راهنمای کامل شناخت انواع توری آهنی

توری فولادی محصولی است که برای تولید آن از سیم مفتولی استفاده می شود. حال با توجه به این که سیم مفتولی از چه جنسی باشد، سایز آن چقدر باشد و چگونه از آن استفاده شود انواع مختلفی از توری فلزی می تواند تولید شود. برای آشنایی با انواع توری فولادی با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع توری فولادی

در صنعت فولاد به شبکه های فلزی که حاصل بافته شدن سیم های مفتولی به یکدیگر بوده و یا از طریق بریدن و کشش ورق های فولادی تولید می گردد، توری فلزی یا فولادی گفته می شود. این محصول در طول ها و عرض های متفاوتی تولید شده و به علت وزن پایینی که دارد به راحتی در کاربردهای مختلف قابل بهره برداری می باشد.

انواع توری فولادی

توری فلزی انواع مختلفی دارند که براساس مواردی از جمله چگونگی تولید توری، ابعاد چشمه آن و سایز سیم مفتول مورد استفاده، تقسیم بندی می‌ شوند. این انواع شامل موارد زیر است:

  • توری گابیون
  • توری جوشی یا مش
  • توری پرسی
  • توری حصاری
  • توری مرغی
  • توری سرندی
  • توری فرنگی

توری گابیون

توری گابیون یک قفس سیمی جوش داده شده یا محفظه‌ای است که با مصالحی مانند سنگ، بتن، شن و ماسه یا خاک پر شده است. بنابراين، توری گابيون يك سازه انسدادی و تا حدودي قابل انعطاف است كه براي پايداري شيب و حفاظت از فرسایش در ساخت و ساز استفاده مي‌شود. گابيون‌ها انواع مختلفي دارند که در سازه‌هاي متفاوت مهندسي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

توری گابیون 300x225 - با انواع توری فولادی آشنا شوید

کاربرد توری گابیون

توری گابیون که به آن تور سنگی هم می‌گویند یکی از محکم‌ترین انواع توری‌ فولادی است که به دلیل ویژگی‌های خاصش به طور ویژه برای نگهداری سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به دیافراگمی بودن آن اشاره کرد که در پخش پایه‌ تعبیه می‌شود و کاربردش این است که از تغییر شکل آن جلوگیری کند. از کاربردهای تور سنگی به جز ذخیره سنگ می‌توان به استفاده از آن به عنوان سیل‌بند در مسیر سدها و رودخانه‌ها اشاره کرد. چشمه‌های نسبتا بزرگ مناسب عبور آب است و در عین حال اجسام بزرگی مثل سنگ‌های خطرناک را گیر می‌اندازد. ممکن است از گابیون برای ساخت قفس‌های به شدت مستحکم نیز استفاده کرد.

از کاربردهای دیگر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصور کردن سنگ چین‌های دیوار و مهار سنگ‌ها و دیوارهای سنگی
  • استفاده در نماسازی خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها
  • استفاده از گابیون در ساخت دیوار حائل و سد سازی و جاده سازی.

برای خرید و مشاهده قیمت امروز توری گابیون کلیک کنید.

توری جوشی یا مش

توری جوشی (مش) یکی از انواع توری فولادی است که برای ساخت آن‌ ها برخلاف توری های دیگر، از میلگرد و در برخی موارد از مفتول سیاه استفاده می‌ شود. ساخت این توری ها به طوری است که میلگردها به صورت عمودی و افقی بر روی یکدیگر قرار گرفته و در نهایت ساختاری مشبکی شکل به وجود می آورند. همچنین توری های جوشی به علت استحکام بالایی که دارند، انعطاف پذیری زیادی ندارند.

سایز میلگردهای مورد استفاده در این توری، به شرح زیر است:

  • میلگرد ساده در سایز 6 و 8
  • میلگرد آجدار در سایز 8، 10، 12، 14

این محصول استحکام زیادی دارد که باعث می شود انعطاف پذیری زیادی نداشته باشد. سپس به صورت نقطه ای مفتول های صنعتی ساده یا آجدار روی یکدیگر جوش داده و ورقه هایی با ابعاد و چشمه‌ های مختلف تولید می شود.

