علامت اختصاری تیر لانه زنبوری

این نوع از تیرآهن در طول خود دارای فضاهایی توخالی است که مشابه لانه زنبور می باشد و از مقطع های استاندارد به شکل H، I یا U تولید شده اند. ساختارهای لانه زنبوری با اتصال ساختار اصلی بین لایه های بالا و پایین تشکیل می شوند و جان تیرآهن به شکل دندانه دار در جهت طولی بریده می شود. برای خرید تیر لانه زنبوری می توانید به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید.

علامت اختصاری تیر لانه زنبوری چیست؟

تیر لانه زنبوری با علامت اختصاری CNP تعیین و شناسایی می شود. به طور کلی ارتفاع تیر از 80 میلی متر شروع و تا 300 میلی متر و طول آن بین 12 تا 18 متر می تواند باشد. تغییر ابعاد به نوع پروفیل که از نوع پهن و یا معمولی باشد بستگی دارد. به عنوان مثال، علامت اختصاری تیرآهن لانه زنبوری CNP18 یعنی اینکه از نوع تیرآهن 18 نرمال می باشد و ارتفاع آن 27 سانتی متر است. ارتفاع اصلی توسط ضرب عدد 1/5 در عدد تیرآهن نرمال به دست می آید. در سایت آهنک می توانید قیمت روز تیرآهن را مشاهده و سپس سفرش خود را ثبت نمایید.

abbreviation honeycomb beam - علامت اختصاری تیر لانه زنبوری

برای خرید آهن با ما همراه باشید.

کاربرد تیر لانه زنبوری

تیر لانه زنبوری با تکنولوژی بالا دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر آتش، گرما، صدا و عایق صوتی، مقاومت در برابر ضربه بالا، خم شدن و مقاومت در برابر باد می باشد. ساختار لانه زنبوری در جنس های مختلف آلومینیومی، آهنی، نئومکس و ترموپلاستیک وجود دارد که با توجه به جنس آن کاربردهای مختلفی دارد. پرکاربردترین آن ها، نوع تیرآهن لانه زنبوری است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده می باشد. کاربردهای زیادی از تیر لانه زنبوری وجود دارد، مانند:

  • تیرآهن لانه زنبوری در سازه های فولادی پرکاربرد است. با توجه به ویژگی های آن که دارای وزن کم و مقاومت خمشی بالا است در قسمت هایی که تحت نیروی برشی شدید است، استفاده می شود.
  • تیر لانه زنبوری در ساختمان سازی در قسمت دیوار بادبند و در قاب خمشی قابل نصب است.
  • همچنین ساختارهای لانه زنبوری به عنوان سازه های محافظ جذب انرژی هستند و برای تشکیل درها، کف ها، جاذب های انرژی/ ضربه گیرها و مبلمان کاربرد دارند. از آن ها برای جذب انرژی در هنگام برخورد استفاده می شود. به عنوان مثال، ساختارهای لانه زنبوری مورد استفاده در جعبه های قطارهای سریع السیر به عنوان یک سیستم ایمنی منفعل در کاهش آسیب ها در محافظت از جان مسافران و رانندگان استفاده می شود.
  • در مواردی که نسبت وزن/ مقاومت سازه ها مهم باشد (مانند خودرو، راه آهن، ابزارهای هوایی) از این ماده استفاده می شود.
  • از آنجایی که تیرهای لانه زنبوری سبک هستند در استادیوم ها، سالن های ورزشی، مراکز همایش ها، فرودگاه ها، قطارهای سریع السیر، متروها، کشتی ها، قایق های تفریحی، قایق ها، ساختمان های پیش ساخته، ساختمان های صنعتی، هوا فضا، صنایع دریایی و فضایی و غیره، که در آن ها وزن یک مشکل اساسی است و هم زمان استحکام و سختی بالا مورد نیاز است کاربرد دارد.
  • تیر لانه زنبوری به صورت نامحدود برای خانه سازی، تزئینات داخلی، سقف کاذب، پانل های سقف، رمپ های معلول، رمپ های قابل حمل مناسب است.
  • دو ویژگی اصلی تیر لانه زنبوری آلومینیومی، استحکام بالا همراه با وزن سبک است که در بسیاری از صنایع از معماری تا صنعت ساخت راه آهن و قطار قابل استفاده است.