بهترین اهن ایران کدام است؟

مشخصات ظاهری تیرآهن

ابتدا تیرآهن را از لحاظ ظاهری بررسی می‌کنیم. تیرآهن‌ها شبیه حرف H انگلیسی هستند که در زاویه‌های متفاوتی قرار گرفته است. به قسمت بالا و پایین آن «بال تیر» گفته می‌شود و قسمتی که دو بال بالا و پایین را به یکدیگر متصل می‌کند، «تیغه» نامیده می‌شود. فاصله پشت به پشت دو بال را «جان تیر» می‌گویند که طول تیرآهن بر اساس آن مشخص می‌شود.

beam appearance - بهترین آهن و تیرآهن ایران کدام است؟

h: طول جان تیر

b: طول بال تیر

قیمت به روز ورق و نبشی

انواع تیرآهن

تیرآهن ها در سه نوع کلی در بازار عرضه شده‌اند:

  • تیرآهن IPE که تیرآهن استاندارد ایران و اروپا است.
  • تیرآهن INP که تیر استاندارد چین و روسیه است.
  • تیرآهن IPB که به تیر بال پهن نیز معروف است.

بد نیست نگاهی دقیق تر به این سه نوع تیرآهن داشته باشیم:

  • تیرآهن IPE

تیرآهن IPE یکی از موارد پرکاربرد در کشور ایران است. تولید این تیر بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌پذیرد. آنچه این تیرآهن را از بقیه انواع آن متمایز کرده، یکسان بودن ضخامت بال‌ها در ابتدا و انتهای آن است. این تیرآهن به گونه‌ای طراحی شده که طول هر بال به اندازه نصف طول جان تیرآهن ساخته شده است. نقشه‌های ساختمانی تهیه شده در ایران بیشتر بر مبنای این نوع تیرآهن طراحی شده‌اند. از بهترین کارخانجات تولید کننده این نوع تیرآهن می‌توان کارخانه ذوب آهن اصفهان را نام برد. این تیرآهن وزن زیادی دارد و از جدول اشتال پیروی می‌کند. می‌توان گفت کیفیت تیرآهن اصفهان از دیگر تیرها بهتر است.

  • تیرآهن INP

این تیرآهن طبق استانداردهای کشور چین و روسیه ساخته می‌شود و ویژگی بارز آن این است که هر چه از جان تیرآهن فاصله بگیریم، ضخامت بال آن کمتر می‌شود.

  • تیرآهن IPB

به این تیرآهن، تیر عریض یا تیرآهن هاش می‌گویند. در تیرآهن IPB طول بال در مقایسه با تیرآهن IPE بیشتر است.

کدام تیرآهن خوب است؟

امروزه اکثر تیرآهن های موجود در بازار ایران تیرهای IPE هستند. می توان گفت این نوع تیر در حال حاضر هم از نظر کیفیت و هم از نظر کاربرد بهترین تیرآهن محسوب می شود. بهترین کارخانه تولید کننده تیرآهن در حال حاضر ذوب آهن اصفهان بوده و تیرهای آن از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است. تیرهای وارداتی که از کشورهای ترکیه و کره وارد شده‌اند نیز در بازار موجودند ولی به کیفیت تیرآهن اصفهان نمی رسند. نمونه های وارداتی با قیمت های ارزان‌تری به مشتریان عرضه می شوند. در ایران نیز تیرآهن هایی از کارخانه های یزد، فایکو و آرین سبک تولید می شوند که به پای تیرآهن اصفهان نمی رسند. می توان سوال کدام تیرآهن بهتر است؟ را این گونه پاسخ داد که در حال حاضر با توجه به تیرآهن های موجود داخلی و خارجی، تیرآهن اصفهان بهترین گزینه است.
در مقاله ای با عنوان علامت اختصاری تیرآهن در بخش مقالات آهنک، اطلاعات خود را در زمینه تیرآهن و علائم حک شده بر روی آن ها، ارتقا بخشید.

آهن یکی از محصولات پرکاربرد در تولید انواع ساختمان و پروژه‌های گوناگون است. انواع زیادی از آهن در ایران تولید می‌شوند که از نظر کیفیت با هم فرق دارند. استانداردهای به کار رفته در تولید هر یک بر اساس منطقه‌ای که در آن استفاده می‌شوند و کاربردهای گوناگونی که دارند، متفاوت است. در این مقاله از آهنک می‌خواهیم بررسی کنیم که بهترین آهن ایران کدام است.

کدام کارخانه بهترین آهن ایران را تولید می‌کند؟

امروزه رقابت زیادی بین شرکت‌های ایرانی برای ساختن بهترین آهن ایران وجود دارد و روز به روز در حال افزایش است. شرکت‌های زیادی هستند که هر یک در کار خود حرفه‌ای اند و آهن با کیفیتی تولید می‌کنند، با این وجود تفاوت‌های ریزی وجود دارد که باعث می‌شود یک برند خاص آهن از دیگر برندها قوی‌تر شود.
وقتی صحبت از آهن و بهترین آهن ایران به میان می‌آید، در بسیاری از اذهان نام ذوب آهن اصفهان تداعی می‌شود. این تداعی تا حد زیادی نزدیک به واقعیت است. کارخانه ذوب آهن اصفهان را می‌توان بدون اغراق برترین کارخانه ایران در زمینه تولید آهن دانست. این کارخانه توانست برای اولین بار در ایران گواهینامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی را از آن خود کند. افتخارات آن فقط به همین جا محدود نمی‌شود و این کارخانه گواهینامه‌های زیادی را در زمینه کیفیت آهن تولیدی‌اش به نام خود ثبت کرده است؛ برای نمونه می‌توان به گواهینامه های آن در زمینه میلگرد و تولید شمش اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت میلگرد و تیرآهن می توانید به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید. در این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف میلگرد اعم از: میلگرد ساده و آجدار و همچنین تیرآهن در انواع مختلف مثل: تیرآهن هاش و لانه زنبوری ارائه شده است.

best iron iran factory - بهترین آهن و تیرآهن ایران کدام است؟

بهترین برند تیرآهن ایران بعد از ذوب آهن کدام است؟

بعد از ذوب آهن اصفهان، می‌توان کارخانه فولاد کویر کاشان را تولید کننده بهترین آهن ایران دانست. این شرکت میلگردهایی با قابلیت جوشکاری و مقاومت بالا تولید می‌کند که می‌توان آن را رقیبی برای کارخانه ذوب آهن اصفهان در تولید آهن با کیفیت دانست.

در رتبه بعدی و به عنوان سومین شرکتی که محصولات برتر در زمینه آهن تولید می‌کند، می‌توان شرکت مجتمع فولاد خراسان را نام برد که آهن ها و میلگردهای آن در کیفیت زبانزد است.

در زمینه تولید اختصاصی تیرآهن نیز می توان گفت کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه) به ترتیب در رتبه اول و دوم کیفیت قرار دارند. برای بررسی دقیق تر این که کدام تیرآهن بهتر است می توانید به دنبال مقاله ای با همین نام در بخش مقالات آهنک بگردید.