علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

باتوجه به انواع میلگردهای موجود در کارخانه های متعدد و رقابت های موجود در بازار، میلگردهای مختلف دارای نمادهایی روی بدنه هستند که با کدهای مختلف نام گذاری می شوند و اختصاری همان نوع میلگرد می باشد. نشانه گذاری این علامت ها نشان دهنده اعتبار آن کارخانه است که از کارخانه های غیر معتبر تشخیص داده می شود. مجتمع شاهین بناب محصولات متنوع شمش های فولادی و آلیاژی، میلگردها با اندازه های 8 تا 32 و کیفیت های A2 و A3، تیرآهن، نبشی و ناودانی نیز تولید می کند. به منظور تشخیص و تمایز محصولات با توجه به تعداد کارخانه های میلگرد، علامت هایی به لاتین روی آنها حک می شود.

علامت اختصاری و مشخصات میلگرد شاهین بناب

میلگردهای کارخانه شاهین بناب به صورت آجدار می باشند که در اندازه های مختلف تولید می شود. حروف لاتین درج شده روی میلگرد نشان دهنده اطلاعاتی است که اهمیت ویژه ای دارند. به طور کلی علائم روی آن شامل:

  1. نام کارخانه تولید کننده که می تواند از حروف ابتدایی نام آن تشکیل شود.
  2. اندازه (قطر) میلگرد که شماره های متفاوتی از 8 تا 40 دارد.
  3. آخرین علامت مربوط به نوع فرایند تولیدی می باشد.

علامت اختصاری BS-CT روی شاخه های میلگرد آجدار شاهین بناب حک شده که نشان دهنده مشخصات آن است:

  • حرف B نشان دهنده نام کارخانه است (بناب)
  • حرف S نشان دهنده نام کارخانه است (شاهین)
  • حرف C نشان دهنده میلگرد آج 400 و یا A3
  • حرف T نشان دهنده میلگرد تولید شده با فرایند ترمکس است.

علامت اختصاری میلگردهای شاهین بناب با نام های آج 340 و آج 400 می باشد که در مجموع دارای خواص مکانیکی متفاوتی هستند. طرح ها و برجستگی های روی میلگرد در شکل قرارگیری داخل بتن بسیار موثر است و خواص متفاوت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. میلگرد شاهین بناب با علامت مشخصه آج 340 دارای آج هایی با برجستگی های یکنواخت با فاصله یکسان است که به شکل مارپیچ اطراف میلگرد قرار گرفته اند. میلگرد شاهین بناب با علامت مشخصه آج 400 و یا نام میلگرد آج جناغی دارای آج هایی به شکل هفت و هشت است. علامت مشخصه نوع میلگرد نشان دهنده میزان عناصر کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد، نیتروژن و … نیز می باشد.

 

خرید و قیمت میلگرد شاهین بناب

 

symbol shahin bonab rebar 300x180 - علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

سایر علامت های اختصاری روی میلگرد

سایر علامت های اختصاری درج شده روی میلگردها شامل موارد زیر است:

  • حرف J نشان دهنده میلگرد آج 340 و یا A2
  • حرف L نشان دهنده آج 350
  • حرف H نشان دهنده آج 420
  • حرف S نشان دهنده میلگرد آج 500 و یا A4
  • حرف F نشان دهنده آج 520
  • حرف U تولیدشده با فرآیند آلیاژی
  • حرف A نشان دهنده مستحکم شده با استاندارد

فرایند ترمکس: فرایندهای تولیدی میلگرد شامل ترمکس و آلیاژسازی می باشد که در کشورهای مختلف با توجه به نیازهای متفاوت به کارگرفته می شود. در فرایند ترمکس، شمش های فولادی نسبت به فرایند آلیاژسازی دارای کیفیت پایین تری هستند که در این فرایند تولید، سطح آن با عبور از میان آب خنک، به یکباره سرد می شود که باعث افزایش مقاومت آن نسبت به سطح داخلی می شود. روش آلیاژسازی فرایندی است که در آن میلگرد با اضافه کردن فروآلیاژها تولید می شود.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد در بازار امروز می توانید به فروشگاه اینترنتی آهنک مراجعه نمایید.