قیمت هر کیلو آهن امروز

آهن را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مواد مصالح در صنایع مختلف خصوصاً صنعت ساختمان‌سازی دانسته و امروزه به اشکال مختلفی همچون تیرآهن، میلگرد، پروفیل، نبشی و … در دسترس قرار دارد. هر کدام از آنها می‌توانند کاربردها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. هرچند که کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید کننده محصولات آهنی محصولات خود را به صورت شاخه‌ای، کلاف، ورقه و … به فروش می‌رسانند. اما می‌توان این محصولات را به صورت کیلویی نیز خرید و فروش کرد. برای مشاهده قیمت هر کیلو آهن با ما همراه باشید.

آشنایی با آهن آلات دست دوم

آهن آلات دست دوم به قطعات آهنی گفته می‌شود که در صنایع گوناگون استفاده شده اند و دوباره قابل بازگردانی به صنعت ساخت و ساز هستند. این قطعات آهنی شامل تیرآهن، میلگرد، لوله و پروفیل، نبشی و ناودانی، ورق‌های فولادی و استیل هستند که در ادامه بیشتر با این موارد آشنا خواهید شد.

price each kilo second hand iron 1400 - قیمت هر کیلو آهن

 

قیمت هر کیلو آهن دست دوم

محصولات آهنی دست دوم همانند محصولات تازه به صورت شاخه، ورق و کلاف خرید و فروش نخواهند شد و این محصولات به صورت کیلویی قیمت‌گذاری می‌شوند. در تعیین قیمت این نوع از آهن‌آلات نیز فاکتورهایی دخیل هستند که مهم‌ترین آنها هزینه‌های حمل‌ونقل، نوسانات نرخ ارز، شرایط بازار فولاد، نوع محصولات، میزان جوشکاری بر روی آهن، زنگ‌زدگی آهن و … هستند.

قیمت هر کیلو آهن دست دوم 1400 به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز تغییرات بسیار زیادی داشت و قیمت هر کیلو آهن دست دوم امروز نیز دستخوش بسیاری از این تغییرات است و نمی‌توان قیمتی مشخص و مقطوع برای آن عنوان کرد.

قیمت کیلویی آهن - قیمت هر کیلو آهن

قیمت هر کیلو آهن

معمولا آهن به شکل کیلویی خریدوفروش نمی‌شود اما به راحت می‌توان با محاسبه ساده وزن و متراژ شاخه‌های تولید شده و قیمت دقیق آنها می‌توان قیمت یک کیلو آهن از هر کدام از محصولات مختلف را پیدا کرد. در اصل زمانی که افراد محصولات آهنی را به صورت شاخه‌ای، کلافی، ورقه‌ای و هر مقیاس دیگری خریداری می‌کنند می‌تواند به راحتی قیمت آهن کیلویی را نیز محاسبه کرد. به عنوان مثال زمانی که تیرآهن سایز 20 که 12 متر طول دارد ارزشی معادل 42 میلیون تومان دارد و از آنجایی که وزن این تیرآهن حدوداً 270 کیلوگرم است می‌توان به راحتی قیمت کیلویی آن را نیز محاسبه نمود.

قیمت هر کیلو آهن امروز

برای مشخص کردن قیمت آهن کیلویی، ابتدا باید محصولات مورد نظر با توجه به تمام عوامل تأثیر گذار بر قیمت آن بررسی شوند تا در نهایت بتوان قیمت مشخصی را ارائه کرد. بسیاری از صنعتگران از آهن دست دوم برای ساخت و ساز استفاده می کنند. عوامل و فاکتورهای مختلفی می‌توانند در تعیین قیمت روزانه و لحظه‌ای محصولات آهنی و فولادی مؤثر باشند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • شرایط بازارهای جهانی
  • نوسانات نرخ ارز
  • شرایط بورس کشور
  • میزان عرضه و تقاضا
  • قیمت مواد اولیه
  • هزینه‌های حمل‌ونقل و … هستند.

