افزایش سنگ آهن چین بعد از مدت ها سقوط

امروز خبری در رسانه فولاد بان منتشر شد که امیدها را برای افزایش قیمت سنگ آهن چین افزایش می‌دهد. سنگ آهنی که تحت فشارهای محیط زیستی و کاهش تقاضا به صورت پی در پی کانال‌های حمایتی خود را از دست داد.

اما در روز شنبه 29 آبان شاهد بالاترین سطح معامله قرارداد سنگ آهن بودیم. این معاملات در بورس کالای دالیان چین 2/5 درصد افزایش داشتند و به 536 یوان یعنی 84 دلار در هر تن رسید.

همچنین در بورس سنگاپور قرارداد های ماه دسامبر افزایش 5/1 درصدی داشتند و و به قیمت 90/60 دلار در هر تن رسیدند.

Component 3 – 1 - پس از چند هفته نزول قیمت سنگ آهن اندکی افزایش یافت

چه خبر از سنگ آهن چین؟

در تالار محصولات صنعتی 1 میلیون  و35تن سیمان، 269 هزار و 829 تن فولاد، 110هزار تن سنگ آهن، 11 هزار و 550 تن مس، 9 هزار و 375 تن آلومینیوم،7 هزار و 300 تن آهن اسفنجی، 640 تن روی، 280 تن سولفور مولیبدن، 15 تن کنسانتره فلزات گرانبها و 20 کیلوگرم شمش طلا مورد داد و ستد قرار گرفت.

در روز پنج شنبه سنگ آهن با عیار 62 درصد در چین، با قیمت 90 دلار در هر تن معامله شد.این قیمت کمترین قیمت در 18 ماه اخیر بوده است.

موجودی سنگ آهن در بندر های چین در حال افزایش است. تقویت موجودی کارخانه ها را  مطمئن می‌سازد که عرضه مواد خام کافی برای ادامه زمستان داشته باشند. و همینطور برای افزایش فعالیت های ساختمانی در فصل بهار آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

تحلیل گران در مورد روند تغییرات قیمت سنگ آهن چین چه می‌گویند؟

ریچارد لو، تحلیلگر ارشد موسسه CRU در پکن است. او بیان کرده: علیرغم کاهش مداوم تولید فولاد، تقاضای ضعیف منجر به تعادل ضعیف بازار شده است. این تقاضای ضعیف قیمت‌ها و حاشیه‌های فولاد را به سمت روندی کاهشی سوق داده است.

به صورت کلی در چند سال اخیر موجودی این محصول به سطح بالایی رسیده است.

حال باید منتظر ماند و دید دویاره تقاضا برای خرید این ماده اولیه مهم بیشتر می‌شود و یا دوباره سنگ آهن مسیر سقوط را در پیش می‌گیرد.

نظر شما چیست؟

و اما نظر شما از دید آهنک، مهم‌ترین معیار برای اظهار نظر در مورد این بازار است. بر اساس این خبر و  روندی که سنگ آهن در بازار جهانی طی کرده است نظر شما چیست؟

آیا این بازار دوباره جان گرفته یا فکر می‌کنید باز هم این کالای اساسی اقبال چندانی پیدا نمی‌کند و دوباره مسیر سقوط را طی می‌کند؟