توری مش 300x300 - با انواع توری فولادی آشنا شوید

کاربرد توری جوشی

توری‌ های جوشی به علت تنوع بالایی که دارند، از کاربرد گسترده ای در صنایع و ساختمان سازی برخوردار هستند و برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

  • مصارف ساختمانی و کف سازه
  • استفاده در داخل بتن در انواع پروژه های ساختمانی

برای خرید و مشاهده قیمت امروز توری مش کلیک کنید.

توری پرسی

در این نوع توری تار و پودهای سیم مفتول آن به صورت افقی و عمودی در هم تنیده شده اند ولی برخلاف توری جوشی، هیچ مدل جوشی در محل اتصال آنها نداریم و سایز این مفتول ها 2 الی 6 میلی متر است و توسط دستگاه بافته می‌ شوند. چشمه های توری پرسی به شکل مستطیلی و مربعی است و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خراشیدگی دارند، کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارند.

توری پرسی 1 300x300 - با انواع توری فولادی آشنا شوید

کاربرد توری پرسی

مهمترین کاربردهای این محصول عبارت اند از:

  • ساخت حفاظ بندی در و پنجره
  • تولید مش بند
  • ساخت قفس حیوانات
  • فونداسیون کف

البته توری پرسی به خاطر ارزانی، زیبایی و استحکامی که دارد به شکل ورق هایی درون قالب های پروفیلی قرار می گیرد و کاربردهای دیگری هم دارد.

توری حصاری

توری حصاری را از جنس گالوانیزه و یا فولاد ضد زنگ تولید می کنند. این ویژگی توری های حصاری موجب شده است که آن ها بالغ بر 50 سال عمر کنند. گفتنی است که گاهی این دسته از توری ها را با استفاده از پلی اتیلن نیز ساخته و به منظور استفاده مشتریان به بازار عرضه می نمایند.

کاربرد توری حصاری

از کاربردهای توری حصاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حصار کشی دور باغ
  • قفس حیوانات
  • حصارکشی کارخانه ها جهت حفاظت از سقوط کارگران
  • و همچنین به عنوان حفاظ فرودگاه ها و بزرگراه ها کاربرد دارد.

برای خرید و مشاهده قیمت امروز توری حصاری کلیک کنید.

توری مرغی

یک نوع دیگر از انواع توری فلزی که از بهم بافته شدن مفتول به دست می‌آید توری مرغی است. مانند توری فرنگی و مرغی نیز چشمه‌هایی معمولا شش ضلعی دارد که به سازنده این امکان را می‌دهد تا مفتول‌ها را نقاط زیادی به یکدیگر متصل کند و ببافد. این محصول به طور عمومی برای ساختن قفس حیوانات به کار می‌رود و به خصوص برای ساخت قفس طیور مناسب است.

1612011374 300x170 - با انواع توری فولادی آشنا شوید

کاربرد توری مرغی

از کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد توری مرغی در سقف
  • کاربرد توری مرغی در گچ کاری و دور ستون ها
  • کاربرد توری مرغی در زیرسازی کاشی

توری سرندی

یکی دیگر از انواع توری فولادی, توری سرندی می‌باشد. توری سرند به صورت کلی به توری اطلاق می‌گردد که بافت زنجیری دارد و طراحی بین آن لوزی شکل بوده و همچنین سایز چشمه‌های توری سرندی از 0.5 سانتی‌متر و تا 1.5 سانتی‌متر تولید می‌گردد. لازم به ذکر است که این محصول دارای مقاومت، دوام و همچنین ماندگاری بالایی است.