خرید هر کیلو آهن دست دوم از آهنک

انواع آهن آلات و مقاطع فولادی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. این محصولات معمولا به صورت کیلویی به فروش می رسند. با توجه به نوسانات قیمتی در بازار آهن آلات که متاثر از تغییرات در بازار ارز می باشد. برای اطلاع از قیمت هر کیلو آهن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

آهنک به عنوان یکی از مراکز فروش مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن و میلگرد، قیمت این محصولات را به صورت روزانه در بازار رصد کرده و آخرین قیمت ها در سایت قرار می دهد. لذا شما عزیزان برای دستیابی به آخرین قیمت هر محصول با جستجوی نام آن در سایت آهنک می توانید قیمت و سایر اطلاعات مورد نیاز در مورد آن را مشاهده نمایید و بر اساس این اطلاعات خرید خود را انجام دهید.

قیمت آهن دست دوم کیلویی

آهن آلات دسته دوم در انواع مختلفی در بازار موجودند و شامل مواردی از جمله: دستگاه های آهنی فرسوده، سوله های فلزی، انواع کانکس و کانتینرهای مستعمل و غیره می گردد. افراد با توجه به نیاز خود و در جهت کاهش هزینه ها می توانند اقدام به خرید این محصولات نمایند. از دلایل خرید آهن آلات دسته دوم می توان به افزایش قیمت آهن آلات، قابلیت تهیه در ابعاد متنوع نسبت به آهن نو و نبود تفاوت محسوس میان آهن نو و مستعمل طبق نظر کارشناسان اشاره کرد. قیمت آهن آلات دسته دوم به دلیل استفاده از آن در تولید برخی محصولات آهنی، می تواند بر قیمت ها در بازار تاثیر داشته باشد. قیمت آهن آلات دسته دوم بر اساس جنس و مورد استفاده محصول، مشخص می گردد.

قیمت روز میلگرد و  تیرآهن

price per kilo iron today - قیمت هر کیلو آهن

برای اطلاع دقیق از قیمت کیلویی آهن با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۰۰۷ تماس بگیرید

قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره

رایج‌ترین آهن‌هایی که به صورت کیلویی خریدوفروش می‌شوند آهن‌های درب و پنجره هستند که معمولا تولیدکننده‌ها با محاسبه ارزش افزوده و دستمزد خود آن را به فروش می‌رسانند. در حقیقت تولیدکننده‌های درب و پنجره آهن را به صورت شاخه، ورقه، کلاف و … از کارخانه‌های تولید کننده خریداری می‌کنند و در نهایت بعد از تولید محصولات جدید با استفاده از این مواد اولیه آن را به صورت کیلویی به فروش می‌رسانند. قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره می‌تواند تحت تأثیر عواملی همچون کیفیت مواد اولیه، کیفیت ساخت درب و پنجره، اندازه درب و پنجره، طرح محصولات، هزینه‌های حمل‌ونقل، رنگ‌پذیری و … قرار بگیرد.

فاکتورهای مختلفی بر قیمت آهن مورد استفاده برای درب و پنجره تاثیر دارد. برخی از این عوامل عبارتند از: طول شاخه، سایز مقاطع مورد استفاده، کیفیت محصول، کارخانه تولید کننده، وزن و غیره. به طور کلی پروفیل ها در 7 دسته تولید می شوند که تنها 2 مورد برای استفاده در ساخت درب و پنجره مناسب می باشد.

یک دسته که شامل سپری، چهارچوب و غیره می باشد، برای کابردهای عمومی و دسته دیگر برای ساخت درب و پنجره ها با کاربردهای خاص و امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت با توجه به فاکتورهای عنوان شده، قیمت جهانی فولاد و متریال خام مورد استفاده، هزینه های مربوط به حمل و نقل و قیمت ارز، قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره تعیین می گردد.

کاربردهای تیرآهن دست دوم

تیرآهن‌ دست دوم با در نظر گرفتن وضعیت ظاهری و کیفیتش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تیرآهن دست دوم شرایط قابل قبولی نداشته باشد، تحت عنوان قراضه برای ذوب شدن و تولید فولاد، به چرخه بازیافت آهن وارد می‌شود.

