تیر لانه زنبوری در ایتبس

ایتبس نرم افزاری یکپارچه برای تجزیه و تحلیل و طراحی سازه های ساختمانی است. این نرم افزار جهت مدلسازی و تجسم مبتنی بر شی 3D، قدرت تحلیلی خطی و غیرخطی بسیار سریع، قابلیت های پیچیده و جامع طراحی برای طیف گسترده ای از مواد، نقشه های شماتیک و نمایشگرهای گرافیکی در دسترس است و به کاربران امکان خواهد تا به سرعت و به راحتی نتایج تجزیه و تحلیل و طراحی را رمزگشایی و درک کنند.

روش های طراحی تیر لانه زنبوری در ایتبس

ایتبس انتخاب گسترده ای از الگوها را برای شروع سریع یک مدل جدید، امکان پذیر می سازد و کاربر توانایی تعریف فاصله شبکه، بخش های پیش فرض سیستم ساختاری، صفحه پانل، بارهای یکنواخت و غیره را دارد. روش های مختلفی جهت مدل سازی تیر لانه زنبوری در ایتبس وجود دارد و مهندسان، هر کدام روشی را جهت طراحی این تیرآهن ها می پسندند. مدل سازی تیرآهن لانه زنبوری به صورت تیر ورق I با جان پر، مدل سازی تیر لانه زنبوری در محیط SD به صورت جفت مقطع سپری متقارن و مدل سازی تیرآهن لانه زنبوری از طریق گزینه تعریف مقاطع غیر منشوری، از جمله روش های مدل سازی تیر لانه زنبوری در نرم افزار ETABS است.

 برای خرید آنلاین نبشی و ناودانی با ما همراه باشید.

honeycombbeam etabs - تیر لانه زنبوری در ایتبس (ETABS)

نحوه مدلسازی تیر لانه زنبوری در نرم افزار ETABS

از آغاز تصور طراحی از طریق تولید نقشه های شماتیک، ایتبس تمام جنبه های فرآیند طراحی مهندسی را ادغام نموده و از آنجا که مدلسازی همواره آسان نبوده، لذا دستورات طراحی متفکرانه، امکان تولید سریع کف و ارتفاع را فراهم می کند و طراحی های اتوکد می توانند مستقیما به مدل های ایتبس تبدیل شوند.

  • طراحی تیر لانه زنبوری به صورت تیر ورق I شکل با جان پر: مهندسانی که از این روش استفاده می کنند بر این باورند که طراحی تیرهای لانه زنبوری بدین صورت مناسبتر است. زیرا در این روش امکان انجام طراحی ها و کنترل های ثانویه در نرم افزار ایتبس (به طور مثال کنترل برش افقی و تعیین ابعاد ورق پرکننده سوراخ ها) وجود دارد. همچنین از آنجا که اتصال تیرها به سازه به شکل دو سر مفصل بوده، در باربری لرزه ای سازه، هیچگونه دخالتی ندارند.
  • طراحی تیر لانه زنبوری در محیط SD به شکل دو مقطع سپری متقارن: جهت ایجاد دو مقطع سپری متقارن، ابتدا باید از طریق جدول اشتال و مطابق با ابعاد و اندازه های از قبل تعیین شده، شروع به ساخت مقطع موردنظر نمود. برای این کار باید وارد محیط Section Designer شوید و بعد از اینکه اندازه ها و ابعاد مورد نیاز تعیین شدند، فرایند ساخت در محیطSD آغاز خواهد شد.
    توجه داشته باشید که به علت وقت گیر بودن محاسبات ابعاد و اندازه گیری ها و خطای خیلی ناچیزی که در محاسبات ممان اینرسی مقطع ایجاد می شود، استفاده از روش طراحی تیرآهن لانه زنبوری به صورت تیر ورق I شکل با جان پر، در ایتبس بهتر است.
  • مدل سازی تیرآهن لانه زنبوری ازطریق گزینه تعریف مقاطع غیر منشوری: در این روش مدلسازی، باید دو مقطع متفاوت (با جان پر و با جان باز) برای تیرآهن لانه زنبوری تعریف نمود. این روش ترکیبی از دو روش ذکر شده است.

ایتبس یک رابط کاربری برای ارائه مدلسازی، تحلیل، طراحی و گزارشگری، دسترسی سریع به اشیا، خصوصیات و فرم ها است. لذا جهت طراحی تیرهای لانه زنبوری هم از این نرم افزار می توان استفاده نمود. برای خرید تیرآهن و اطلاع از قیمت آن به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه کنید.