کاربردهای توری سرندی

این محصول دارای کاربردهای متنوعی است. کاربردهای مهم این محصول به شرح زیر است:

  • غربال شن و ماسه معدن
  • ساخت دیوارهای محافظ برای نرده‌ها، پنجره‌ها و درها
  • استفاده در ادوات کشاورزی پتروشیمی و صنعتی
  • دانه‌ بندی در خط تولید کارخانجات مواد غذایی

توری فرنگی

توری فرنگی، یکی از انواع محبوب توری مفتولی است؛ چراکه از مزیت‌‌هایی همچون مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف و خاصیت ضدزنگی برخوردار است. این توری از مفتول گالوانیزه گرم یا سرد تولید می‌شود. مفتول در این توری نسبت به توری مرغی ضخیم‌تر می‌باشد.

توری فرنگی - با انواع توری فولادی آشنا شوید

کاربرد توری فرنگی

از توری‌های فرنگی برای حصار باغچه، زمین‌های کشاورزی و جداسازی حیوانات استفاده می‌کنند. این توری‌ها به نحوی هستند که حشرات موذی نمی‌توانند از آنها عبور کنند.در مواقعی که آتش‌سوزی نیز رخ دهد، آب به‌راحتی از این توری رد می‌شود. توری فرنگی در ساختمان‌سازی نیز برای حصارکشی دور سازه‌ها کاربرد دارد.

تفاوت انواع فولادهای استفاده شده در توری

در مناطق دارای آب و هوای مرطوب، خشک، گرم و سرد از توری هایی که از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، استفاده می شود. این توری ها به دلیل خصوصیاتی همچون جلوه زیبایی، ضد زنگ بودن و دچار فرسایش نشدن برای همه نوع آب و هوایی مناسب می باشند. لازم به ذکر است که عمر مفید این توری تقریبا 40 سال می باشد.

این برتری ها باعث شده که نرخ توری های تولید شده از فولاد گالوانیزه نسبت به توری های تولید شده از فولاد سیاه بیشتر باشد. اگر علاوه بر شرایط آب و هوایی، زیبایی کار نیز اهمیت داشته باشد، از ورق گالوانیزه با رویه pvc استفاده می‌شود.

به طور خاص، توری های فلزی ساخته شده با فولاد گالوانیزه جهت زیباسازی پارک ها، ویلاها و غیره، می توان استفاده کرد. برای خرید این نوع از توری‌ ها، معمولا علاوه بر جنس توری به سایز چشمه توری نیز باید توجه کرد زیرا برحسب سانتی‌متر بیان می‌شود.

خرید انواع توری فولادی از آهنک

قیمت توری فلزی، به طور معمول طبق کاربرد آن تعیین می‌شود. هرکدام از مدل‌های این محصول کاربرد مخصوص به خودشان را دارند و از برندهای مختلفی ارائه می‌شود؛ از محبوب‌ترین مدل‌های این محصول می‌توان به نوع مش آن اشاره داشت که از سایز 10*10 تا 30*30 آن در بازار موجود است. از آنجا نرخ این محصول به صورت تقریبی دارای نوسان است و قیمت روز توری قابل پیش‌بینی نیست. شما می‌توانید قیمت روزانه محصولات مفتولی را در سایت آهنک مشاهده کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مشاهده انواع توری‌های فلزی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت روز توری فلزی

جمع بندی پایانی

توری فلزی که با نام تور سیمی هم شناخته می شود، معمولا به صورت شبکه ای متقارن و منظم تولید می شود. در سطح تمام توری‌ها، شبکه‌هایی وجود دارد که از لحاظ اندازه، یکسان هستند. به ابعاد این شبکه، چشمه نوری گفته می‌شود. این شبکه در توری‌ها به شکل‌های مختلف لوزی، شش ضلعی، متوازی الاضلاع و غیره ایجاد می‌شود. در این مقاله با انواع توری فولادی آشنا شدیم. یکی از ویژگی های مهم توری‌ ها، مقاومت بالای آن در مقابل سایش است و به میزان کربن در آن بستگی دارد.