به دلیل اینکه تیرآهن دست دوم دچار زنگ زدگی و خوردگی است، بهتر است در قسمت‌های اصلی ساختمان مورد استفاده قرار نگیرد؛ زیرا استفاده از تیرآهن در ساختمان بر اساس محاسبات دقیق مهندسی صورت می‌گیرد. این در حالی است که تیرآهن دست دوم ممکن است دچار تغییراتی از نظر مشخصات مکانیکی شده باشد و نیازهای دقیق مهندسی را برآورده نمی‌کند. از تیرآهن دست دوم معمولا در مواردی همچون ساخت سازه نگهبان و یا ساخت سازه‌های موقتی استفاده می‌شود.

کاربردهای لوله گالوانیزه دست دوم چیست؟

لوله گالوانیزه دست دوم در انتقال سیالاتی همچون آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرد. البته بهتر است برای استفاده از لوله گالوانیزه دست دوم، کیفیت آن را در نظر بگیرید و قبل از استفاده، لوله را از نظر رسوب، نشتی و خرابی بررسی کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم لوله‌ گالوانیزه دست دوم را برای استفاده در انتقال گاز خریداری نکنید تا از خطرات احتمالی نشتی گاز از لوله جلوگیری کنید.

لوله‌های گالوانیزه دست دوم اگر استحکام قابل قبولی داشته باشند، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از کاربردهای دیگر لوله‌ گالوانیزه دست دوم، استفاده به عنوان محافظ برای کابل‌های شبکه است.

چه زمانی بهتر است از آهن دست دوم استفاده کنیم؟

گاهی ممکن است شنیده باشید که فروش آهن آلات دست دوم در حد نو در برخی مراکز صورت می گیرد. این آهن آلات ساختمانی که قید ” نو ” را به همراه خود دارند. اغلب مقاطع فولادی هستند که در پروژه های نیمه ساخته یا نیمه تمام رها شده اند و مجددا به انبار بازگشته اند. برخی از آنها نیز ممکن است بدون هیچ گونه تخریبی از واگن های قطار و یا ماشین آلات سنگین جدا شده باشند.

بنابراین هنگامی که آهن مستعمل بدون ایراد اساسی و قابل استفاده مجدد باشد. میتوان از آنها در پروژه هایی که از حساسیت کمتری برخوردارند، استفاده نمود. البته اگر عیوبی سطحی هم دارند باید یا آنها را رفع کرد و یا کارفرما را در جریان گذاشت. به طور کلی از آنجائیکه قیمت روز آهن آلات دست دوم در مقایسه با قیمت نو آن کمتر است. گاهی شرایط اقتصادی ایجاب میکند که اقدام به خرید دست دوم و کار کرده نماییم. قیمت هر کیلو آهن دست دوم را از کارشناسان ما استعلام بگیرید.

ujyhgj 300x186 - قیمت هر کیلو آهن

بررسی روش خرید آهن آلات دست دوم

اگر شما قصد دارید از این مقاطع فولادی برای استفاده مجدد در پروژه‌های ساخت و ساز استفاده کنید. باید حساسیت بیشتری برای انتخاب تامین‌کننده داشته باشید. یافتن افراد متخصص و باتجربه به شما کمک می‌کند خرید مطمئن‌تری داشته باشید. از طرفی اگر زمینه استفاده موردنظر شما، سازه‌های کم‌اهمیت یا بازیافت ضایعات این محصولات است، می‌توانید از سایت‌های فروش مقاطع فلزی دست دوم استفاده کنید. کارشناسان ما در آهنک شما را در این امر یاری می‌دهند.

جمع بندی پایانی

هرچند که محصولات آهنی معمولا به صورت شاخه‌ای، کلاف، ورق و … به فروش می‌رسند اما قیمت کیلویی آهن نیز می‌تواند با محاسبات ساده‌ای مشخص شود. قیمت کیلویی آهن می‌تواند تحت تأثیر فاکتورها و عوامل مختلفی همچون نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، شرایط بازار، میزان عرضه و تقاضا و … قرار داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت آهن می توانید به سایت آهنک مراجعه نمایید.