نمودار قیمت آهن در یک سال اخیر

نمودار قیمت آهن از جمله مواردی است که در بازار آهن نیاز فراوانی به آن وجود دارد. افرادی که زمینه فعالیتشان به آهن مربوط است، با دانستن قیمت آهن و تغییرات قیمتی در فصول مختلف بهتر می‌توانند برای پروژه‌هایشان برنامه‌ریزی کنند. از این رو دانستن آن دارای اهمیت است. ما در این مطلب می‌خواهیم نمودار قیمت آهن در یک سال اخیر را بررسی کنیم.

نمودار قیمت آهن در سال اخیر

شکل زیر نمودار قیمت در یک سال اخیر برای را نشان می دهند. همان طور که در نمودار دیده می‌شود، قیمت آهن از ابتدای سال ۹۹ روند افزایشی خود را در پیش گرفت. افزایشی که در آبان ماه شروع به تغییرات و رشد ناگهانی داشت. این نوسان شدید قیمت همزمان بود با افزایش ناگهانی قیمت بنزین که کم کم رو به کاهش گذاشت و در آذر ۹۹ فروکش کرد. نرخ آهن در دی ماه ۹۹ روند نسبتا ثابتی را داشت و چندان دست خوش تغییر نشد، اما در بهمن ماه، مجددا روند نزولی را در پیش گرفت.

برای مشاهده نمودار قیمت میلگرد با ما همراه باشید.

نمودار قیمت آهن در سال 99

نوسانات آهن در ماه های پایانی سال به قوت پاییز نبود و در اسفند ۹۹ به چیزی حدود ۱۴۰۰۰ تومان رسید. نرخی که تا این لحظه هم تغییر قابل توجهی نداشته است. در مقاله علت افزایش قیمت آهن آلات به طور کامل فاکتورهای موثر بر بازار آهن آلات مورد بررسی قرار گرفته است در صورت نیاز به این مقاله مراجعه نمایید.

price diagram iron - نمودار قیمت آهن در یک سال اخیر

قیمت روز ورق آهن و قیمت لوله

عوامل مؤثر بر تغییر قیمت آهن

دلایل مختلفی برای نوسان قیمت آهن در بازار وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تحریم‌های آمریکا و نوسانات بازار ارز اشاره کرد. در زیر به طور اجمالی عوامل را توضیح داده‌ایم.

  • قیمت ارز
    قیمت ارز روی تمام کالاها تأثیر گذاشته و آهن نیز به نوبه خود از آن تأثیر پذیرفته است. مخصوصا در یک سال اخیر تغییرات قیمت ارز به طور مستقیم نوسانات قیمت انواع آهن و فولاد را ایجاد کرده است.
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار
    عامل دیگری که بر قیمت‌گذاری شمش و مقاطع فولادی تأثیر می‌گذارد، میزان عرضه و تقاضا در بازار است. قیمت شمش فولادی به عنوان پایه‌ای برای تعیین قیمت بقیه آهن‌آلات و فولاد خواهد بود. میزان عرضه و تقاضا در مصرف‌کنندگان نهایی و افرادی که به فولاد به چشم یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، از عوامل مؤثر بر تغییرات قیمتی به حساب می‌آید.
  • بودجه عمرانی کشور
    فولاد یک محصول پایه برای بسیاری از صنایع در کشور محسوب می‌شود. میزان بودجه تخصیص داده شده به بخش عمرانی در تعیین قیمت فولاد مؤثر است. افزایش میزان بودجه عمرانی در کشور به معنی افزایش میزان تقاضا برای فولاد است و در صورتی که میزان تولید فولاد ثابت باشد، می‌تواند موجب بالا رفتن قیمت این محصول شود.
  • در صفحه ایا قیمت اهن کاهش می یابد؟ به این سوال پاسخ داده شده است. شما می توانید با مطالعه این مقاله عواملی که باعث کاهش قیمت آهن آلات می شود را مورد بررسی قرار دهید.