مواد اولیه تولید میلگرد

در این مقاله قصد داریم با مواد اولیه تولید میلگرد آشنا شویم .مطمئنا اسم این محصول فولادی به گوش همه ما خورده است و بعضی از موارد استفاده از آن را می دانیم. میلگرد یک آرماتور از جنس فولاد است که به دلیل مقاومت کششی پایین بتن استفاده می شود تا این فقدان را جبران کند و بهبود ببخشد. وقتی فولاد به این شکلی که توضیح داده شد در سازه های بتنی استفاده می شود، فولاد میلگرد نامیده می شود. در سراسر جهان طبقه بندی انواع میلگرد ارتباط مستقیم با خاصیت مکانیکی فولاد دارد.
در ایران استاندارد روسی برای ساخت آن مورد تایید است و به سه دسته تقسیم می شود. میلگردهای تغییر شکل یافته بر روی فولاد تقویت کننده از سال 1968 یک نیاز استاندارد بوده است اما میلگرد ساده نیز در شرایطی که انتظار می رود فولاد تقویت کننده بلغزد، استفاده می شود. الگوی تغییر شکل یافته روی میلگرد به چسبیدن بتن به سطح فولاد تقویت کننده کمک می کند. میلگردهای فولادی کربنی، روکش اپوکسی، اروپایی، فولاد ضد زنگ و گالوانیزه از متدوال ترین انواع آن هستند که امروزه استفاده می شوند.

آشنایی با مواد اولیه تولید میلگرد

مواد اولیه تولید میلگرد معمولاً فولاد پربازده است . ترکیبات گریدهای مختلف مقاومت کششی فولاد در حدود 99٪ آهن، همراه با منگنز، کربن، گوگرد و فسفر هستند. کیفیت و درجه فولاد به نسبت کربن بستگی دارد. مواد اولیه تولید میلگرد بدین شرح است که برای قسمت های نورد تیرآهن و نبشی ازشمش های sp3 و برای نورد میلگرد از شمش های sp5 استفاده می شود. این شمش ها معمولا سایزبندی های متفاوتی دارند و و بسته به خطوط نورد تولید می شوند و با یکدیگر متفاوتند. اگر طول شمش های تولیدی بیشتر از دوازده متر باشد آن وقت کارخانه مربوطه می تواند این شمش ها را با توجه به ابعاد مورد نیاز شما برش دهد.

در رابطه با نبشی و ناودانی چه میدانید.

raw material rebar production - مواد اولیه تولید میلگرد

روش های تولید میلگرد

در ایران مطابق با استانداردهای تعریف شده میلگردها با استفاده از مواد اولیه در چند نوع ساخته می شوند. این روش ها عبارتند از نورد سرد، نورد گرم، میکرو آلیاژی و ترمکس. دستگاه هایی که در کارخانه ها برای تولید  وجود دارند و با استفاده از مواد اولیه مرغوب به ساخت میلگرد کمک می کنند، عبارتند از: کوره های پیشگرم که برای پختن شمش از آنها استفاده می شود، رول های کروه که شمش را برای تولید نورد به رافینگ منتقل می کند، رافینگ که برای کاهش سایز شمش از آن استفاده می شود، رول های رافینگ که مواد را به طرف جایگاه منتقل می کنند، شانه های بسته بندی که وظیفه بسته بندی نهایی را بر عهده دارند. مواد اولیه بکار رفته در ساخت محصولی نهایی را تولید می کنند که به اهداف گوناگون استفاده می شوند. علاوه بر موارد مربوط به ساخت و ساز که معمولا از انواع میلگرد آجدار استفاده می شود، از آن به اهداف زینتی نیز در فضای باغ ها و ویلاها به وفور دیده می شود.