انتخاب محصول با کیفیت جهت استفاده در صنعت و عمران یک چالش تامل برانگیز محسوب می گردد. که با بررسی اعتبار کارخانجات تولیدی می توان در این راستا اقدام نمود. جدول وزن تیرآهن فایکو می‌تواند به شما کمک زیادی در نوع انتخاب تیرآهن مورد نیازتان داشته باشد. برای مشاهده جدول وزن تیرآهن فایکو با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در مورد مجتمع فولاد فایکو

این مجموعه از شرکت ‌های پیشرو در زمینه صنعت فولاد، شرکت فولاد البرز ایرانیان است که از گذشته با نام مجتمع فولاد فایکو شناخته می‌ شده ‌است. مجتمع فولاد فایکو برای اولین ‌بار در سال هزار 1339 در استان مازندران فعالیت خود را آغاز نموده ‌است.

این مجتمع فولادی محصولاتی همچون میل‌گرد، نبشی، ناودانی و تیرآهن تولید و به بازار عرضه می ‌کند و به‌ صورت میانگین در یک‌ سال می‌تواند بیش ‌از یک ‌و نیم میلیون تن مقاطع فولادی تولید کند. تیرآهن فایکو یکی از پر متقاضی ترین مقاطع فولادی تولید شده در این مجتمع است که به صورت‌های IPE و IPN تولید می‌شود. میزان تولید تیرآهن ‌های فایکو در سال بیشتر از صد و پنجاه هزار تن است. در ادامه این متن می‌خواهیم به بررسی جدول وزن تیرآهن فایکو بپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت میلگرد فایکو به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید

لوگو فایکو 1 - جدول وزن تیرآهن فایکو

آشنایی با جدول وزن تیرآهن فایکو

جدول وزن تیر آهن فایکو براساس معیارهای مختلفی بیان می ‌شود و تفاوت های موجود در این جداول به ‌خاطر متفاوت بودن شرایط در مناطق مختلف کشور است. این تفاوت می‌تواند در نوع آب و هوا و یا میزان زلزله‌ خیز بودن آن مناطق داشته باشد ولی معمولا جدول‌ وزن تیرآهن فایکو از استاندارد مشترکی استفاده می‌کنند که آن نیز استاندارد اروپاست. در مجتمع فولاد فایکو، تیرآهن بر اساس سه استاندارد IPB و IPE و IPN تولید می شود.

در جدول وزن تیرآهن فایکو معیار هایی همچون نام محصول، سایز محصول، وزن شاخه و تعداد شاخه در هر بسته وجود دارد. دامنه ی سایز تیرآهن های فایکو در محدوده ی 14 الی 20 است و وزن هر شاخه در جدول وزن تیرآهن فایکو بر حسب کیلوگرم بیان می شود.

جدول وزن تیرآهن فایکو
ردیف نام محصول سایز محصول وزن شاخه (kg) تعداد شاخه در هر بسته
1 تیرآهن فایکو 14 128 36
2 تیرآهن فایکو 16 170 27
3 تیرآهن فایکو 18 200 24
4 تیرآهن فایکو 20 250 18
5 هاش فایکو 16 360 *
6 هاش فایکو 16 460 *

بررسی کیفیت در جدول وزن تیرآهن فایکو

در بررسی کیفیت تیر‌آهن فایکو باید این نکته را در نظر داشت که این محصول در مقاطع آی ‌پی ای از ضخامت‌ های یکنواختی در کل محصول برخوردار است و در نتیجه همین امر باعث شده ‌است که استفاده از این تیرآهن ‌ها برای ساختمان‌ سازی باعث سهولت در کار شود.

معمولاً در بسیاری از نقشه ‌های ساختمانی از تیرآهن فایکو استفاده می ‌شود و بین تیرآهن‌ های فایکوی مختلفی که در بازار وجود دارند، تیرآهن چهارده فایکو و تیرآهن هیجده از متقاضی بیشتری برخوردار است. همچنین باید گفت که تیرآهن‌ های مجتمع فولاد در سه شکل کربنی کم آلیاژ و آی شکل وجود دارند. تیرآهن فایکو به خاطر قابلیت هایی که دارد از استقبال زیادی در بین مهندسان عرصه ی ساختمان برخوردار است. اصولا وزن تیرآهنی که به جدول اشتال نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وزن تیرآهن 14، 16 و 18 فایکو

این مجتمع تیرآهن با سایزهای متفاوتی تولید می‌کند که در میان آن‌ها تیراهن 14، 16 و 18 فولاد البرز شهرت بیشتری به دلیل کاربرد و کیفیت دارد که تقاضا برای آن‌ها بسیار زیاد است.

  • تیرآهن 14 فایکو در شاخه‌های 12 متری و 135 کیلوگرمی عرضه می‌شود که از نوع IPE است و در خرپا، ستون و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سایز 16 فابریک وزنی حدود 175 کیلوگرم دارد و در شاخه‌های 12 متری تولید می‌شود.
  • تیراهن 18 فولاد البرز کاربرد در ستون‌ها و تیرها دارد و وزن تقریبی آن 210 کیلوگرم است.

برای اطمینان از خرید محصول می‌توانید علامت FAICO را روی بدنه این محصولات مشاهده کنید که نمایانگر اصالت و اعتبار این برند با کیفیت است.

قیمت تیرآهن فایکو

برای اطلاع و ثبت سفارش انواع آهن آلات، مانند تیرآهن، میلگرد، هاش سبک و سنگین کارخانه فایکو بر روی لینک زیر کلیک کنید. آهنک محصولات کارخانه فایکو را بدون واسطه و با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار ارائه می‌کند. برای سهولت شما عزیزان، تمامی قیمت ها روزانه و به صورت اتوماتیک بروزرسانی می‌شود.

جمع بندی پایانی

شرکت فولاد البرز ایرانیان فایکو از تولیدکنندگان تیرآهن با استاندارد IPB, IPE و IPN اروپا می‌باشد. تلورانس وزنی تیرآهن فایکو بسیار کم بوده و کیفیت تیرآهن فایکو، منجر به این شده است که سهم بازار مناسبی را به خود اختصاص دهد. برای محاسبه وزن تیرآهن فایکو می‌ توانید از ابزار آنلاین و یا جدول وزن تیرآهن فایکو استفاده کنید و با بهترین قیمت گزینه مناسب را از آهنک سفارش دهید.

سوالات متداول

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن فایکو چیست؟

قیمت تیرآهن فایکو، در سایزهای مختلف بسته به تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و بهای جهانی فولاد دچار تغییر می‌شود که کارشناسان آهنک این تغییرات قیمت را به‌صورت لحظه‌ای در سایت بروزرسانی می‌کنند.

وزن تیرآهن 16 فایکو چقدر است؟

وزن تیرآهن 16 فابریک فایکو حدود 172 کیلوگرم میباشد.

کاربرد تیرآهن 14 فایکو در چه مکان هایی است؟

این تیرآهن در انواع ستون، تیر، خرپا و نعل درگاه در سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.