکت مربوطه باید از نوع محصول مورد نظر (میلگرد ساده، آجدار و …)، آگاهی و شناخت کافی داشته باشد.
  • رعایت نکات ایمنی توسط شرکت حمل و نقل
  • ماشین های باری خود را متناسب با تناژ و وزن کالا تعیین نمایند.
  • بیمه کردن کالا تا مدت زمان تحویل
  • بارگیری اصولی بارها و قرار دادن آن ها طبق استانداردهای تعریف شده توسط سازمان حمل و نقل کشور
  • دریافت هزینه معقول و متناسب با عرف.