معاملات میلگرد در بورس کالا

معاملات میلگرد در بورس کالا طبق روال همیشگی چهارشنبه ‌هر هفته برگذار می‌شود. اما هفته آخر آبان شاهد معاملات بیرمقی بودیم که نشان دهنده عدم تقاضای مشتریان است. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم هر کارخانه چه سهمی از این بازار داشته است. در پایان هم روند معاملات میلگرد در این بازار را با هفته پیشین مقایسه کنیم.

گزارش معاملات میلگرد آجدار در بورس کالا ( هفته چهارم آبان)

در جدول زیر تمامی معاملات انجام شده در بورس کالا را برای شما آماده کردیم. کارخانه‌ای‌هایی که عرضه آن‌ها با استقبال مواجه نشده است، هم در جدول وجود دارند که دارای میانگین موزون نرخ پایانی، ارزش معامله و حجم عرضه نیستند.

[table id=14 /]

خروجی معاملات میلگرد در بورس کالا

در هفته چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۱۹،۷۰۹ تن میلگرد آجدار شاخه از مجموع ۱۳۹،۳۲۴ تن کل عرضه به فروش رفته است. مجموع ارزش معاملات این هفته ۲،۸۹۷،۶۵۷،۶۵۹ هزار ریال برآورد شد. با تقسیم مجموع ارزش معاملات با میزان خرید میلگرد در این بازار متوجه خواهیم شد که میانگین موزون نرخ پایانی بدون احتساب ارزش افزوده ۱۴۷،۰۲۲ ریال است.

تصویر زیر نیز گویای استقبال بسیار ناچیز خریداران از این بازار است.

Artboard – 157 300x300 - معاملات میلگرد آجدار در بورس کالا هفته آخر آبان ۱۴۰۰

مقایسه روند با هفته گذشته

Artboard – 158 300x300 - معاملات میلگرد آجدار در بورس کالا هفته آخر آبان ۱۴۰۰

اگر هفته گذشته نیز ما را دنبال کرده باشید، متوجه کاهش محسوس تقاضا خواهید شد. حالا با هم به مقایسه روند بازار میلگرد در بورس کالا خواهیم پرداخت.

در روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲6 آبان ماه با توجه به حجم و ارزش معاملات میانگین موزون نرخ پایانی با احتساب ارزش افزوده حدود کیلویی ۱۶،۰۲۵ تومان برآورد شده که در مقایسه با متوسط نرخ پایه این هفته (حدود ۱۶،۲۷۰ تومان )، کاهش ۲۲۵ تومانی را نشان می‌دهد.

اما میانگین موزون پایانی این هفته که در مقایسه با هفته گذشته مقداری افزایشی بود. با  تفریق مقایسه نرخ پایانی این هفته  (۱۴۷،۰۲۲ ریال)  بدون ارزش افزوده با نرخ پایانی هفته گذشته (۱۴۶،۸۳۲ ریال) متوجه خواهیم شد که نرخ پایانی این هفته توام با افزایش ۲۰ تومانی بوده است.

علت عدم استقبال از معاملات میلگرد در بورس کالا

شاید بتوان مهم‌ترین دلیل برای کاهش محسوس استقبال از این کالای صنعتی را در رینگ معاملاتی بورس کالا، عدم تقاضای مصرف کنندگان نهایی دانست.

شروع زودهنگام سرما نیز تاثیرگذار است. از طرفی نگرانی‌هایی برای کمبود گاز و برق وجود دارد که می‌تواند منجر به سهمیه بندی سوخت کارخانجات شود. انبارهای آهن فروشان هم به علت کاهش تقاضا پر مانده و تمایلی به خرید بیشتر ندارند.

خرید میلگرد آجدار از آهنک

آهنک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین خرید انواع آهن آلات ساختمانی و انواع میلگرد است. ما با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات و وجود انبارهای مختلف در سراسر کشور می‌توانیم تجربه یک خرید راحت، بدون واسطه با قیمت مناسب را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ارزان و مقرون به صرفه میلگرد روی آهنک حساب کنید. برای مشاهده اطلاعات و ثبت سفارش بر روی قیمت میلگرد کلیک کنید.