معاملات شمش بلوم در بورس کالا 30 آذر 1400-آهنک
معاملات شمش بورس کالا در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ طبق روال سه شنبه ها در آخرین روز پاییز انجام شد. با توجه به کاهش حدود ۱۹۵ تومانی قیمت پایه استقبال از این محصول تا حدودی پیشبینی می‌شد. البته این استقبال، باعث رقابت چندانی نشد؛ پس می‌توان همچنان به کاهش قیمت پایه شمش در سه شنبه هفته آبنده امیدوار بود. با ما همراه باشید تا گزارش کاملی در مورد معاملات شمش در بورس کالا این هفته تقدیم حضورتان کنیم.

گزارش معاملات شمش در بورس کالا (۳۰ آذر۱۴۰۰)

در روز سه شنبه ۳۰ آذر در مجموع ۳۷ عرضه به رقابت پرداختند. از این تعداد تنها ۹ عرضه بی مشتری ماند. جدول زیر به شما تمام اطلاعات لازم را در مورد معاملات شمش در بورس کالای این هفته نشان می‌دهد.

[table id=28 responsive=”scroll” /]

نتیجه گیری از معاملات شمش بلوم در بورس کالا (۳۰ آذر ۱۴۰۰)

Artboard – 185 1 1024x615 - معاملات شمش در بورس کالا ۱۴۰۰/۰۹/۳۰

 

در معاملات شمش بورس کالا این هفته در مجموع ۱۲۴،۴۶۵ تن انواع شمش بلوم عرضه شد. در جریان معاملات مقدار ۹۸،۰۲۵ تن از این محصول به فروش رفت. میزان استقبال از شمش این هفته ۷۸،۷% بوده که رقم خوبی است. البته همانطور که در ابتدا این مقاله گفتیم رقابت بر سر قیمت پایانی چندان قابل توجه نبود. تصویر زیر به شما میانگین موزون پایانی شمش در روز سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد. علاوه بر این امکان مقایسه روند فروش این محصول را به نسبت هفته گذشته خواهید داشت.

 

Artboard – 204 2 1024x615 - معاملات شمش در بورس کالا ۱۴۰۰/۰۹/۳۰

 

با توجه به معاملات انجام شده قیمت پایانی شمش در این هفته با احتساب ارزش افزوده ۱۳،۷۲۵تومان/کیلو شد که در مقایسه با نرخ پایه که رقمی معادل ۱۳،۶۳۵ تومان بوده نشان‌دهنده رقابت ۸۵ تومانی بر سر این محصول بوده است. درصد رقابت رقمی حدود ۱،۵% درصد برآورد شده است. با مقایسه نرخ پایانی این هفته که بدون ارزش افزوده ۱۲۵،۹۰۴ ریال کیلو با هفته گذشته که ۱۲۷،۰۹۹ ریال بوده متوجه کاهش قیمت ۱۲۰ تومانی شمش در بورس کالاخواهیم شد.

پیش‌بینی در مورد قیمت شمش و مقاطع فولادی در هفته آینده

با توجه به روند معاملات و عدم رقابت در این بازار به احتمال زیاد باز هم شاهد روند نزولی شمش در معاملات هفته آتی بورس کالا خواهیم بود. گویا شمش همچنان در حال از دست دادن مرزهای حمایتی خود است و عدم استقبال از محصولات نهایی شمش نیز به نوردکاران این اخطار را می‌دهد که رقابت بر سر این محصول عایدی چندانی برای آن‌ها نخواهد داشت. ولی به هر حال از آنجایی که شمش بلوم پایه ساخت مقاطع فولادی است نوردکاران چاره‌ای جز خرید نخواهند داشت.

نبود تقاضا در بازار داخلی، سرمای هوا  و همچنین رکود بازار جهانی فولاد این روزها به افزایش قیمت دلار آزاد و نیما هم چربیده و حتی قطعی و سهمیه بندی گاز هم نتوانسته بازار مقاطع فولادی را افزایشی کند.

-محاسبه قیمت حدودی میلگرد با توجه به قیمت شمش امروز

برای به دست اوردن قیمت حدودی میلگرد باید میزان نرخ نهایی شمش در معاملات این هفته بورس کالا را با ۱۰% نرخ مارجین حوزه نورد جمع کنیم.

یعنی: ۱۳،۷۲۵+۱۰%=۱۵،۰۹۷

این رقم نشان دهنده این موضوع است که قیمت میلگرد باید در همان حول  ۱۵۰۰۰ تا ۱۵،۵۰۰ تومان باشد.

خرید شمش فولادی از آهنک

آهنک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین خرید انواع آهن آلات ساختمانی و شمش فولادی است. ما با بیش از 60 سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات و وجود انبارهای مختلف در سراسر کشور می‌توانیم تجربه یک خرید راحت، بدون واسطه با قیمت مناسب را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمش روی آهنک حساب کنید. برای مشاهده اطلاعات و ثبت سفارش بر روی قیمت شمش کلیک کنید.